Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Ja jag har en fördel på det viset, men samtidigt har mina relationer med släkt och vänner blivit sämre bara på grund av att jag har tagit ställning och blivit ett Jehovas vittne. Jag vill inte leva i en lögn och har varit uppriktig med vad jag tycker och känner, och därmed blivit utstött av vissa.
Det måste ju du tycka är helt i sin ordning.
Din släkt måste ju ha samma rätt att mobba dig som du tycker att JV har att mobba sina anhöriga.
Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Familjen är inte hela livet, man dör inte av att mista sin familj, frågan är om man väljer familjen före Gud och sanningen. En jämförelse: Om familjen är maffia som mördar människor, väljer man då att stanna kvar bara för att inte förlora sin familj, eller gör man det rätta?
Jag kan inte låta bli att varje gång skratta högt åt dina fåniga jämförelser med maffia, mördare och kriminella när du så desperat försöker få till det korrekta i JV:s mobbning av nära anhöriga.
För de flesta normala människor är en relation med sina närmaste viktig, även om man sällan dör utan den.
Se bara på alla program om människor som adopterats bort av sina föräldrar i tidig ålder och hur betydelsefullt det är för dem att hitta sina bokstavliga släktingar trots att de många gånger aldrig ens lärt känna dem innan.
Du verkar sakna all förmåga att känna den värme som man kan få genom mänskliga relationer.
Jag tycker uppriktigt synd om dig.