2017-10-24, 16:16
Medlem
Readyfreddies avatar
Kvällens meny:
Citat:
Del 2 av 10. I veckans program handlar det om dubbelmordet i Mantorp, där två äldre personer blev brutalt mördade. Utredningen såg ut att bli resultatlös men i september kunde polisen gripa en misstänkt för morden. Anna Spång Lyngs klassades som en fallolycka. Fallet lades ned men Annas föräldrar gav inte upp och i kväll ger de uttryck för sin kritik mot polisen som också besvarar den. I kölvattnet av veckans stora debatt kring sexuella trakasserier och övergrepp öppnar sig frågan om vad lagen säger? Camilla Kvartoft samtalar med hovrättspresidenten Fredrik Wersäll och Leif GW Persson om vad som faktiskt gäller och vilka följder det kan tänkas få. Vi träffar också Mehdi som tröttnade på det kriminella livet och bestämde sig för att hjälpa andra unga att undvika den kriminella banan. Kvällens historiska fall handlar om Mörtnäsmorden.
Citera
2017-10-24, 17:14
Medlem
kompjuters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Kvällens meny:

Jaja, "tröttnade på det kriminella livet". "Hjälpa andra...bla bla."
Skönmålningen av blattar fortsätter...
Förmodligen var han pissdålig som kriminell....men det heter tröttnade istället 😂
Citera
2017-10-24, 18:36
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kompjuter
Jaja, "tröttnade på det kriminella livet". "Hjälpa andra...bla bla."
Skönmålningen av blattar fortsätter...
Förmodligen var han pissdålig som kriminell....men det heter tröttnade istället 😂

De flesta blattarna är just pissdåliga som kriminella, men dom fortsätter ändå. Det sitter i generna.
Citera
2017-10-24, 21:31
Medlem
AA-suiteds avatar
Nu när Leif talar om MeToo så klipptes det i programmet. Kan han ha sagt någonting som talar emot politisk korrekthet? Det som är med i programmet från honom nu i ämnet är i alla fall politiskt korrekt.
Citera
2017-10-24, 21:51
Medlem
Browndawgs avatar
Hah, Leif tvekade inte en sekund. Han skulle skjuta ner drönar-jävlarna om en sådan skulle flyga över hans ägor. Och han skulle ta mig fan träffa också! Klockrent och ärligt. Det gillar vi.
Citera
2017-10-24, 21:56
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Nu när Leif talar om MeToo så klipptes det i programmet. Kan han ha sagt någonting som talar emot politisk korrekthet? Det som är med i programmet från honom nu i ämnet är i alla fall politiskt korrekt.

Inte omöjligt att han sagt nånting lite väl spontant där. Han känns för övrigt ganska frispråkig idag. Men jag instämmer med honom att det var nog ännu värre förr med dessa saker. Konstigt att dom inte klippte bort det också.
Citera
2017-10-24, 22:01
Medlem
AA-suiteds avatar
Kul att vi får höra om arlandarånet i nästa avsnitt.
Citera
2017-10-24, 22:05
Bannlyst
Han som suttit inne ett 30 tal gånger var han med i Janne Josefssons program från Bredäng/Hallunda ?
Tyckte jag kände igen när 30-40-åriga killar står o spelar så'pel på en fritidsgård !
Citera
2017-10-24, 22:08
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Kul att vi får höra om arlandarånet i nästa avsnitt.

Jo riktigt kul. GW:s kommentar på slutet var ju bra. När killen bakom rånet säger att pengarna är slut. "Ja det är väl inte så märkligt". Precis i slutet.
Citera
2017-10-24, 22:22
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Alltså, fallet veckans brott tar upp i kvällens avsnitt (Säsong 15 del 2) ang det eventuella mordet utanför Halmstad...

Vad i h-vete är det för skräppoliser? Jag är helt mållös, det förstår ju varenda snorunge att det inte gått rätt till där. Och intervjun sen:

Citat:
Ursprungligen postat av Håkan Rolfsgård
Nyfiken kan man ju bli, men mer än så kanske det stanna.. eller det stannar vid nyfikenhet kan jag känna.
Följt av en tom blick in i kameran. Denna människa är alltså utredare i Falkenberg. Jag valde att gapskratta.

EDIT:

haha, detta är nästan för mycket men jag glömde ju den jävligt random och malplacerade polisen jämte vår allas Håkan Rolfsgård som inte säger ett ord utan bara sitter och biter sig i läppen (medans han fattar hur jävla idiotisk hela situationen är)... stor humor utlovas 18:20 in i kvällens avsnitt
Senast redigerad av Zabriskie.Point 2017-10-24 kl. 22:29.
Citera
2017-10-25, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Jo riktigt kul. GW:s kommentar på slutet var ju bra. När killen bakom rånet säger att pengarna är slut. "Ja det är väl inte så märkligt". Precis i slutet.

Var det jag som hörde fel, eller sa han precis i slutet när det tonades ut något i stil med "Det är ungefär min privata årsbudget" https://www.svtplay.se/video/1561117...g-15-avsnitt-2 (Lyssna på de absolut sista sekunderna)
Citera
2017-10-25, 00:08
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Var det jag som hörde fel, eller sa han precis i slutet när det tonades ut något i stil med "Det är ungefär min privata årsbudget" https://www.svtplay.se/video/1561117...g-15-avsnitt-2 (Lyssna på de absolut sista sekunderna)

Hahaha ja! Har hörlurar på mig och det hörs ju nästan tydligt. Undra om dom missat klippa bort det?

Men 13 miljoner/år är nog inte så mycket för Leifs förmögenhet... Om jag hade fått gissa innan så hade jag nog kört till med 10 miljoner per år minst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in