2018-01-07, 02:15
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Asperger + Mord, är det sannolikt?
Ja det är väldigt sannolikt, Asbergers är ju empatistörda, däremot ljuger inte Asbergare, men det gör ju psykopater. Däremot kanske Det inte heller ljuger - bara pratar i, som vi tycker, gåtor.
Citera
2018-01-07, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
USAs fängelsesystem är ren korruption. Passar nog Republikaner bra att kasta fattiga i fängelset när det blir dags för val.
De har ju inga rättigheter och får ej rösta. USAs "rättvisa" är en hel tråd för sig.
https://www.svd.se/usa-har-flest-fangar-i-varlden
Jag ska lyssna på din Sten Levander länk fler ggr. Han sa mycket klokt.Det är svårt med brott och straff.
Jag tycker att det är viktigt med rättvisa. Men också rehabilitering i den mån det går. När det gäller PM så ska han ju inte vistas i samhället. Men jag hoppas han får vård där han hamnar iallafall så han slipper sexualsadistiska fantasier i huvudet.

Tror tyvärr inte allls att de ideerna släpper för att han sitter inspärrad, snarare tvärtom kan de vara hans enda drömmar framöver, men han har iaf inte chansen att skada någon annan person. Inte utanför fängelset.

Att vård på kåken eller någon annanstans skulle göra PM friskare tror jag tyvärr inte. Finns de en gång inplanterade i hans psyke så kommer de alltid finnas kvar. Drömmen om det ultimata sexet och (främst) kontrollen i hans ögon finns nu där, och sex är ju en rätt viktig komponent i en persons liv. Han är så pass störd och det går inte ändra. Dessa tankar har funnits i hans liv under mycket lång tid.

Hur mycket i terapi han än förstår intellektuellt, hur mycket han än håller med sånt, så kommer drömmen om att göra detta igen vara det förhärskande.

Nu har jag kompletterat mitt eget kunnande om såna individer med filmer, tidsskrifter, föredrag och länkar de senaste åren så jag kan inte tro nägot annat. Innan någon kan bevisa att jag har fel.
Citera
2018-01-07, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
ADD kan du stryka direkt, är det något Det absolut inte har, så är det ADD - oföretagsam, initiativlös, slö. Så psykopat kan vi stryka då enligt dig? Skål, tar en extra stark nu, måste sova du har en otrolig förmåga att göra en klarvaken!
Det är inte sant. ADD är samma som ADHD. Men de upplevs som skötsamma. De agerar inte ut som ADHD. Oftast får flickor ADD och pojkar ADHD men de kan också få ADHD/ADD: Mix av båda två.
Trump är troligtvis NPD-Psykopat. Det kan PM också vara tex.
Citera
2018-01-07, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tror tyvärr inte allls att de ideerna släpper för att han sitter inspärrad, snarare tvärtom kan de vara hans enda drömmar framöver, men han har iaf inte chansen att skada någon annan person. Inte utanför fängelset.

Att vård på kåken eller någon annanstans skulle göra PM friskare tror jag tyvärr inte. Finns de en gång inplanterade i hans psyke så kommer de alltid finnas kvar. Drömmen om det ultimata sexet och (främst) kontrollen i hans ögon finns nu där, och sex är ju en rätt viktig komponent i en persons liv. Han är så pass störd och det går inte ändra. Dessa tankar har funnits i hans liv under mycket lång tid.

Hur mycket i terapi han än förstår intellektuellt, hur mycket han än håller med sånt, så kommer drömmen om att göra detta igen vara det förhärskande.

Nu har jag kompletterat mitt eget kunnande om såna individer med filmer, tidsskrifter, föredrag och länkar de senaste åren så jag kan inte tro nägot annat. Innan någon kan bevisa att jag har fel.
Enligt Sten Levander söker en del och får behandling. Fantasierna tycks ju främst komma när de mår dåligt. Kan man på Kemisk väg göra dem lugna kan kanske fantasierna bli mindre framträdande.
Anledningen till det sexualsadistiska var ju att de blev lugna efter dådet. Jag skrev ut punktvis vad Levander sa om det och la ut det här ju.
Citera
2018-01-07, 02:26
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Det är inte sant. ADD är samma som ADHD. Men de upplevs som skötsamma. De agerar inte ut som ADHD. Oftast får flickor ADD och pojkar ADHD men de kan också få ADHD/ADD: Mix av båda två.
Trump är troligtvis NPD-Psykopat. Det kan PM också vara tex.
Nej det går verkligen inte att ha en mix av adhd och ADD. Som att göra en liten mix av eld och vatten - eller nåt sånt. Triumph har jag redan diagnostiserat som Psykopat med ADHD..typ.. måste sova
ADD är utan H, som står för Hyperaktivitet. Fast nu ingår båda tillstånden i ADHD- lite förvirrande, kanske.
Senast redigerad av Trollet3 2018-01-07 kl. 02:31.
Citera
2018-01-07, 02:26
Medlem
Citat:
Ja det är väldigt sannolikt, Asbergers är ju empatistörda, däremot ljuger inte Asbergare, men det gör ju psykopater. Däremot kanske Det inte heller ljuger - bara pratar i, som vi tycker, gåtor.

Jag noterade tidigt att PM har en synnerligen utvecklad förmåga att blanda en utsaga med sanning och lögn, speciellt där sanningen gick att vederläggas.
Citera
2018-01-07, 02:39
Medlem
Citat:
Nej det går verkligen inte att ha en mix av adhd och ADD. Som att göra en liten mix av eld och vatten - eller nåt sånt. Triumph har jag redan diagnostiserat som Psykopat med ADHD..typ.. måste sova
Jag känner en man som diagnostiserats med ADHD/ADD mix.
Undrar hur många lik Trump har haft i sitt hotell? Jag antar att han bara ringer en kontraktsmördare som i filmen Pulp fiction. Så kommer Harvey Keitel och tar hand om alltsammans på en halvtimme.Ja,de rika kan komma undan med mord.Skämt åsido.
Det kan faktiskt vara PMs debutmord.Annars hade Polisen funnit något.
Men de har de faktiskt inte gjort. Men ska aldrig säga aldrig. PM har kanske varit i Tyskland och i dåligt sällskap med den där tokiga "Tysken". Vem vet?
Citera
2018-01-07, 02:40
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Jag noterade tidigt att PM har en synnerligen utvecklad förmåga att blanda en utsaga med sanning och lögn, speciellt där sanningen gick att vederläggas.
Ja skickliga, vana lögnare gör ju ofta så. Eller om det är asbergaren i Det som talar, svårt att avgöra. Hoppas verkligen att Det varit/är enkel för teamet att diagnostisera, att alla verkligen är eniga. Vore skönt för oss alla fixerade att få klarhet i vad fan det är för fel på idioten.
Citera
2018-01-07, 02:47
Medlem
Citat:
Ja, i Dalby var det solklart vad som hänt. Men det är väl snarast naturligt att alla störningar som involverar vissa områden i hjärnan har betydelse. MEN en psykopats hjärna har en viss särskild kompott. Sedan behövs bara tillfället.

Precis. Psykopaten är utstuderad i sin ondska, men det är inte de inom Aut.-spektrat. Deras gärningar begås av en känsla av oförrätt, kanske även av en del förtvivlan (fast då bara för sin egen skull) , vad jag begriper.
Citera
2018-01-07, 02:51
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Jag känner en man som diagnostiserats med ADHD/ADD mix.
Undrar hur många lik Trump har haft i sitt hotell? Jag antar att han bara ringer en kontraktsmördare som i filmen Pulp fiction. Så kommer Harvey Keitel och tar hand om alltsammans på en halvtimme.Ja,de rika kan komma undan med mord.Skämt åsido.
Det kan faktiskt vara PMs debutmord.Annars hade Polisen funnit något.
Men de har de faktiskt inte gjort. Men ska aldrig säga aldrig. PM har kanske varit i Tyskland och i dåligt sällskap med den där tokiga "Tysken". Vem vet?
Mixen du pratar om är en kombinerad form av hyperaktivitet/uppmärksamhetsstörning=ADHD, ADD är inte kombinerad utan enbart uppmärksamhetsstörning med en sorts passiv ”hyperaktivitet” som inte direkt mörks utåt, mer dagdrömmeri. Nämen hej John Blund! Och ja, varför inte begått mord tillsammans med någon Tysk eller Manifestgalning!
Citera
2018-01-07, 02:54
Medlem
Citat:
Enligt Sten Levander söker en del och får behandling. Fantasierna tycks ju främst komma när de mår dåligt. Kan man på Kemisk väg göra dem lugna kan kanske fantasierna bli mindre framträdande.
Anledningen till det sexualsadistiska var ju att de blev lugna efter dådet. Jag skrev ut punktvis vad Levander sa om det och la ut det här ju.

Rent utåt sett kan de nog vara funktionella, men jag tror ändå inte att deras tankar och önskningar de har innerst inne kommer förändras. Även iom de begriper att andra inte gillar det. B]Det sa Levander också[/b] ;-) Tror att frisläppta såna individer kommer fortsätta vara tickande bomber. Tråkigt nog.

(I andra delar av livet så tror jag på människan och är mestadels positiv, men inte när det gäller psykopater, särskilt inte de med många "poäng" på psykopatskalan)
Citera
2018-01-07, 03:56
Medlem
Citat:
Mixen du pratar om är en kombinerad form av hyperaktivitet/uppmärksamhetsstörning=ADHD, ADD är inte kombinerad utan enbart uppmärksamhetsstörning med en sorts passiv ”hyperaktivitet” som inte direkt mörks utåt, mer dagdrömmeri. Nämen hej John Blund! Och ja, varför inte begått mord tillsammans med någon Tysk eller Manifestgalning!
Jag tänkte på den Tyska ubåtskaptenen som är expert på hur man undanröjer lik och bevis. Iallafall sitter karln och skriver på sin blogg hur PM skulle gjort det här "bättre" för att komma undan rättvisan.
Tysk galghumor antar jag. Jag svär på att jag är nära bekant med en man som har ADHD/ADD i kombination.
Kan ta reda på mer om det i morgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in