Citat:
Ursprungligen postat av
Kioskvikarien
Att söka i kretsar kring/utanför fotbollen och högerextrema är en av flera logiska vägar. Personerna i dessa kretsar den aktuella tiden, och som läser detta, bör ta sig en funderare kring existenser och avarter som rörde sig bland dem eller skymtade förbi. Hemvister i östra/nordöstra Sthlm är troligt, men inte säkert. Tex Djurgården drog ofta till sig några av de värsta rötäggen även från andra stadsdelar. G M kan ha slummat runt kortare perioder kring Östra med omnejd. Om han inte var en del av det, men då borde rösten avslöjat honom. Så en vinddriven spillra som dyker upp och försvinner är ett tips.
Jag är inne på samma linje. Ingen förgrundsfigur men någon som kom och gick utan att lämna några större avtryck och som ingen riktigt noterade och som för länge sen glömts bort..
Jag var själv med på ett hörn i den svartgula miljön på den tiden och det går knappt att beskriva vilka underliga typer som florerade runt där. Långtifrån bara folk med gemensamma klubbsympatier eller ens fotbollsintresse utan även individer med missbruksproblem som ville köpa droger eller sälja något dom snott osv..
Snubben som sent 90-tal blev ihjälskjuten i Humlegården ( minns inte namnet ) var verkligen urtypen för den kategorin. Tror att GM i det här fallet är någon som liknar honom väldigt mycket. En trist natt med tomma fickor och ett starkt sug efter pangpang. Driver runt allt mer miserabel när en olycklig Per dyker upp i blickfånget och i brist på bättre utses till till rånoffer..
Allt går snett och GM flyr i panik. Är knappast en kallhamrad mördare som bara skakar av sig det och går vidare. När den där telefonkiosken uppenbarar sig så är det liksom inget övervägt beslut om för och nackdelar med att ringa 112. Skenande puls och fladdrande tankar. Han står inte där och funderar på saken. Det bara blir så..
Sätter även en liten slant på att GM haft en jävla bonnröta efter samtalet då polisen skickar allt dom har tillgängligt mot området. Jag kan inte föreställa mig att han haft någon masterplan utan han har bara virrat iväg och haft maxflyt..