2018-01-04, 17:59
Medlem
orrtupps avatar
Idag har både SR och SVT rapporterat om den ökade brottsligheten i Tyskland som ett resultat av massinvandringen, oj oj då, tänkte jag. Ska man upp med sanningen nu?

Så blev det dock inte, istället lyckas man genom att hävda att det är de som inte har rätt till asyl som begår brott få det till att lösningen är familjeåterförening och PUT till alla!!

För att inte bli rånade, våldtagna och mördade så är public services recept till oss att välkomna våra potentiella förövare!!!
Ganska skickligt i all sin vansinnighet.
Senast redigerad av orrtupp 2018-01-04 kl. 18:25.
Citera
2018-01-04, 19:02
Medlem
McAzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Idag har både SR och SVT rapporterat om den ökade brottsligheten i Tyskland som ett resultat av massinvandringen, oj oj då, tänkte jag. Ska man upp med sanningen nu?

Så blev det dock inte, istället lyckas man genom att hävda att det är de som inte har rätt till asyl som begår brott få det till att lösningen är familjeåterförening och PUT till alla!!

För att inte bli rånade, våldtagna och mördade så är public services recept till oss att välkomna våra potentiella förövare!!!

Man vänder precis allting till sin fördel. Kan jämföras med debatten kring alla överfallsvåldtäkter i Sverige i allmänhet, och Malmö i synnerhet. Någon "expert" säger att de bakomliggande orsakerna är "grupptryck och maskulinitetsnormer". Lösning? Mer genus och feminism...naturligtvis.
Citera
2018-01-04, 19:25
Medlem
Anders Borg sållar sig till den växande skara M-politiker som öppet kritiserar den invandringspolitik som fördes av den f.d landsförrädarfadern.

Citat:
Efter Fredrik Reinfeldts "öppna era hjärtan"-tal sommaren 2014 kallade Carl Bildt och Anders Borg till presskonferens för att prata om "oron i omvärlden", med många människor på flykt.

– Jag kan se en situation där svenska folket ser att det är viktigt för Sverige, för bilden av Sverige i världen och för de värderingar vi har att vi ställer upp när världen befinner sig i kris, sa Anders Borg till TV4.

Nu skriver han så här på Facebook:

"Sveriges integrationsförmåga torde göra att det är nödvändigt att hålla fast vid den uppstramning av invandringen regeringen genomfört under de kommande åren", skriver han.

Integrationsförmågan kan förbättras genom en tydligare arbetslinje och mer flexibel arbetsmarknad, enligt tidigare finansministern.

Det här skulle precis lika gärna kunna vara skrivet av den rumänska porslinsdockan. Det är inte invandringen i sig det är fel på, bara integrationen. Det underliggande budskapet är således att så fort vi har "fixat" integrationen är det bara att vrida på kranarna igen. Finns det någon i tråden som tittar sig själv i spegeln och tänker "jag är moderat och jag är stolt över det!"? Lita aldrig på en moderat när det kommer till invandringsfrågor är min enkla slutsats, även om det förstås är underhållande ju större massmedial näsbränna Reinfeldt får utstå för sitt svek. Men mer än underhållning blir det förstås inte.

För övrigt anser jag denne Borg vara Tredje rikets svar på Albert Speer. Han skulle klara sig undan med 20 års fängelse i den svenska Nurnbergrättegången där de flesta andra åtalade skulle få väsentligt mer drakoniska straff. De allra värsta syndarna skulle inte ens finnas på plats, av precis samma skäl som i verkligheten. Så går mina drömmar i alla fall.....

https://www.expressen.se/nyheter/bor...yktingpolitik/
Citera
2018-01-04, 20:22
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runningonempty
Lita aldrig på en moderat
För att sammanfatta det hela.
Citera
2018-01-04, 20:35
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
¨För att inte bli rånade, våldtagna och mördade så är public services recept till oss att välkomna våra potentiella förövare!!!

Som trådens inneboende P1 kommisarie, eller iallafall P1 lyssnare så säger jag välkommen till ljuset. Välkommen till vår sida
Citera
2018-01-04, 20:42
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runningonempty
Lita aldrig på en moderat
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
För att sammanfatta det hela.
Jag måste protestera och påminna om skillnaden mellan riktiga och "nya" moderater!
Hösten 2015 hade inte sett likadan ut med Gösta Bohman vid rodret. Eller Göran Persson (tvi) för den delen.
Citera
2018-01-04, 20:54
Medlem
Citat:

Kan detta vara en ny Sandviken-rapport-skandal? Om man läser den reptilsnabbe Tino Sanandaji så verkar det så.

https://mobile.twitter.com/lindbergp...936640/photo/1
Citera
2018-01-04, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
I Expressen recenseras en biografi över den framgångsrike entreprenören Hirsch som moderniserade ett stinkande Stockholm. Recensionen är intressant att läsa på flera sätt, bl.a. eftersom den belyser en diasporagrupps syn på problemet att vissa medlemmar "goes native" som de gamla koloniala britterna skulle ha sagt.

https://www.expressen.se/kultur/han-...nde-stockholm/

Assimilation är ett problem för alla diasporor. Att överge sin tro är ett svek, men blodet och härkomsten är ännu viktiga många generationer framåt.

Hirsch var alltså med om att bygga Stockholm.

Hjalmar Mehr rev Stockholm. Mehr är begravd på Judiska norra kyrkogården. Får vi se en biografi om hans gärning, med bilder på den stad han rev och hur Klara ser ut nu?, en biografi som recenseras av en jude.
Citera
2018-01-04, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Noterat. Har experten10 någon kommentar på det? Någon annan hanrejsnationalist som vill ta tillfället i akt att hylla Neudings klarspråk? Jag minns att det var reaktionen när Cwejman skrev om "judehorans" exklusiva etniska utsatthet för några år sedan.

Det är ju där stridslinjen går: Att skambelägga töntigt självhatande svenskar, inte frejdigt identitetspolitiska minoritetsaktivister som Paulina.

Jag ska försöka dra till med en kommentar. Låt mig börja så här... jag har mycket svårt att bry mig om vad judar gör eller vad judar tycker men vad vi kan konstatera är följande: Om Paulina Neudung ska få en artikel publicerad i New York Times så är det den vägen hon måste gå -- det går inte att klaga på konsekvenser för svenskar. Det blir inte publicerat i NYT. Knappt någon annanstans heller.

Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Så är det. Identitetspolitiken är också splittrande. Vänsterns små identitetsgrupper med feminister, female supremacists, rasifierade, HBTQ-snowflakes och andra gör att de identitetspolitiska grupperna blir små. Jag får deklarera såhär 2018 att nu är fan måttet rågat och jag ska bilda en egen grupp. Vit svensk gruppen. Alla vita svenskar kan ansluta sig till min identitetspolitiska grupp.

Ett folk som alla andra, med rätt till sin etnicitet, sin historia, sitt land och att verka i sitt hemområde. Precis som alla andra.

Jag ansluter gärna, om du accepterar mig vill säga.

Detta med "identitetspolitik" för svenskar tror jag däremot är en återvändsgränd. "Memet" kränkt vit man kan man tycka vad man vill om men faktum är att det är effektivt. En vit man ska inte bete sig kränkt, för en vit man är en man av handling och en som ska kunna ta tag i saker själv. Detta är något alla (inklusive antivita (antirasister)) utgår från i alla diskussioner i alla sammanhang. Det går inte för oss - vita män - att presentera oss som "offer" så som andra grupper gör. Det funkar inte. Detta är klarlagt.

Vad jag däremot tror kan fungera är att göra det för svenska barn. Just därför var spåret denna tråd var inne på gällande tvångsintegration av barn för ett par månader sedan något som borde uppmärksammas mer. Detta är en verkligt svag punkt etablissemanget har och mig veterligen har det inte förekommit mer i media, av förklarliga skäl: det är en så svag punkt för etablissemanget.

Ett annat exempel på hur barn, flickor i synnerhet, blir utsatta, gjorda försvarslösa, står att finna i krim-forat om "färjevåldtäkten" våren 2016 -- om någon nu minns detta. Förundersökningsprotokollet är skräckläsning om man verkligen läser mellan raderna i det. Också något som inte förekom i media.
Citera
2018-01-05, 00:03
Medlem
Citat:

Paulina Neuding drar i alla fall de korrekta slutsatserna av den tyska undersökningen och efterlyser motsvarande svenska studier om hur migration påverkar våldsbrottsligheten. Väljarna har rätt till relevant underlag för att kunna ta ställning till den politik som förs, menar hon. Notera att hon inte bara talar om integrationspolitik utan också om migrationspolitik.

Citat:
Det finns starka indikationer på att sexualbrotten ökar i Sverige. Ditåt pekar såväl anmälda brott som självrapporterad utsatthet. I Stockholm vittnar vårdpersonal om att fler söker vård för övergrepp.

Samtidigt vet vi från tidigare studier att invandrare från patriarkala samhällen i Mellanöstern och Afrika – regioner som Sverige har haft en stor invandring från – är kraftigt överrepresenterade bland förövare.

När justitieminister Morgan Johansson har avvisat krav på en uppdaterad studie har han låtit veta att han inte anser att ”en rapport om registrerad brottslighet och individers ursprung skulle tillföra kunskap med potential att förbättra det svenska samhället.”

Men om överrepresentationen är oförändrad bör migrationen ha lett till en ökning av sexualbrott. Dessutom kan statistiken om invandrares överrepresentation i brottslighet ge svar på om integrationsåtgärder som vidtagits av svenska regeringar överhuvudtaget är effektiva.

Varken integrations- eller migrationspolitiken är gudagiven, och väljarna har rätt till relevant underlag för att ta ställning till den politik som förs. Det gäller även migrationens effekter på allvarlig kriminalitet, och det bör gälla svenska väljare lika mycket som väljarna i Niedersachsen.
https://www.dagenssamhalle.se/kronik...ohansson-20172

Twittertråd där artikeln kan diskuteras:

Citat:
Svenska väljare har rätt till info om kopplingen migration-brottslighet.
Standardrepliken har varit att inte ”alla invandrare” är brottslingar eller att brottslighet drivs främst av sociala och ekonomiska faktorer.
Det är svar på en annan fråga.
https://twitter.com/paulinaneuding/s...25918654976000
Citat:
Framtidens historiker kommer med häpnad begrunda att vi tyckte det var en smart idé att genomföra en massiv och irreversibel samhällsförändring, och samtidigt aktivt se till att inte skaffa oss kunskap om samma samhällsförändring, i tron att detta skulle leda till bättre resultat
https://twitter.com/CarlWRitter/stat...28600853635072
Citat:
Samtidens ickesvenskar ser på oss med den häpnaden.
https://twitter.com/paulinaneuding/s...31518281502721
Senast redigerad av Nebeltag 2018-01-05 kl. 00:11.
Citera
2018-01-05, 00:33
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Paulina Neuding drar i alla fall de korrekta slutsatserna av den tyska undersökningen och efterlyser motsvarande svenska studier om hur migration påverkar våldsbrottsligheten. Väljarna har rätt till relevant underlag för att kunna ta ställning till den politik som förs, menar hon. Notera att hon inte bara talar om integrationspolitik utan också om migrationspolitik.

Nämen? Dräm till med det kraftfullaste svaret en politiker kan ge. En utredning!
Är en utredning svaret på problemet? Det kunde jag aldrig gissat. /Sarc off

Den som inte ser hur samhällets påverkats lär inte klara av att ta till sig den enklaste utredning.

Jo samtiden tittar förundrat på hur Sverige frivilligt åderlåter samhället.

Åderlåtning? Wiki:
Åderlåtning är en äldre medicinsk terapi. Med hjälp av en koppa tappades blod ur kroppen vilket skulle få "det sjuka" att komma ut genom blodet och därmed kurera personen. Man använde också blodiglar till åderlåtning.
...
Mycket skrock har varit förbundet med åderlåtning.
Det är en passande beskrivning på dagens situation. Blodiglar suger ut samhällskroppen. En terapi behandling av samhällskroppen som baseras på alternativ fakta aka skrock för att kurera något helt inbillat.

Så nu skall vi ha en utredning om åderlåtningen=bankomatmigrationen är bra eller inte.

Är detta det kraftfullaste svaret på dagens situation?
Citera
2018-01-05, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Nämen? Dräm till med det kraftfullaste svaret en politiker kan ge. En utredning!
Är en utredning svaret på problemet? Det kunde jag aldrig gissat. /Sarc off

Den som inte ser hur samhällets påverkats lär inte klara av att ta till sig den enklaste utredning.

Jo samtiden tittar förundrat på hur Sverige frivilligt åderlåter samhället.

Åderlåtning? Wiki:
Åderlåtning är en äldre medicinsk terapi. Med hjälp av en koppa tappades blod ur kroppen vilket skulle få "det sjuka" att komma ut genom blodet och därmed kurera personen. Man använde också blodiglar till åderlåtning.
...
Mycket skrock har varit förbundet med åderlåtning.
Det är en passande beskrivning på dagens situation. Blodiglar suger ut samhällskroppen. En terapi behandling av samhällskroppen som baseras på alternativ fakta aka skrock för att kurera något helt inbillat.

Så nu skall vi ha en utredning om åderlåtningen=bankomatmigrationen är bra eller inte.

Är detta det kraftfullaste svaret på dagens situation?
Det beror väl på vad resultatet av utredningen blir. Om man kommer fram till att storskalig repatriering är det enda sättet att lösa problemet är det väl inte så dumt?

Viktigt är också att informationsfriheten understryks. Väljarna måste få fatta informerade beslut. Det har de flesta inte kunnat göra under de senaste decennierna på grund av mediernas självcensur i vissa tabubelagda ämnen. För som Peter Forsskål skrev redan år 1759:

Citat:
Ändteligen är ock det en wigtig rättighet i ett fritt samhälle, att fritt få bidraga till det allmännas wäl. Men skal det ske, så måste samhällets tillstånd kunna blifwa bekant för hwar och en, och hwar en fritt derom få yttra sina tankar.
http://peterforsskal.com/documents/t...rtyswedish.pdf

Sedan är ju Paulina Neuding inte politiker heller, även om man skulle kunna missta henne för Paula Bielers svala storasyster.
Senast redigerad av Nebeltag 2018-01-05 kl. 01:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in