2018-01-06, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
[/b]
Absolut! Och den upplysningen måste ju intressera polisen framförallt. Sådana här spekulationer "om" utan bakomliggande fakta som kan stötta "om", ställer till problem i tråden. Helt plötsligt har ett falskt rykte spridit sig. Folk har en otrolig förmåga att lita på allt som står i tryck. Och så blir det till någon helt osann rövarhistoria som ställer till det.

Det är dessutom inte alls nytt för tråden, redan i augusti diskuterades det här (FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Citera
2018-01-06, 18:51
Medlem
Hur kan man styckmörda någon? Se denna 30 minuters video för att få en helhet, men särskilt från 20 minuter och framåt:
https://www.youtube.com/watch?v=JJ-gwcmDDG8
Citera
2018-01-06, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hur kan man styckmörda någon? Se denna 30 minuters video för att få en helhet, men särskilt från 20 minuter och framåt:
Kan du presentera innehållet? Jag är en sådan där "känslig tittare".
Citera
2018-01-06, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Det enda jag spekulerar i är om Madsen var kapabel att utföra et sånt dåd och om han var kapabel att tilvärka sprengmedlet. Om( jag legger stor vikt på just detta ordet: OM) det var så att Christensen var drivande i att utesluta Madsen från DARK, ja då tycker jag att polisen borde titta närmare på detta, då har dom motiv. Finns det ingen sån koppling, ja då har dom inget motiv. Om någon her i tråden lyckas gräva fram denna upplysning så får du vel hålla med om att det i så fall er interessant?

Förstår att du tar upp detta, eftersom du är norsk. När du skriver om sprängmordet kommer jag att tänka på PMs uppväxt med en pappa som hade ett stort intresse - och till synes stor vurm för nazismen. Kanske inte bara ur historiskt intresse? Kanske har han överfört dessa intressen, eller i alla fall tankegångar till PM - och ett hat mot bl.a kommunister? Vet inte om det finns uttalanden och observationer från folk i hans omgivning som kan berätta om det.

Förstår att du tar upp det, även om det kan vara en total tankevurpa? Vad vet vi? (Mina föräldrar är norska och har upplevt nazismen på nära håll och de har berättat en hel del...).
Senast redigerad av zilvereko 2018-01-06 kl. 19:21.
Citera
2018-01-06, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Det är dessutom inte alls nytt för tråden, redan i augusti diskuterades det här (FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Jag tycker att det säger sig självt; Att om det fanns minsta misstanke så hade polisen inte släppt det.
Citat:
Det är inte första gången som kriminalpolisen visat intresse för Peter Madsen. Redan 1994 gjorde hans stora intresse för sprängmedel att han blev förhörd om mordet på 29-årige Henrik Christensen, som dödats av en kraftig brevbomb på ett kontor i Köpenhamn två år tidigare.

Då hade Peter Madsen redan blivit utesluten ur raketklubben Dark för att de andra medlemmarna tyckte att han tog för stora chanser i sina experiment.

Han säger i boken ”Rocket-Madsen” att den kvinnliga kriminalaren frågade om hans politiska åsikter och sa att polisen visste att rakettillverkarna skulle kunna producera en bomb om de ville.

– Jag gav min förklaring och sa till henne att min politiska övertygelse var att vi skulle kolonisera hela universum. Och sedan hörde jag inte mer från dem, säger Peter Madsen i boken.
Citera
2018-01-06, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Kan du presentera innehållet? Jag är en sådan där "känslig tittare".

Inga otäcka bilder eller sånt. Enbart Sten Levander som håller en föreläsning och den är bra ;-)
Citera
2018-01-06, 19:57
Medlem
Citat:

Sten Levander är ytterst kunnig! Bra länk i övrigt också. Tack!

Vissa i tråden väljer att betrakta sidor hos PM som kreativitet, gränsöverskridande och hans sätt att entuisasmera eller manipulera människor som de mest framträdande, snudd på geniförklarandet hos PM.

MEN vägrar konsekvent att se den tredje komponenten hos honom dvs hans förvridna inre tankar/fantasier och att pressade situationer ökar dess intensitet. Tills det inte går att hålla emot. Som i detta fall.

Den komponenten blir hans fall. Den ger också en förklaring till att han beter sig osedvanligt lugn och avslappnad ut när han kliver i land. Hans inre värld har fått lugn och ro.

Det gör honom livsfarlig, själva vetskapen om att ha funnit botemedlet.

Levander pratar om en kombination av Theory of Mind och avsaknaden av Medkänsla (empati) som återfinns hos vissa psykopater.
Citera
2018-01-06, 20:39
Medlem
Citat:
Tusen tack! Den här videon Med Sten Levander rekommenderar jag till alla.
Om Sexualsadisten
-Det är svårt att söka hjälp,-några gör det och får behandling.
-I perioder när man mår dåligt ökar fantasierna i intensitet .
-Man kan inte hålla emot (driften tar överhand) man går från fantasi till verklighet.
-I stället för ångest upplever man efter brottet ett paradoxalt lugn som fullt ut kompenserar för eventuell samvetsångest.

(PMs häpnadsväckande lugn när han stiger i land i Amagers hamn.)
-Fantasierna är plötsligt borta.
-Nu vet man dessutom hur man kan bli lugn nästa gång det här problemet återkommer.
Och det gör det!

-Många är på ytan påtagligt normala och välanpassade,dr Jekyll.
-En del anlägger moteld-enligt försvarsmekanismens reaktionsbildning.
"(Tex Kapten klänning som utåt var damernas riddare men i hemlighet hade tortyrliknande sex med fjortonåriga tjejer.)

Så man kan väl sammanfatta det med att sexualsadisten "självmedicinerar" mot tvångstankar och våldsamma sexualfantasier som stör dem när de mår dåligt.
Om inte detta räknas som sjukdom så är det märkligt. I svensk litteratur räknas det som det iallafall.
PS. Skam är lika med,-Att sjunka i rang i flocken. Därför svårt att erkänna skambrott.
Citera
2018-01-06, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Försöker du väcka tråden till liv med chockverkan, eller..? För det där har nog bara du hört. Var har du hört det..?

Ja, det har jag bara hört.
Jag försöker inte chocka nån. Inte min stil.
Citera
2018-01-06, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Människor av hans typ gillar att hålla hov, samla jasägare och tala i monologform. För de som inte fjäskar blir alltihop outhärdligt.

Jag hade en sån kollega i två år, och jag kan ännu känna enorm ilska när jag tänker på honom, och jag är känd för att ha tålamod med udda figurer.

Såna här människor skapar ilska hela tiden, och en av Madsens närmaste kollegor sa att Madsen var "väldigt irriterande", och med tiden började han hata Madsen.

Jag undrar hur KW betedde sig mot Madsen.

En skärpt, livlig journalist och en sårbar psykopataspie, inlåsta i en plåtburk... Det var en hemsk cocktail.

Skulle inte förvåna mig om de blev osams.
Ja, det där har vi nog alla funderat mycket på. Och det kan vara så.
Själv har jag nog funderat på om PM ställt sjuka,närgångna frågor om KWs repotage, Idi Amins tortyrgrottor,vampyrsex och dylikt och att KW kanske sagt ifrån på skarpen. Att PM då känt sig kränkt och börjat påstå att hon måste ha sådana intressen själv, varpå KW känt sig kränkt och att PM sedan spårat ut och velat bevisa det. Men det var någon här i tråden som påtalade hur "knepig" PM såg ut på foton från ubåtsfärden. Och när jag då studerade de foton som fanns så ser PM bara knepigare och knepigare ut i ansiktet ju längre ut de kom,tyckte jag. Det kan vara att han har aftonsolen i ögonen men varför ser då KW som står bredvid ut som vanligt? Blygt leende. Jag har bara tittat en gång för det gör ont att se KW helt aningslös. Men utifrån det, så tror jag att PM kände sig mer och mer frestad/pressad. Jag tror att planen började ta form i skallen på PM i ubåtstornet. Men det kan också varit något i stil med det förstnämnda.
Jag hoppas fortfarande att PM ska erkänna när han inser att han inte har något att förlora.
Men som sagt, -Skambrott är svårt att erkänna.
Citera
2018-01-06, 21:11
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Och var har du hört det?

Ingen annan verkar ha hört talas om detta.
Citera
2018-01-06, 21:13
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Man kan ju inte bara slänga ut sensationella uppgifter, utan en källa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in