Jag hittar inte det ursprungliga programmet. Det nuvarande har SVT klippt. Inte nog med att han sa att flest invandrare begår brott. Jag minns väl att GW sa att han tyckte Sverige var världens bästa land. Det betyder att han anser att svenska värderingar och svensk kultur är bättre än andra länders värderingar och kultur. Det är ett rasistiskt uttalande, verkar bortklippt.
Jag har samma uppfattning. Trots att jag är vit man från en medelstor svensk stad så känner jag inte igen mig i den idyll som "sverigevänner" tror sig sakna. Det har aldrig varit så. När man var unge var man ute och rände och det var väl inte många som inte gjorde ett eller flera mindre inbrott, skadegörelse och andra saker under moppeåldern. En del var värre än andra. I skolan mobbades det, saker stals, tjejer våldtogs under fester och lärare misskötte sina jobb vid mer än ett tillfälle. På stan slogs folk, jagade andra med bil, svinade och slog sönder saker och på arbetsplatserna söp man, hotade andra och snodde kopiösa mängder material. Och detta var bara 20 år sen, innan detta var det tydligen ÄNNU värre om man ska tro gamla grävlings.
Nu tycker jag iofs att Springare gjorde ett bra, seriöst intryck i veckans brott och den dialog man hade var måttfull. Man pekade snabbt ut det egentliga problemet här och kom med lösningar. Tyvärr kommer inget att hända då de som ska göra nånting åt detta har fullt upp med all fylla sina fickor med våra skattepengar.
Jag hittar inte det ursprungliga programmet. Det nuvarande har SVT klippt. Inte nog med att han sa att flest invandrare begår brott. Jag minns väl att GW sa att han tyckte Sverige var världens bästa land. Det betyder att han anser att svenska värderingar och svensk kultur är bättre än andra länders värderingar och kultur. Det är ett rasistiskt uttalande, verkar bortklippt.