Flashback bygger pepparkakshus!
2019-10-04, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Så...menar du att dessa ändringar som vargen nämnde är korrekta?

Att man ångrar sig och ändrar sig är bara mänskligt, men du kräver fullkomlighet av kristna människor, allting måste vara "korrekt" enligt dig. Men när det kommer till kritan, så är f.d. Jv allt annat än korrekta.
Citera
2019-10-04, 19:24
Medlem
Gillar verkligen EN reglel JV har.
1. DELTAR INTE I KRIG.
Den enda!
Senast redigerad av rantaplan 2019-10-04 kl. 19:34.
Citera
2019-10-04, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Att man ångrar sig och ändrar sig är bara mänskligt, men du kräver fullkomlighet av kristna människor, allting måste vara "korrekt" enligt dig. Men när det kommer till kritan, så är f.d. Jv allt annat än korrekta.

Men, har han rätt? Han JV övergett räknenisserierna? Har man t o m släppt 1914? I s f är det häpnadsväckande.
Citera
2019-10-04, 20:30
Medlem
Citat:
Men, har han rätt? Han JV övergett räknenisserierna? Har man t o m släppt 1914? I s f är det häpnadsväckande.

Är det viktigt för dig att allting ska vara korrekt? Finns det inget utrymme för ofullkomlighet i din värld?
Citera
2019-10-04, 20:40
Medlem
Citat:
Är det viktigt för dig att allting ska vara korrekt? Finns det inget utrymme för ofullkomlighet i din värld?

Jo, men jag har litet högre krav på dem som påstår sig företräda den enda sanningen. Så.......stämmer det alltså att JV har har övergivit räknenisserierna?
Citera
2019-10-04, 20:50
Medlem
Citat:
Jo, men jag har litet högre krav på dem som påstår sig företräda den enda sanningen. Så.......stämmer det alltså att JV har har övergivit räknenisserierna?

Bibeln är full av "räknenisserier", så nej, dom som håller bibeln som något viktigt kommer att hålla profetior i bibeln som viktigt:

"Salig den som läser upp och saliga de som hör orden i denna profetia och bevarar det som står skrivet i den. Ty stunden är nära." (Upp 1:3 Bibel2000)
Citera
2019-10-04, 20:52
Medlem
Citat:
Bibeln är full av "räknenisserier", så nej, dom som håller bibeln som något viktigt kommer att hålla profetior i bibeln som viktigt:

"Salig den som läser upp och saliga de som hör orden i denna profetia och bevarar det som står skrivet i den. Ty stunden är nära." (Upp 1:3 Bibel2000)

Så.....detta "nya ljus" som Vargen berättade om är således Fake News?
Citera
2019-10-04, 21:00
Medlem
Citat:
Så.....detta "nya ljus" som Vargen berättade om är således Fake News?

Människor kan få bättre förståelse för Guds ord. Det är inte så att människor förstår hela Guds sanningar på en gång, men det är det du kräver, du kräver fullkomlighet från ofullkomliga människor. Ändå är du inte själv fullkomlig, det är hyckleri och dubbelmoral i min mening.

Om du kräver fullkomlighet från andra människor, så ska du först vara fullkomlig själv, men jag antar att du själv inte anser dig vara fullkomlig???
Citera
2019-10-04, 21:05
Medlem
Citat:
Människor kan få bättre förståelse för Guds ord. Det är inte så att människor förstår hela Guds sanningar på en gång, men det är det du kräver, du kräver fullkomlighet från ofullkomliga människor. Ändå är du inte själv fullkomlig, det är hyckleri och dubbelmoral i min mening.

Om du kräver fullkomlighet från andra människor, så ska du först vara fullkomlig själv, men jag antar att du själv inte anser dig vara fullkomlig???

Du har fortfarande inte svarat på vilka konkreta läroändringar som Vargen 74 syftar på....skäms du för dessa? Om inte....ut med språket.
Citera
2019-10-04, 21:18
Medlem
Citat:
Du har fortfarande inte svarat på vilka konkreta läroändringar som Vargen 74 syftar på....skäms du för dessa? Om inte....ut med språket.

Det är ointressant, jag känner inte Vargen 74, vad är du ute efter?

Det är ganska talande att du inte svarar på mina argument, du bara slänger ur dig en massa påståenden utan att stå till svars för motargumenten, utan försöker hela tiden flytta fokus till din egen agenda att så splittring bland Jehovas vittnen. Det är ni f.d. Jv så bra på.
Citera
2019-10-04, 21:56
Medlem
senhackarens avatar
Jag är glad över att Jehovas vittnen i Ryssland kastas in ryska skabbiga fängelser för extremism. Hoppas man kan göra samma sak i fler länder. Jehovas vittnen är en extremistisk sekt med tydliga drag av religiös fundamentalism. Sånt skit ska inte finnas på 2000-talet.
Citera
2019-10-04, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vargen74
lustigt

Den nya kunskappen går ut på att vi inte vet när jorden går under men allt har uppfyllts utom det skall utropas fred o säkhet.Desutom skall aldrig jorden går under
Nej, jordklotet kommer aldrig att förintas, brinna upp eller ersättas. Bibeln visar att Gud skapade jorden för att vara bebodd för alltid.”[Gud] har ställt jorden på stadig grund, den ska aldrig i evighet flyttas från sin plats.” (Psalm 104:5)”Jorden består för evigt.” (Predikaren 1:4)
Den där med fred och säkerhet hörde jag redan på 90-talet, så det var knappast "ny kunskap". Dessutom är det obibliskt, men du kanske kan påminna mig?

Apg 2
19Jag skall låta sällsamma ting visa sig uppe på himlen och tecken nere på jorden, blod och eld och moln av rök. 20Solen skall vändas i mörker och månen i blod innan Herrens dag kommer, den stora och strålande. 21Men var och en som åkallar Herrens namn skall bli räddad.

Apostlarna skrev:

2 Pet 3:7
Men de himlar och den jord som nu finns är i kraft av samma ord sparade åt elden; de bevaras till domens dag då de gudlösa skall förintas.

2 Pet 3:10
Men Herrens dag kommer som en tjuv. Den dagen skall himlarna försvinna med dån, himlakropparna upplösas i eld och jorden och allt som människan gjort där förgås.

Väldigt tydligt att denna jord inte kommer att bestå. Tvärtom lovar Herren skapa en ny jord.

Upp 21:1
Och jag såg en ny himmel och en ny jord. Ty den första himlen och den första jorden var borta, och havet fanns inte mer.

Inget hav på den nya jorden...medan denna jord täcks av hav till 70%.

Vad sa Jesus om blinda ledare? Ett annat tips. JV hänvisar till gamla profeter (Salomo 900 f Kr) som inte hade fått kunskap om någon ny jord eller vad som skulle hända med denna. Den första profeten som fick veta något om den nya jorden var Jesaja (700 f Kr), så David och Salomo och deras samtida kunde inte veta något om den nya jorden. Det betyder inte att det Jesaja, Petrus och andra har skrivit inte är sant. Tvärtom skulle jag säga.

Matt 13:16f
Men saliga era ögon som ser och era öron som hör. Sannerligen, många profeter och rättfärdiga har längtat efter att få se det ni ser, men fick inte se det, och höra det ni hör, men fick inte höra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in