Citat:
Jag gillar ditt perspektiv, men du har nog fel uppfattning om mina motiv.
Att bestämma över andra är jag inte särskilt intresserad av, det räcker för mig att jag tillåts ha min egen uppfattning utan att riskera bestraffning.
Sen är det klart att vi behöver lagar som reglerar vad som är ett acceptabelt beteende i samhället, annars hade alltihop fallit samman. Jag tycker dessutom ganska bra om mycket av det Jehovas vittnen lär ut om hur man ska behandla andra. Men det ska tilläggas att Jehovas vittnen på inget sätt har ensamrätt på sådana värderingar, de delas av de flesta religioner.
När det gäller demokrati finns det en hel uppsjö av problem med det också, och jag är dessutom ganska oerfaren eftersom jag aldrig röstat, och heller inte känner någon särskild önskan att göra det.
Vad jag vänder mig mot är att man som ett Jehovas vittne måste acceptera sådant som är bevisligen felaktigt, exempelvis att Jerusalem förstördes 607 f.Kr, eller att avfällingar är onda och bedrägliga människor.
Jag förstår att du i mångt och mycket delar Jehovas vittnens verklighetsuppfattning. Men ändå har du väl inte anammat den fullt ut? Du skrev i någon annan tråd att du trippat på LSD. Jag klandrar dig inte för det, men om du skulle anamma Jehovas vittnens bild av verkligheten så diskvalificerar du ju dig själv.