Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
USAs fängelsesystem är ren korruption. Passar nog Republikaner bra att kasta fattiga i fängelset när det blir dags för val.
De har ju inga rättigheter och får ej rösta. USAs "rättvisa" är en hel tråd för sig.
https://www.svd.se/usa-har-flest-fangar-i-varlden
Jag ska lyssna på din Sten Levander länk fler ggr. Han sa mycket klokt.Det är svårt med brott och straff.
Jag tycker att det är viktigt med rättvisa. Men också rehabilitering i den mån det går. När det gäller PM så ska han ju inte vistas i samhället. Men jag hoppas han får vård där han hamnar iallafall så han slipper sexualsadistiska fantasier i huvudet.
Tror tyvärr inte allls att de ideerna släpper för att han sitter inspärrad, snarare tvärtom kan de vara hans enda drömmar framöver, men han har iaf inte chansen att skada någon annan person. Inte utanför fängelset.
Att vård på kåken eller någon annanstans skulle göra PM friskare tror jag tyvärr inte. Finns de en gång inplanterade i hans psyke så kommer de alltid finnas kvar. Drömmen om det ultimata sexet och (främst) kontrollen i hans ögon finns nu där, och sex är ju en rätt viktig komponent i en persons liv. Han är så pass störd och det går inte ändra. Dessa tankar har funnits i hans liv under mycket lång tid.
Hur mycket i terapi han än förstår intellektuellt, hur mycket han än håller med sånt, så kommer drömmen om att göra detta igen vara det förhärskande.
Nu har jag kompletterat mitt eget kunnande om såna individer med filmer, tidsskrifter, föredrag och länkar de senaste åren så jag kan inte tro nägot annat. Innan någon kan bevisa att jag har fel.