2017-02-23, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Jag hittar inte det ursprungliga programmet. Det nuvarande har SVT klippt. Inte nog med att han sa att flest invandrare begr brott. Jag minns vl att GW sa att han tyckte Sverige var vrldens bsta land. Det betyder att han anser att svenska vrderingar och svensk kultur r bttre n andra lnders vrderingar och kultur. Det r ett rasistiskt uttalande, verkar bortklippt.
Det r inte alls bort klippt din sopa..
Citera
2017-02-23, 02:17
Medlem
killawifes avatar
Jag har samma uppfattning. Trots att jag r vit man frn en medelstor svensk stad s knner jag inte igen mig i den idyll som "sverigevnner" tror sig sakna. Det har aldrig varit s. Nr man var unge var man ute och rnde och det var vl inte mnga som inte gjorde ett eller flera mindre inbrott, skadegrelse och andra saker under moppeldern. En del var vrre n andra. I skolan mobbades det, saker stals, tjejer vldtogs under fester och lrare missktte sina jobb vid mer n ett tillflle. P stan slogs folk, jagade andra med bil, svinade och slog snder saker och p arbetsplatserna sp man, hotade andra och snodde kopisa mngder material. Och detta var bara 20 r sen, innan detta var det tydligen NNU vrre om man ska tro gamla grvlings.
Nu tycker jag iofs att Springare gjorde ett bra, serist intryck i veckans brott och den dialog man hade var mttfull. Man pekade snabbt ut det egentliga problemet hr och kom med lsningar. Tyvrr kommer inget att hnda d de som ska gra nnting t detta har fullt upp med all fylla sina fickor med vra skattepengar.
Citera
2017-02-23, 18:33
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Jag hittar inte det ursprungliga programmet. Det nuvarande har SVT klippt. Inte nog med att han sa att flest invandrare begr brott. Jag minns vl att GW sa att han tyckte Sverige var vrldens bsta land. Det betyder att han anser att svenska vrderingar och svensk kultur r bttre n andra lnders vrderingar och kultur. Det r ett rasistiskt uttalande, verkar bortklippt.
Nej det r tv olika saker.
Citera
2017-02-24, 00:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Nej det r tv olika saker.
Vad r tv olika saker?
Citera
2017-02-24, 15:12
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Vad r tv olika saker?
Han kan ju lika grna mena att han tycker Sverige r bra fr vi tar hand om dom som har det svrt.
Citera
2017-02-24, 16:29
Medlem
Citat:
Han kan ju lika grna mena att han tycker Sverige r bra fr vi tar hand om dom som har det svrt.

Fast det gr vi ju inte, vi tar hand om desertrer och mnniskor som bland annat kastar folk som verkligen har det svrt verbord.
Citera
2017-02-24, 20:42
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toduah
Fast det gr vi ju inte, vi tar hand om desertrer och mnniskor som bland annat kastar folk som verkligen har det svrt verbord.
Men har GW sagt det.
Citera
2017-02-24, 21:00
Medlem
Citat:
Men har GW sagt det.

Inte vad jag vet, har han sagt det hr:

Citat:

?
Citera
2017-02-24, 22:36
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toduah
Inte vad jag vet, har han sagt det hr:

?
Nej, det var drfr jag sa "han kan ju lika grna", eftersom ingen vet.
Citera
2017-02-25, 00:23
Bannlyst
Citat:

N han sa "Sverige r bst" vilket antyder att alla andra lnder r smre. Nationalistiskt, rasistiskt tolka det hur ni vill.
Citera
2017-02-26, 22:29
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Man kan tycka att han kunde frskt tminstone fr att visa p invandrarares dliga attityder mot tjejer.

Hur mycket frn vettet r du? P fullaste allvar tror du allts att SVT hade sett mellan fingrarna och snt ett snt uttalande? Gosse lilla...
Citera
2017-02-26, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Hur mycket frn vettet r du? P fullaste allvar tror du allts att SVT hade sett mellan fingrarna och snt ett snt uttalande? Gosse lilla...
Titta p dagens AGENDA och vad Mattias Karlsson vgade sga (jag vet att det r direktsndning me men), GW Persson vgade inte svrare r det inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in