Citat:
Ursprungligen postat av
Vakna.
Jag håller helt och hållet med dig om Furuli! Mycket är väldigt tråkigt att läsa och dessa ständiga upprepningar som han gör då han inte verkar tro att läsaren fattar.
Carl Olof Jonsson smulade sönder hans argument om 607 till den grad att jag nästan tyckte synd om honom.
Ska man säga nâgot till hans fördel så är han dock väldigt rättfram när det gäller att avslöja sällskapets oskriftenliga läror.
Vad var det för video du tänkte på?
Sen undrar jag hur Furuli egentligen tänkte. Han har varit äldste och kretsis i decennier. Han måste förstått att han skulle bli utesluten.
Hade det inte varit smartare att vara kvar som "under cover brother" eller "mullvad" inom organisationen? Han skulle kunnat ställa till med mycket större skada och oreda på det viset.
Eller var han så enormt korkad att han skulle kunna reformera organisationen med rationella argument? Trodde han att han skulle få JVn att stödja honom?
Min uppfattning är att ateistiska mullvadar kan ställa till med mycket större skada i organisationen, om de spelar sina kort rätt.