2018-01-07, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Rent utåt sett kan de nog vara funktionella, men jag tror ändå inte att deras tankar och önskningar de har innerst inne kommer förändras. Även iom de begriper att andra inte gillar det. B]Det sa Levander också[/b] ;-) Tror att frisläppta såna individer kommer fortsätta vara tickande bomber. Tråkigt nog.

(I andra delar av livet så tror jag på människan och är mestadels positiv, men inte när det gäller psykopater, särskilt inte de med många "poäng" på psykopatskalan)
Det fetade: Jag tror ju det också. Men för det kan man väl behandla dem när de är i förvaring.
För att ge Sexualsadisten sinnesro. Det här blir ju som sagt värre när de mår dåligt. (Det kanske försvinner av sig själv när PM slipper pressen av att tävla med von Bengtson,ekonomiska bekymmer och annat.) Men det finns säkerligen även mediciner som det går att behandla Sexualsadister med.
Kriminolog Mikael Rydling uttalade sig i fallet om norrmannen (campingmordet med liknande knivskärning i underlivet) att han var väldigt sjuk. Att han behövde vård och hållas i förvar. Att fängelse inte hjälper.Jag lyckades inte hitta länken just nu men återkommer med det.
Citera
2018-01-07, 06:28
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag noterade tidigt att PM har en synnerligen utvecklad förmåga att blanda en utsaga med sanning och lögn, speciellt där sanningen gick att vederläggas.
Han gör nog som de brukar göra, de som försöker undkomma rättvisan in i det längsta. Han anpassar sin historia till sånt som anförs mot honom som är meningslöst att förneka för förnekar han det han överbevisats i så undermineras trovärdigheten än mer. Han anpassar storyn till bevisningen men med en mera "oskyldig" version. Nu tror ju jag att all hans trovärdighet redan underminerats maximalt med alla hans lögnhistorier. Ingen normalt fungerande, vettig människa kan tro på Mördar-Madsen.
Han är körd.
Nu och för all framtid.
Förvaring för alltid.
Världen utanför måste skyddas mot Det som han är.
Citera
2018-01-07, 07:06
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Den absolut vanligaste psykiatriska diagnosen bland människor som begått upprepade brott eller minst ett allvarligt brott är Dys-social (eller antisocial) personlighetsstörning.

Den näst vanligaste diagnosen är missbruk

På tredje plats kommer olika neuropsykiatriska diagnoser som i princip beskriver ett antal funktionshinder, t.ex. svårigheter att fokusera uppmärksamhet och att kontrollera impulser och aggressivitet (kort stubin), dåliga minnesbilder bakåt och avsaknad av framförhållning (här & nu, allt genast), problem att avkoda sociala signaler, ta hänsyn till andra, följa regler och respektera auktoriteter (t.ex. föräldrar och lärare).

Autismspektrumstörningar är ett paraplybegrepp för en viss typ av psykiska störningar, med tre grundproblem gemensamt: Empatibrister, Smala intressen och Ritualiserad livsföring.

Med ”spektrum” avser man en störning som kan vara lindrig, på gränsen till normalitet (”nörd”) eller socialt helt invalidiserande.

Empatibristerna avser primärt att man inte kan föreställa sig att andra människor (och djur) har ett inre liv av tankar och känslor (avsaknad av ”theory of mind”) vilket medför svårigheter i det sociala samspelet och brister i medkänsla. De konflikter detta genererar är svåra att hantera för dem och risken för aggressiva utspel är klart förhöjd. Våldsutövningen begränsas inte av medkänsla med offret, man förstår inte att andra kan känna smärta och skadas.

Autismspektrumstörda personer är varandra mycket olika. I kontakten med dessa får man improvisera men ha i bakhuvudet att de inte förstår socialt samspel, att de saknar medkänsla, att man måste vara extremt tydlig och konkret i sin kommunikation med dem, att de blir otrygga och frustrerade i ovana och nya situationer och att ett aggressivt utspel kan vara helt oproportionerligt. Notera att tillståndet är mindre vanligt än en procent i befolkningen men att minst fem procent av de fängelseintagna har detta problem.
https://muep.mau.se/bitstream/handle/2043/23538/978-91-7104-831-8_Levander.pdf?sequence=2
Citera
2018-01-07, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Man kan ju inte bara slänga ut sensationella uppgifter, utan en källa!

Det var ingen sensationell uppgift. Det var en fråga *pannsmack* Och har bara jag hört talas om detta är det bara löst prat, punkt. Gå vidare.
Citera
2018-01-07, 11:58
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Det var ingen sensationell uppgift. Det var en fråga *pannsmack* Och har bara jag hört talas om detta är det bara löst prat, punkt. Gå vidare.

Att du överhuvudtaget hade hört det var ju ett statement i sig. Var hade du hört det? Det kan du väl berätta? Tänk om någon faktiskt vet något, som polisen inte känner till!
Citera
2018-01-07, 14:36
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hur kan man styckmörda någon? Se denna 30 minuters video för att få en helhet, men särskilt från 20 minuter och framåt:
https://www.youtube.com/watch?v=JJ-gwcmDDG8
Levander är bra. Gångbar alla dar i veckan. Svårt att tro att karlen nästan är 80 år gammal.
Den där föreläsningen minns jag att jag lade in i Lisa Holm-tråden förresten. Högst relevant
även där förvisso som det fallet tog sig ut.

* Ett mycket litet antal människor "vänder upp och ner" på medkänslan
* De plågas inte av andras lidande - de njuter av det.

- När gärningen är genomförd upplever de en paradoxal lättnad. Det betyder inte att något är slut, de kommer börja fantisera igen och det gör att återfallsrisken är hög. Det här är en klassisk serievåldsförbrytare. De har tvång och en fantasi och faller för det när de mår dåligt.
http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/han-kommer-att-borja-fantisera-igen/

Detta sista ovan uttalas i och för sig i samband med en annan herre som också kom att
göra slag i saken och leva ut perverterade fantasier om än inte med lika förödande resultat
som i fallet med KW, men gäller givetvis för dansken här med.
Beakta särskilt orden: "Det betyder inte att något är slut".
Nej, exakt, ingenting hade varit slut, det hade i själva verket bara tagit sin början.
Om nu saker och ting bara utfallit lite annorlunda än vad det kom att göra.
Med en Peter Madsen som undkommit rättvisan, lyckats få sin onda gärning att förbli okänd
vilket faktiskt kunde blivit fallet skrämmande nog, så inte lär han ha tyckt det räckte med
KW och det han gjorde med henne. Aldrig mera tillåta sig att ta språnget ut i detta jävla mörker
där outsägligt lidande vållas och liv utraderas för gott - tvärtom, mer av denna varan, tack,
hade det med största sannolikhet blivit tal om.

Precis som det säkert hade blivit om en viss balt bara hade agerat något försiktigare med
vart han placerade en viss hjälm och en viss jacka. Nu lät han dessa saker ligga öppet för
beskådan i en rishög och bara ett stenkast därifrån låg hans offer undangömt i en skranglig
gammal arbetsbod. Kroppen hade nog inte påträffats om inte offrets tillhörigheter siktats
den där fredagskvällen i juni. Balten hade fått möjlighet att göra sig av med kroppen
permanent och mordet på Lisa Holm förblivit ouppklarat och sedan bara en tidsfråga
innan en ny flicka fått sätta livet till ty inte hade herr Bilevicius mordiska lustar släckts
för gott av det han här tillåtit sig att göra.

Det är nog mer än lovligt naivt att tänka som en viss i Madsen uppenbart mycket betagen
aktör; "han kommer aldrig att våga göra om detta" så inte särskilt farligt om han
släpps fri efter ett kortare straff för griftefridsbrott (mord ska då inte gå att bevisa).

Nä, man bör allt se det annorlunda: han skulle ingenting hellre vilja än att göra om det på nytt.
Nu när väl det oerhörda klivet tagits ut i detta stora jävla, förfärliga mörker där det lyckliggörs
av att betrakta hur en annan människa plågas outhärdligt och dör i skräck och lidande.
Och därför ser man nog till att hålla honom inspärrad återstoden av hans liv.
Senast redigerad av Grandioso 2018-01-07 kl. 15:24.
Citera
2018-01-07, 15:05
Medlem
Merwinnas avatar
https://www.theguardian.com/global/2018/jan/07/copenhagen-killing-peter-madsen-kim-wall-murder-submarine

Ny Guardianartikel idag. Reportern har träffat diverse folk på Refshaleön som kände M. Enligt en person i artikeln - som vill vara anonym så man vet inte hur mycket man ska tro på det - så brukade M själv säga att han var en sadist... Så kanske har "ni" rätt.

Här står också att K skulle skriva ett reportage om just rivaliteten mellan RML och CS, men ingen källa till det påståendet, så det kan man inte heller ta som fakta.
Citera
2018-01-07, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Levander är bra. Gångbar alla dar i veckan. Svårt att tro att karlen nästan är 80 år gammal.
Den där föreläsningen minns jag att jag lade in i Lisa Holm-tråden förresten. Högst relevant
även där förvisso som det fallet tog sig ut.

* Ett mycket litet antal människor "vänder upp och ner" på medkänslan
* De plågas inte av andras lidande - de njuter av det.

- När gärningen är genomförd upplever de en paradoxal lättnad. Det betyder inte att något är slut, de kommer börja fantisera igen och det gör att återfallsrisken är hög. Det här är en klassisk serievåldsförbrytare. De har tvång och en fantasi och faller för det när de mår dåligt.
http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/han-kommer-att-borja-fantisera-igen/

Detta sista ovan uttalas i och för sig i samband med en annan herre som också kom att
göra slag i saken och leva ut perverterade fantasier om än inte med lika förödande resultat
som i fallet med KW, men gäller givetvis för dansken här med.
Beakta särskilt orden: "Det betyder inte att något är slut".
Nej, exakt, ingenting hade varit slut, det hade i själva verket bara tagit sin början.
Om nu saker och ting bara utfallit lite annorlunda än vad det kom att göra.
Med en Peter Madsen som undkommit rättvisan, lyckats få sin onda gärning att förbli okänd
vilket faktiskt kunde blivit fallet skrämmande nog, så inte lär han ha tyckt det räckte med
KW och det han gjorde med henne. Aldrig mera tillåta sig att ta språnget ut i detta jävla mörker
där outsägligt lidande vållas och liv utraderas för gott - tvärtom, mer av denna varan, tack,
hade det med största sannolikhet blivit tal om.

Precis som det säkert hade blivit om en viss balt bara hade agerat något försiktigare med
vart han placerade en viss hjälm och en viss jacka. Nu lät han dessa saker ligga öppet för
beskådan i en rishög och bara ett stenkast därifrån låg hans offer undangömt i en skranglig
gammal arbetsbod. Kroppen hade nog inte påträffats om inte offrets tillhörigheter siktats
den där fredagskvällen i juni. Balten hade fått möjlighet att göra sig av med kroppen
permanent och mordet på Lisa Holm förblivit ouppklarat och sedan bara en tidsfråga
innan en ny flicka fått sätta livet till ty inte hade herr Bilevicius mordiska lustar släckts
för gott av det han här tillåtit sig att göra.

Det är nog mer än lovligt naivt att tänka som en viss i Madsen uppenbart mycket betagen
aktör; "han kommer aldrig att våga göra om detta" så inte särskilt farligt om han
släpps fri efter ett kortare straff för griftefridsbrott (mord ska då inte gå att bevisa).

Nä, man bör allt se det annorlunda: han skulle ingenting hellre vilja än att göra om det på nytt.
Nu när väl det oerhörda klivet tagits ut i detta stora jävla, förfärliga mörker där det lyckliggörs
av att betrakta hur en annan människa plågas outhärdligt och dör i skräck och lidande.
Och därför ser man nog till att hålla honom inspärrad återstoden av hans liv.

Tack för länken och ett klokt resonemang.

Självklart hade PM inte nöjt sig med enbart mordet på KW om han hade sluppit undan rättvisan. All forskning som jag har läst nu (och tidigare) om sexualsadister pekar åt samma håll.

Hade de sluppit den i perioder alltmer påträngande ångesten och därefter den otroliga lättnanden efter ett lustmord, så hade det kanske fungerat?

Men jag tror ändå inte att vård och mediciner skulle fungera i längden. Den känslan av totalt inre lugn som infinner sig efter ett mord kommer lustmördaren ändå fortsätta eftersträva. Han vet nu hur det känns. Den både fysiska och psykiska ultraorgasmen och att den dessutom sitter i ett bra tag efter och önskan att få uppleva det igen är överväldigande.
Citera
2018-01-07, 16:23
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
https://www.theguardian.com/global/2018/jan/07/copenhagen-killing-peter-madsen-kim-wall-murder-submarine

Ny Guardianartikel idag. Reportern har träffat diverse folk på Refshaleön som kände M. Enligt en person i artikeln - som vill vara anonym så man vet inte hur mycket man ska tro på det - så brukade M själv säga att han var en sadist... Så kanske har "ni" rätt.

Här står också att K skulle skriva ett reportage om just rivaliteten mellan RML och CS, men ingen källa till det påståendet, så det kan man inte heller ta som fakta.

He,he så du börjar äntligen se möjligheten av att Madsen är sadist. Ja sent skal syndaren vakna
Man kan undra vad våra egna Nordiska mediebolag gör i denna saken. Varför intervjuar inte dom dessa personer som kände Madsen. Ventar dom til efter rettsaken börjar(taktiska skäl), äller är dom helt inkompetenta?
Senast redigerad av kugutt 2018-01-07 kl. 16:26.
Citera
2018-01-07, 17:18
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
He,he så du börjar äntligen se möjligheten av att Madsen är sadist. Ja sent skal syndaren vakna
Man kan undra vad våra egna Nordiska mediebolag gör i denna saken. Varför intervjuar inte dom dessa personer som kände Madsen. Ventar dom til efter rettsaken börjar(taktiska skäl), äller är dom helt inkompetenta?

Ja, visst kunde dom ha jobbat på lite bättre? Vissa är förmodligen tillsagda av polisen, organisationen (tänker främst på CS som har lagt locket på helt) o.s.v. att inte prata, men nog borde en reporter värd sitt salt ha kunnat gräva fram någon som ville göra det? (Någon vettigare än Deirdre...) Åtminstone anonymt som här i artikeln då.
Citera
2018-01-07, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Nej det går verkligen inte att ha en mix av adhd och ADD. Som att göra en liten mix av eld och vatten - eller nåt sånt. Triumph har jag redan diagnostiserat som Psykopat med ADHD..typ.. måste sova
ADD är utan H, som står för Hyperaktivitet. Fast nu ingår båda tillstånden i ADHD- lite förvirrande, kanske.
Du hade rätt! När jag tänker efter så kan man nog inte ha en mix av "samma" funktionsnedsättning.
Men där ser du hur lätt det är att få för sig helt felaktiga saker. Igår kunde jag svurit på det. Men faktakoll med verkligheten visade på ADD med en hint om något i Autismspektrat.Så ADHD/ADD diagnosen hade jag nog "drömt" precis som du nog också "drömt" att PM sprängt folk i luften.
Citera
2018-01-07, 18:41
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Första journalisten i väst som går och blir mördad av sitt intervjuobjekt skulle jag kunna tänka
mig att det kan vara. Tveklöst i vart fall att det är det första kända sexualsadistiska
mordet som utspelat sig ombord på en ubåt. Lär väl inte upprepas heller så det torde vara
både första och sista gången det händer i en sån miljö.

Dristar mig till att citera mig själv.
KW borde även vara den första kvinnliga journalisten som fallit offer för en sexualsadistisk
förövare. Det lär vara unikt. Ja, sexmord överhuvudtaget på nån journalist.

När reportrar, kvinnliga såväl som manliga, strukit med i tjänsten har det ju oftast hänt
när de befunnit sig i krigsdrabbade områden. Dött av en förlupen kula eller högst avsiktligen
tagits av daga som skedde med Expressenreportern Arne Lemberg och
SvD-medarbetaren Karl Bergman .
Avrättade av diktatorn Idi Amins soldater i Uganda 1979.

Bland de kvinnliga journalister i världen som dödats tidigare vill jag gärna nämna dessa
två personer nedan; den ene bedrev enträget kartläggning av den undre världen på Irland
vilket slutligen kom att kosta henne livet: Veronica Guerin, om vars tragiska öde
det gjorts en mycket sevärd spelfilm med välkända Cate Blanchett i rollen som VG.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Veronica_Guerin
Sinead O'Connors vackra sång ur filmen: https://www.youtube.com/watch?v=H0KqDmvlSyw

Den andra kvinnliga journalisten, brittiska Jill Dando, sköts ihjäl utanför sitt hem
i västra London 1999. Möjligen undanröjd för att hon rotade för djupt i något som vissa
mäktiga personer till varje pris ville hemlighålla.
Murdered Crimewatch presenter Jill Dando 'tried to get bosses to investigate alleged paeodphile ring inside the BBC but no one wanted to know'
Retired BBC worker claims that 'big names' were involved

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2698820/Murdered-Crimewatch-presenter-Jill-Dando-tried-bosses-investigate-alleged-paeodphile-ring-inside-BBC -no-one-wanted-know.html
(På BBC fanns ju ökända programledaren Jimmy Savile (han med "Top of the Pops")
och då snackar vi en sexualförbrytare vars brott inte blev uppdagade i offentligheten
förrän efter hans död. Skyddad av många den busen. https://www.youtube.com/watch?v=L73sPjMKJwE)

Att vara farliga hemligheter på spåren kan även amerikanska Dorothy Kilgallen ha varit.
En på sin tid mycket populär journalistisk röst. Som möjligen kan ha lyckats få reda på
vilka krafter som låg bakom mordet på president John F Kennedy i Dallas 1963 och därför
måste tystas (om nu inte Lee Harvey Oswald egentligen var ensam om dådet vilket han
faktiskt mycket väl kan ha varit när allt kom omkring).
The Reporter who knew too much
Men när det gäller Kim Wall så var det knappast något smaskigt om Peter Madsen
som hon lyckats få reda på som föranledde vad som kom att ske därnere i plåtburken
på havets botten. Där handlade det om något annat; mord för nöjes skull.
Senast redigerad av Grandioso 2018-01-07 kl. 19:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in