Citat:
Ursprungligen postat av
oyto
Noterat. Har experten10 någon kommentar på det? Någon annan hanrejsnationalist som vill ta tillfället i akt att hylla Neudings klarspråk? Jag minns att det var reaktionen när Cwejman skrev om "judehorans" exklusiva etniska utsatthet för några år sedan.
Det är ju där stridslinjen går: Att skambelägga töntigt självhatande svenskar, inte frejdigt identitetspolitiska minoritetsaktivister som Paulina.
Jag ska försöka dra till med en kommentar. Låt mig börja så här... jag har mycket svårt att bry mig om vad judar gör eller vad judar tycker men vad vi kan konstatera är följande: Om Paulina Neudung ska få en artikel publicerad i New York Times så är det den vägen hon måste gå -- det går inte att klaga på konsekvenser för svenskar. Det blir inte publicerat i NYT. Knappt någon annanstans heller.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nostradumbass
Så är det. Identitetspolitiken är också splittrande. Vänsterns små identitetsgrupper med feminister, female supremacists, rasifierade, HBTQ-snowflakes och andra gör att de identitetspolitiska grupperna blir små. Jag får deklarera såhär 2018 att nu är fan måttet rågat och jag ska bilda en egen grupp. Vit svensk gruppen. Alla vita svenskar kan ansluta sig till min identitetspolitiska grupp.
Ett folk som alla andra, med rätt till sin etnicitet, sin historia, sitt land och att verka i sitt hemområde. Precis som alla andra.
Jag ansluter gärna, om du accepterar mig vill säga.
Detta med "identitetspolitik" för svenskar tror jag däremot är en återvändsgränd. "Memet" kränkt vit man kan man tycka vad man vill om men faktum är att det är effektivt. En vit man ska inte bete sig kränkt, för en vit man är en man av handling och en som ska kunna ta tag i saker själv. Detta är något alla (inklusive antivita (antirasister)) utgår från i alla diskussioner i alla sammanhang. Det går inte för oss - vita män - att presentera oss som "offer" så som andra grupper gör. Det funkar inte. Detta är klarlagt.
Vad jag däremot tror kan fungera är att göra det för svenska barn. Just därför var spåret denna tråd var inne på gällande tvångsintegration av barn för ett par månader sedan något som borde uppmärksammas mer. Detta är en verkligt svag punkt etablissemanget har och mig veterligen har det inte förekommit mer i media, av förklarliga skäl: det är en så svag punkt för etablissemanget.
Ett annat exempel på hur barn, flickor i synnerhet, blir utsatta, gjorda försvarslösa, står att finna i krim-forat om "färjevåldtäkten" våren 2016 -- om någon nu minns detta. Förundersökningsprotokollet är skräckläsning om man verkligen läser mellan raderna i det. Också något som inte förekom i media.