Citat:
Glädjens bud från FN! En flykting, eller ganska många faktiskt, kommer hem. Hemma är bästa platsen för människor, även om hemma är helveteshålet Darfur. Home sweet home.
Underbart att tänka på den glade Aden, den glade Aden och Adens glada fru och den glade Aden och Adens glada frus tre glada barn som äntligen får hjälp att komma HEM till Somalia. Vi måste hjälpa fler till lyckan i hemlandet.
Underbart att tänka på den glade Aden, den glade Aden och Adens glada fru och den glade Aden och Adens glada frus tre glada barn som äntligen får hjälp att komma HEM till Somalia. Vi måste hjälpa fler till lyckan i hemlandet.
Tack för en utmärkt expose Fasligt.
Citat:
The rule change is being demanded by the nationalist Danish People’s Party in return for supporting tax cuts. The new rules would see refugees granted temporary asylum, meaning they will be ordered to go back to their home country when the danger had past and are denied the right to family reunification.
Frågan är om inte danskjävlarna är något på spåret som kan kopplas till en gammal moderat paradgren - skattesänkarlinjen. Jag har en känsla av att frågan om mångkulturens rent ekonomiska kostnader har hamnat i slagskugga av alla andra mångkulturella utmaningar. Det bör väl för i stort sett alla - inklusive mångkulturens mest hängivna supporters - nu stå klart att kostnaderna för mångkulturen kommer att vara en ekonomisk kvarnsten om halsen även på lång sikt. Det finns egentligen ingen opposition i frågan längre. Frågan verkar därmed ha dött. Även om kostnaderna för mångkulturen till största delen uppkommer inom landet och kan beskattas här så borde ett ännu nyare Moderatparti kunna gå in i en valrörelse 2022 och utlova massiva skattesänkningar som finansieras enbart genom repatriering.
Min fråga är vad som hände med den ekonomiska debatten om mångkulturen. Kommer den tillbaka i valrörelsen i form av skattesänkarlöften? Kanske inte 2018 men väl 2022.
Min andra fråga rör migarnternas behov av kontakter med kvinnor. Jag har efter funderingar kommit till frågan om mångkulturen i slutändan kommer att kräva legalisering av prostitution även i Sverige. Innan ni kölhalar mig så ber jag om tillstånd att utveckla den.
Prostitution är legal i länder som Belgien, Tyskland, Holland och Frankrike. Det sistnämnde landet har nu dock frågan under utredning vad jag förstått. Länder som har och har haft stora diasporor är Belgien, Tyskland, Holland och Frankrike.
Är medveten om att jag kanske är ute på tunn is, men finns det studier kring mångkultur och behovet av prostitution? Tyskland t.ex. har ju ett utvecklat bordellväsende.