Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Hur många tjackpundare som varit igång ett par dygn har du råkat på inom kriminalvården?
Jag är uppväxt i Stockholmsförort och har arbetat på bl a på häkte, hur pundare reagerar och blir är inget okänt för mig.
Citat:
När det gäller droger så får ett antal droger som biverkning en markant muntorrhet som lätt märks som ett lätt "smackande", eller hur jag ska beskriva det, som kan märkas rätt väl, och ibland som att det blir en hesare djupare röst. En person som är påverkad av exempelvis amfetamin och varit igång ett par dygn låter ofta på ett helt annat sätt i såväl tonläge och uttal jämfört med när de är opåverkade.
För att höra att en person låter på ett annat sätt än normalt så måste du ha koll på hur personen låter normalt -- och inringaren är vare sig hes eller smackar.
Muntorrhet är för övrigt något som inte alls är en ovanlig reaktion på stark stress.
Citat:
Jag uppfattar också att den som ringer samtalet är en stressad pundare, som ljuger något... syntaxen, de dämpade uttalen av bl. a. "t" oc "d" och tendensen till läspning vid uttal av "s" säger mig "pundare" och det att han hämtar andan på ett sätt som folk gör när de försöker minnas något som hänt eller ljuger, han drar in djupa andetag och andas ut i talet (ungefär som Tony Blair gjorde när han höll tal utanför Downing Street efter Lady Di förolyckades). Mellan 25 - 35 år.
Så Tony Blair var tjackpundare menar du?
Inringaren låter stressad, det är det enda som går att höra.
Citat:
Till skillnad från Kalle XL är jag dock inte likasäker på att det är GM som ringer men möjligtvis känner "ringaren" till vem GM är, och vet kanske också exakt vad som hänt.
Ingen vet vem GM är - så det är svårt att avgöra, kan lika gärna vara ett vittne.