Jag hittar inte det ursprungliga programmet. Det nuvarande har SVT klippt. Inte nog med att han sa att flest invandrare begr brott. Jag minns vl att GW sa att han tyckte Sverige var vrldens bsta land. Det betyder att han anser att svenska vrderingar och svensk kultur r bttre n andra lnders vrderingar och kultur. Det r ett rasistiskt uttalande, verkar bortklippt.
Jag har samma uppfattning. Trots att jag r vit man frn en medelstor svensk stad s knner jag inte igen mig i den idyll som "sverigevnner" tror sig sakna. Det har aldrig varit s. Nr man var unge var man ute och rnde och det var vl inte mnga som inte gjorde ett eller flera mindre inbrott, skadegrelse och andra saker under moppeldern. En del var vrre n andra. I skolan mobbades det, saker stals, tjejer vldtogs under fester och lrare missktte sina jobb vid mer n ett tillflle. P stan slogs folk, jagade andra med bil, svinade och slog snder saker och p arbetsplatserna sp man, hotade andra och snodde kopisa mngder material. Och detta var bara 20 r sen, innan detta var det tydligen NNU vrre om man ska tro gamla grvlings.
Nu tycker jag iofs att Springare gjorde ett bra, serist intryck i veckans brott och den dialog man hade var mttfull. Man pekade snabbt ut det egentliga problemet hr och kom med lsningar. Tyvrr kommer inget att hnda d de som ska gra nnting t detta har fullt upp med all fylla sina fickor med vra skattepengar.
Jag hittar inte det ursprungliga programmet. Det nuvarande har SVT klippt. Inte nog med att han sa att flest invandrare begr brott. Jag minns vl att GW sa att han tyckte Sverige var vrldens bsta land. Det betyder att han anser att svenska vrderingar och svensk kultur r bttre n andra lnders vrderingar och kultur. Det r ett rasistiskt uttalande, verkar bortklippt.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!