Några reflektioner i mediekrigets periferi.
----------
Citat:
Ursprungligen postat av
Ottokar
Rykande hett från mediakrigets frontlinje - Intelligens ärvs enbart från modern.
https://www.msn.com/sv-se/livsstil/f...cid=spartanntp
Nåja, jag tror inte vi ska tillskriva MSN någon huvudroll i mediekrigets frontlinje. Faktiskt ingen roll alls. Min uppfattning är att Aftonbladets skvallerskriverier framstår som seriösa i jämförelse med MSN. Ta en titt på klicklänkarna! Det är bara en massa ofarlig fördummande globalistsörja med C-kändisar och kattklipp. Men OK, det kanske också är ett sätt för eliten att hålla gräsrötterna i schack. Sänkning av PISA-nivån och menlös underhållning kanske är en global komplott? Men aj, vad min foliemössa skaver just nu.....
----------
Jag zappade mig i går kväll fram till den enda kanal för oss "utan TV-mottagare" som brukar visa något sevärt - Kunskapskanalen. Jag blev oerhört förvånad. Det handlade om ett slags gammalkristet styrt kollektiv för fattiga och utslagna boer i Sydafrika. I programmet uttalade sig de kollektivboende minst sagt kritiskt till den mångkultur som i princip lett till svart styre. Det som nämndes skulle censurerats i svensk TV om det sagts av en etnisk vit svensk. Programmet är kort och ganska sevärt:
http://urplay.se/program/200270-fris...rlden-pretoria
Men varför visar postmodernismens propagandistiska högborg SvT ett dylikt program? Kanske vill man bara visa korkade sydafrikanska white trash för att ge intryck av den vita rasens underlägsenhet? Att ge sken av att ett rasistiskt förhållningssätt leder till missbruk och fattigdom? Jag vill nog påstå att min foliemössa sitter lite bättre just nu.
Om inte annat kan man se programmet som en framtida dystopi över Sverige. Svenskar som lever på välgörenhet i reservat på den vänsterliberala politiska maktens välvilja, dock med ett sämre klimat än Sydafrikas....
----------
Man kan bara njuta av Lokkos pekoral när han recenserar Morrisseys senaste album. Uppenbarligen har han tidigare dyrkat Smiths och som ung haft idolplanscher på väggen. Inte konstigt då att den alkoholimpregnerade valnöten till hjärna får spel när den gamle frispråkige idolen använder sin intelligens för att sjunga/skriva vad han tycker.
Tror fan att jag ska avnjuta några gamla Moz-album ikväll! Det är inte många band eller artister man kan lyssna på idag eftersom majoriteten verkar ha spårat in sig på utopism och påklistrad godhet. Särskilt de med paradisiskt pekuniära pengapåsar i Panama.
Stor respekt till de människor som
KAN TÄNKA SJÄLV och vågar uttrycka det till sin omvärld.