Flashback bygger pepparkakshus!
2017-02-23, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Jag hittar inte det ursprungliga programmet. Det nuvarande har SVT klippt. Inte nog med att han sa att flest invandrare begår brott. Jag minns väl att GW sa att han tyckte Sverige var världens bästa land. Det betyder att han anser att svenska värderingar och svensk kultur är bättre än andra länders värderingar och kultur. Det är ett rasistiskt uttalande, verkar bortklippt.
Det är inte alls bort klippt din sopa..
Citera
2017-02-23, 02:17
Medlem
killawifes avatar
Jag har samma uppfattning. Trots att jag är vit man från en medelstor svensk stad så känner jag inte igen mig i den idyll som "sverigevänner" tror sig sakna. Det har aldrig varit så. När man var unge var man ute och rände och det var väl inte många som inte gjorde ett eller flera mindre inbrott, skadegörelse och andra saker under moppeåldern. En del var värre än andra. I skolan mobbades det, saker stals, tjejer våldtogs under fester och lärare misskötte sina jobb vid mer än ett tillfälle. På stan slogs folk, jagade andra med bil, svinade och slog sönder saker och på arbetsplatserna söp man, hotade andra och snodde kopiösa mängder material. Och detta var bara 20 år sen, innan detta var det tydligen ÄNNU värre om man ska tro gamla grävlings.
Nu tycker jag iofs att Springare gjorde ett bra, seriöst intryck i veckans brott och den dialog man hade var måttfull. Man pekade snabbt ut det egentliga problemet här och kom med lösningar. Tyvärr kommer inget att hända då de som ska göra nånting åt detta har fullt upp med all fylla sina fickor med våra skattepengar.
Citera
2017-02-23, 18:33
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Jag hittar inte det ursprungliga programmet. Det nuvarande har SVT klippt. Inte nog med att han sa att flest invandrare begår brott. Jag minns väl att GW sa att han tyckte Sverige var världens bästa land. Det betyder att han anser att svenska värderingar och svensk kultur är bättre än andra länders värderingar och kultur. Det är ett rasistiskt uttalande, verkar bortklippt.
Nej det är två olika saker.
Citera
2017-02-24, 00:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Nej det är två olika saker.
Vad är två olika saker?
Citera
2017-02-24, 15:12
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Vad är två olika saker?
Han kan ju lika gärna mena att han tycker Sverige är bra för vi tar hand om dom som har det svårt.
Citera
2017-02-24, 16:29
Medlem
Citat:
Han kan ju lika gärna mena att han tycker Sverige är bra för vi tar hand om dom som har det svårt.

Fast det gör vi ju inte, vi tar hand om desertörer och människor som bland annat kastar folk som verkligen har det svårt överbord.
Citera
2017-02-24, 20:42
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toduah
Fast det gör vi ju inte, vi tar hand om desertörer och människor som bland annat kastar folk som verkligen har det svårt överbord.
Men har GW sagt det.
Citera
2017-02-24, 21:00
Medlem
Citat:
Men har GW sagt det.

Inte vad jag vet, har han sagt det här:

Citat:

?
Citera
2017-02-24, 22:36
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toduah
Inte vad jag vet, har han sagt det här:

?
Nej, det var därför jag sa "han kan ju lika gärna", eftersom ingen vet.
Citera
2017-02-25, 00:23
Bannlyst
Citat:

Nä han sa "Sverige är bäst" vilket antyder att alla andra länder är sämre. Nationalistiskt, rasistiskt tolka det hur ni vill.
Citera
2017-02-26, 22:29
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Man kan tycka att han kunde försökt åtminstone för att visa på invandrarares dåliga attityder mot tjejer.

Hur mycket från vettet är du? På fullaste allvar tror du alltså att SVT hade sett mellan fingrarna och sänt ett sånt uttalande? Gosse lilla...
Citera
2017-02-26, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Hur mycket från vettet är du? På fullaste allvar tror du alltså att SVT hade sett mellan fingrarna och sänt ett sånt uttalande? Gosse lilla...
Titta på dagens AGENDA och vad Mattias Karlsson vågade säga (jag vet att det är direktsändning me men), GW Persson vågade inte svårare är det inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in