2018-01-03, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Glädjens bud från FN! En flykting, eller ganska många faktiskt, kommer hem. Hemma är bästa platsen för människor, även om hemma är helveteshålet Darfur. Home sweet home.

Underbart att tänka på den glade Aden, den glade Aden och Adens glada fru och den glade Aden och Adens glada frus tre glada barn som äntligen får hjälp att komma HEM till Somalia. Vi måste hjälpa fler till lyckan i hemlandet.

Tack för en utmärkt expose Fasligt.

Citat:
The rule change is being demanded by the nationalist Danish People’s Party in return for supporting tax cuts. The new rules would see refugees granted temporary asylum, meaning they will be ordered to go back to their home country when the danger had past and are denied the right to family reunification.

Frågan är om inte danskjävlarna är något på spåret som kan kopplas till en gammal moderat paradgren - skattesänkarlinjen. Jag har en känsla av att frågan om mångkulturens rent ekonomiska kostnader har hamnat i slagskugga av alla andra mångkulturella utmaningar. Det bör väl för i stort sett alla - inklusive mångkulturens mest hängivna supporters - nu stå klart att kostnaderna för mångkulturen kommer att vara en ekonomisk kvarnsten om halsen även på lång sikt. Det finns egentligen ingen opposition i frågan längre. Frågan verkar därmed ha dött. Även om kostnaderna för mångkulturen till största delen uppkommer inom landet och kan beskattas här så borde ett ännu nyare Moderatparti kunna gå in i en valrörelse 2022 och utlova massiva skattesänkningar som finansieras enbart genom repatriering.

Min fråga är vad som hände med den ekonomiska debatten om mångkulturen. Kommer den tillbaka i valrörelsen i form av skattesänkarlöften? Kanske inte 2018 men väl 2022.

Min andra fråga rör migarnternas behov av kontakter med kvinnor. Jag har efter funderingar kommit till frågan om mångkulturen i slutändan kommer att kräva legalisering av prostitution även i Sverige. Innan ni kölhalar mig så ber jag om tillstånd att utveckla den.

Prostitution är legal i länder som Belgien, Tyskland, Holland och Frankrike. Det sistnämnde landet har nu dock frågan under utredning vad jag förstått. Länder som har och har haft stora diasporor är Belgien, Tyskland, Holland och Frankrike.

Är medveten om att jag kanske är ute på tunn is, men finns det studier kring mångkultur och behovet av prostitution? Tyskland t.ex. har ju ett utvecklat bordellväsende.
Citera
2018-01-03, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Hade inte väntat mig att just DN skulle nappa på idén, men så blev det. Kors.

https://www.dn.se/ledare/skydda-dem-som-skyddar-oss/

Ja det sker ju ompositioneringar så att man blir lätt skelögd just nu, men den fjättrade titanen var ju progressiv på sin tid så det går väl alltid ann att citera honom.

Citat:
Utanförskap, bostadssegregation, arbetslöshet, sviktande skolor är resultatet av det gamla – en rivning är med Strindbergs ord till ”för att få luft och ljus”.

Nu tror ju jag att vad globalisternas husorgan egentligen menar är att svensken ska sätta skuldran ännu hårdare till selen och bekosta även mer luxuös slumsanering. Mahmoud och hans 7 bröder ska alla få egna rum i lägenheten är nog den modell DN ser framför sig.

Men jag är kanske bara hjärtlös och cynisk. Lova att säga till om det blir stötande.
Senast redigerad av Ottokar 2018-01-03 kl. 21:00.
Citera
2018-01-03, 21:03
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar

Frågan är om inte danskjävlarna är något på spåret som kan kopplas till en gammal moderat paradgren - skattesänkarlinjen. Jag har en känsla av att frågan om mångkulturens rent ekonomiska kostnader har hamnat i slagskugga av alla andra mångkulturella utmaningar. Det bör väl för i stort sett alla - inklusive mångkulturens mest hängivna supporters - nu stå klart att kostnaderna för mångkulturen kommer att vara en ekonomisk kvarnsten om halsen även på lång sikt. Det finns egentligen ingen opposition i frågan längre. Frågan verkar därmed ha dött. Även om kostnaderna för mångkulturen till största delen uppkommer inom landet och kan beskattas här så borde ett ännu nyare Moderatparti kunna gå in i en valrörelse 2022 och utlova massiva skattesänkningar som finansieras enbart genom repatriering.

Min fråga är vad som hände med den ekonomiska debatten om mångkulturen. Kommer den tillbaka i valrörelsen i form av skattesänkarlöften? Kanske inte 2018 men väl 2022.

Min andra fråga rör migarnternas behov av kontakter med kvinnor. Jag har efter funderingar kommit till frågan om mångkulturen i slutändan kommer att kräva legalisering av prostitution även i Sverige. Innan ni kölhalar mig så ber jag om tillstånd att utveckla den.

Prostitution är legal i länder som Belgien, Tyskland, Holland och Frankrike. Det sistnämnde landet har nu dock frågan under utredning vad jag förstått. Länder som har och har haft stora diasporor är Belgien, Tyskland, Holland och Frankrike.

Är medveten om att jag kanske är ute på tunn is, men finns det studier kring mångkultur och behovet av prostitution? Tyskland t.ex. har ju ett utvecklat bordellväsende.

Ett rent affärsmässigt hinder för lyckosam prostitution i mångkulturen är väl detta:
Citat:
Likt flera prostituerade vi talar med undviker Sofia två saker:
– Bilar med unga killar och invandrare, det är tyvärr så snacket går här på gatan. De gånger tjejer berättar om våld eller att de blivit inlåsta är det nästan alltid män med brytning.
En kvinna som vi träffat kvällen innan på Malmskillnadsgatan är ihop med en man från Turkiet, men säger att hon aldrig skulle åka i väg med en kund som inte är från Sverige.
– Det är inte rasism, det är fucking överlevnad. Säger alla att män i röda Volvos är våldsamma, så hoppar jag väl för fan inte in i en röd Volvo! Det är gatans logik, säger hon och Sofia håller med.
https://www.expressen.se/nyheter/qs/...sa-har-gammal/

Så nja, det är nog fortsatt ofrivillig exponering för överraskningssex som gäller i mångkulturen.
Citera
2018-01-03, 22:33
Medlem
Citat:

Det låter som ett eko av Ivar Lo Johansson i boken "Geniet": "Släpp till flickorna".

Boken handlar om en ung superbegåvad arbetarpojke som får chans att gå i gymnasiet. Han har ingen sexpartner (det var annorlunda på 40-talet) och blir därför helt galen och tar livet av sig. Och så har samhället förlorat en potentiell Nobelpristagare. Sensmoralen blir att "vi måste släppa till flickorna".

Detta berörde mig mycket illa när jag som ung kvinna läste boken. Som om kvinnor var någon slags samhällets ägodel som samhället skulle förfoga över! Det var väl flickorna själva som skulle bestämma över sitt sexliv! Lyckligtvis kom den sexuella frigörelsen och p-pillren och Lo Johansson var passé.

Sverige är ju långt framme på IT-området och inte minst robotar. Jag hörde nyss ett program om att man håller på att utveckla sexrobotar. I första steg avsedda att serva män. Mer avancerade än uppblåsbara Barbara. De är alltid villiga, lydiga, vackra, ställer inte till med besvär på något sätt och kan interagera en smula.

Jag tycker Sverige bör satsa på den linjen, inte på bordeller.
Citera
2018-01-03, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Det låter som ett eko av Ivar Lo Johansson i boken "Geniet": "Släpp till flickorna".

Boken handlar om en ung superbegåvad arbetarpojke som får chans att gå i gymnasiet. Han har ingen sexpartner (det var annorlunda på 40-talet) och blir därför helt galen och tar livet av sig. Och så har samhället förlorat en potentiell Nobelpristagare. Sensmoralen blir att "vi måste släppa till flickorna".

Detta berörde mig mycket illa när jag som ung kvinna läste boken. Som om kvinnor var någon slags samhällets ägodel som samhället skulle förfoga över! Det var väl flickorna själva som skulle bestämma över sitt sexliv! Lyckligtvis kom den sexuella frigörelsen och p-pillren och Lo Johansson var passé.

Sverige är ju långt framme på IT-området och inte minst robotar. Jag hörde nyss ett program om att man håller på att utveckla sexrobotar. I första steg avsedda att serva män. Mer avancerade än uppblåsbara Barbara. De är alltid villiga, lydiga, vackra, ställer inte till med besvär på något sätt och kan interagera en smula.

Jag tycker Sverige bör satsa på den linjen, inte på bordeller.

Det gör inte jag heller. Hela frågan om prostitution är en härva av tabun och svåra frågor, men där är min uppfattning klar. Men samtidigt har länder i vår kulturkrets valt att ha bordeller och det finns ju alltid anledningar - även om de är obekväma.

Jag stänger som sagt det här stickspåret som egentligen inte hör till tråden.
Citera
2018-01-04, 00:47
Medlem
Jag tror, jag vet.

Utan era eminenta anlyser, ni giganter i tråden.

Folket börjar vakna upp. Kanske omedvetet för att skriftställare läser här och det avspeglas i nyhetsrapporteringen. Det går inte att dölja längre. Att dölja det är omoraliskt. De, journalistsvinen vet att de agerar omoraliskt.

Mot sin mamma, mot sin syster, mot sin dotter, mot sin son.

Ändå ägde de så mycket. Stackars människor. Men de fick sina 40 år men med vår betraktelse de körda.

Vi svenska är vita och landet är vårt.
Senast redigerad av Lagring 2018-01-04 kl. 00:56.
Citera
2018-01-04, 01:16
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Man kan ju experimentera med att frakta afrikanska män till Syrien & se hur länge dessa blir kvar i livet.

Ge tipset till Soros. Han nappar nog på tanken.

Kanske inte eftersom detta kan få våra "modiga män" som flytt krigets fasor och lämnat sina barn och kvinnor åt sitt öde att återvända.
Citera
2018-01-04, 07:40
Medlem
I Expressen recenseras en biografi över den framgångsrike entreprenören Hirsch som moderniserade ett stinkande Stockholm. Recensionen är intressant att läsa på flera sätt, bl.a. eftersom den belyser en diasporagrupps syn på problemet att vissa medlemmar "goes native" som de gamla koloniala britterna skulle ha sagt.

Citat:
RECENSION | SAKPROSA. Sverige kan stoltsera med den tveksamma äran att vara det sista europeiska land som judar fick tillåtelse att bosätta sig i. De första kom kring förrförra sekelskiftet. Det gick judarna väl i händerna. Vid slutet av 1800-talet tillhörde många den ekonomiska eliten.
Den inhemska överklassen hyste dock betänkligheter inför att acceptera dessa främlingar – även efter flera generationer. August Strindberg, som annars var en vacklande antisemit, betecknade dem som ett jästämne i den europeiska kulturen.
Idag finns få kvar som utövande judar av dessa svenskpionjärer. De flesta har assimilerats via dop och giftermål. Idag när man vid sällsynta tillfällen får ynnesten att träffa ättlingar till de framgångsrika förfäderna känner de dock ofta en stolthet över det lilla judeblod som rinner i deras ådror.

https://www.expressen.se/kultur/han-...nde-stockholm/

Assimilation är ett problem för alla diasporor. Att överge sin tro är ett svek, men blodet och härkomsten är ännu viktiga många generationer framåt.
Citera
2018-01-04, 08:55
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagring
Jag tror, jag vet.

Citat:
Assimilation är ett problem för alla diasporor. Att överge sin tro är ett svek, men blodet och härkomsten är ännu viktiga många generationer framåt.

Citat:
Ursprungligen postat av Lagring
Vi svenska är vita och landet är vårt.

Citat:
Ursprungligen postat av Rektangel
Ge tipset till Soros. Han nappar nog på tanken.
Kanske inte eftersom detta kan få våra "modiga män" som flytt krigets fasor och lämnat sina barn och kvinnor åt sitt öde att återvända.

Citat:
Intressant att läsa på flera sätt, bl.a. eftersom den belyser en diasporagrupps syn på problemet att vissa medlemmar "goes native" som de gamla koloniala britterna skulle ha sagt.

Jahaja. Framtiden är rasistisk. Öga för Öga, kan ju tolkas till att betyda "ge tillbaka med samma mynt" och så länge diasporagrupper pratar om ingruppen i termer av "stolthet över ingruppsblod" så öppnar man ju dörren för "blod och jord"-rasism. Identitetspolitiken har 2018 landat i blodsrasism, och det är bara för svenskarna att anamma samma retorik som framstående diasporagrupper.

Den irakiska och syriska diasporagruppens krig är slut. Nu återstår bara att deklarera den mest rasistiska diasporagruppens krig och dess varumärke för det eviga lidandet slut också.

Enkelt. Svenskar är vita och landet är vårt. Koncis svensk identitetspolitik av samma snitt som omskrivs i Expressen för en diasporagrupp. Därför helt Kosher
Senast redigerad av Nostradumbass 2018-01-04 kl. 08:57.
Citera
2018-01-04, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jahaja. Framtiden är rasistisk. Öga för Öga, kan ju tolkas till att betyda "ge tillbaka med samma mynt" och så länge diasporagrupper pratar om ingruppen i termer av "stolthet över ingruppsblod" så öppnar man ju dörren för "blod och jord"-rasism. Identitetspolitiken har 2018 landat i blodsrasism, och det är bara för svenskarna att anamma samma retorik som framstående diasporagrupper.

Den irakiska och syriska diasporagruppens krig är slut. Nu återstår bara att deklarera den mest rasistiska diasporagruppens krig och dess varumärke för det eviga lidandet slut också.

Enkelt. Svenskar är vita och landet är vårt. Koncis svensk identitetspolitik av samma snitt som omskrivs i Expressen för en diasporagrupp. Därför helt Kosher

Vet inte om framtiden blir rasistisk. Men den identitetspolitik som vänstern för har ju onekligen utgjort en grogrund för rasismen. Identitetspolitik är rasism med annan retorik.
Citera
2018-01-04, 09:15
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Vet inte om framtiden blir rasistisk. Men den identitetspolitik som vänstern för har ju onekligen utgjort en grogrund för rasismen. Identitetspolitik är rasism med annan retorik.

Så är det. Identitetspolitiken är också splittrande. Vänsterns små identitetsgrupper med feminister, female supremacists, rasifierade, HBTQ-snowflakes och andra gör att de identitetspolitiska grupperna blir små. Jag får deklarera såhär 2018 att nu är fan måttet rågat och jag ska bilda en egen grupp. Vit svensk gruppen. Alla vita svenskar kan ansluta sig till min identitetspolitiska grupp.

Ett folk som alla andra, med rätt till sin etnicitet, sin historia, sitt land och att verka i sitt hemområde. Precis som alla andra.
Citera
2018-01-04, 09:43
Medlem
longbow4ys avatar
Apropå diasporastatus och migration:
Vad betyder invandring från ett land för ursprungsbefolkningen, de invandrade och mottagarlandets befolkning? Utvecklingsekonomen Paul Collier med lång erfarenhet från Afrika fokuserar på alla dessa tre grupper i diskussioner och forskning om migration från fattiga länder till västvärlden i sin uppmärksammade studie Exodus: How migration is changing our world (Oxford University Press, 2013).
...
Collier visar att ju större avstånd mellan de inflyttade, till exempel mellan östafrikaner och skandinaver, ju större blir exilgruppen östafrikaner vilket leder till att allt fler från Östafrika söker sig dit. Själva diasporaguppen drar alltså till sig allt fler genom att de inte integreras i det nya landet.
...
En anledning till att mer avlägsna kulturer tar in fler av sina landsmän kan vara att de bildar en egen separat grupp i mottagarlandet och därmed skyddar sina nya landsmän när de anlänt. Som en nyanländ irakiska sa om Rosengård, -Här är precis som hemma i Bagdad! Liknande kommentarer finns att läsa om nyanlända till Södertäljes lokala irakiska och syrianska diasporasamhällen liksom i Folkpartiets utanförskapsrapporter.
...
De som blir kvar i de fattiga länderna är de stora förlorarna. Deras mest begåvade och resursstarka medborgare flyttar till rikare och mer stabila länder i väst. För deras skull vore en annan mer restriktiv men också välinformerad migrationspolicy önskvärd, om inte för oss mottagare.
https://sjunne.com/2018/01/02/britti...ens-foljder-2/

Slutsatsen borde för våra politiker vara att identifiera och motverka diasporagrupper i vårt samhälle.
Första steget är att dela upp definitionen av migrationen i mindre delar där den ointegrerade diasporagrupperna erkänns och problematiseras för sig. För det är dessa diasporagrupper som ÄR mångkulturproblemet idag.

Här har politikerna en väg ut då det ÄR ok att använda begreppet diaspora istället för det med osynliga dispyttecken markerade nu därför kontroversiella begreppet mångkultur.

Vilken politiker blir först ut med att påtala att Sverige inte är en frihamn för olika diasporor som kan importera sin egna kulturer helt utan motprestation? Och där vi i Sverige dessutom betalar dem för att upprätthålla diasporastatusen. Det är ohållbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in