Flashback bygger pepparkakshus!
2017-10-25, 00:12
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Alltså, fallet veckans brott tar upp i kvällens avsnitt (Säsong 15 del 2) ang det eventuella mordet utanför Halmstad...

Vad i h-vete är det för skräppoliser? Jag är helt mållös, det förstår ju varenda snorunge att det inte gått rätt till där. Och intervjun sen:

Följt av en tom blick in i kameran. Denna människa är alltså utredare i Falkenberg. Jag valde att gapskratta.

EDIT:

haha, detta är nästan för mycket men jag glömde ju den jävligt random och malplacerade polisen jämte vår allas Håkan Rolfsgård som inte säger ett ord utan bara sitter och biter sig i läppen (medans han fattar hur jävla idiotisk hela situationen är)... stor humor utlovas 18:20 in i kvällens avsnitt

Ja kolla på hans kollega när han säger "nyfiken kan man ju bli, osv"... Kollegans blick säger ju allt. haha. typ "vad fan säger han nu?!"
Citera
2017-10-31, 18:56
Medlem
Readyfreddies avatar
Kvällens program:
Citat:
Del 3 av 10. Leif GW Persson kommenterar bland annat den senaste utvecklingen kring mordet på Kim Wall och skottlossningen mot en polismans bostad i helgen. Till studion kommer polismannen Ted Eriksson som utsattes för en knivattack för två månader sedan. Magnus Andersson i Idre mördades på sin egen födelsedagsfest. Vi går igenom fallet och får följa med brottsplatsteknikerna till brottsplatsen. Arlandarånet har preskriberats och ingen kan längre åtalas för det. En av de misstänkta, Leo Carmona, berättar i kvällens program i detalj om hur rånet genomfördes. Kvällens historiska fall är polismordet i Bromma 1976.
Citera
2017-10-31, 21:40
Medlem
skippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Kvällens program:
Jag får inte igång det i någon enhet alls. Rullar det i tablå-TV?
Citera
2017-10-31, 21:43
Fan vad Leif GW ser bakis ut. Han orkar inte ens lyfta glasögonen upp och ner som han alltid gör.
Citera
2017-10-31, 21:45
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skipper
Jag får inte igång det i någon enhet alls. Rullar det i tablå-TV?
Ja, det rullar på min gamla ång-tv.

Rätt bra avsnitt men man är lite trött på att se hur tekniker jobbar med blodstänk vid det här laget.
Citera
2017-10-31, 21:49
Medlem
Enmansdemos avatar
Gärningsbarnet som knivhögg polisen råkade vara just 17 år i närheten av en afghansk 17-års-demo, det hade ingenting med demon å göra, det var enbart en Stolle hävda GW
Senast redigerad av Enmansdemo 2017-10-31 kl. 21:51.
Citera
2017-10-31, 23:13
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Gärningsbarnet som knivhögg polisen råkade vara just 17 år i närheten av en afghansk 17-års-demo, det hade ingenting med demon å göra, det var enbart en Stolle hävda GW

Den knivhuggne polisen sa att han inte visste om det inte kommer bli fängelse för den som knivhögg honom eftersom man just nu håller på att åldersbedöma gärningsmannen.
Citera
2017-11-01, 01:29
Bannlyst
Jag blev grymt nyfiken på tjackpundarhippien Sherlock(!) som tog på sig polismordet i det historiska inslaget. (Bromma 1976)

Det var synd att han sköt sig för jag tror inte att vi nånsin mer kommer att ha en Svensk tjackpundarhippie som heter Sherlock.

Vore kul med en tråd om honom istället för de grymt uttjatade och överskattade Kenta & Stoffe.
Citera
2017-11-01, 01:53
Medlem
Premium-CXs avatar
GW känns sliten och trött... Hur mår han egentligen?

Man har hört det mesta av det han säger rätt många gånger förut.
"Stolle" t.ex. används av Leif om både Madsen och "17-åringen" som knivhögg polisen vid Medborgarplatsen (afghanen är sannolikt minst runt 20 år). Ett ord Persson brukar ofta.

Han var skönt frispråkig rörande "Kinesen" och Arlandarånet. GW var kritisk till Carmonas (kåk)snack om rånet - om Leos uppgift att det bara var fyra inblandade personer och att han fick 13 miljoner etc..

Programmet är verkligen en institution, på gott och ont.
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Fan vad Leif GW ser bakis ut. Han orkar inte ens lyfta glasögonen upp och ner som han alltid gör.
Leif, 72 år, ser allt risigare ut. Som om han har hårdkrökat regelbundet och ökat på matintaget en del... Tung, han lutade huvet mot ena handen väldigt frekvent. Påsarna under ögonen är större än någonsin. Hur länge håller han?...
Senast redigerad av Premium-CX 2017-11-01 kl. 01:56.
Citera
2017-11-01, 11:29
Medlem
AA-suiteds avatar
Jag kom att tänka på en sak. Varför är det alltid Camilla som intervjuar folk varenda gång? I många situationer passar hon som när någonting inom polisen ska visas t.ex. eftersom det blir en ny upplevelse för henne (precis som för de flesta tittare) till skillnad från för Leif som redan vet det mesta. Men när det ska intervjuas brottslingar skulle jag starkt föredra att ha Leif där och ställa frågor. Det var som Leif sa förut i ett gammalt avsnitt där Camilla intervjuar mannen med det tre meter långa brottsregistret. Han sa att hon, omformulerat av mig, är en i mängden av socialtanter i hans omgivning som sväljer allt han säger med hull och hår. Hon berättar om intervjun för Leif och säger att mannen nu är drogfri men Leif synade den bluffen direkt och menade att det i princip omöjligen kan vara så och det är sådan kvalité jag vill ha där på plats när intervjun genomförs!

Vad tycker ni om det här? Ska vi kanske gå ihop och skicka ett varsitt mail med denna förfrågan ifall ni håller med?
Senast redigerad av AA-suited 2017-11-01 kl. 11:32.
Citera
2017-11-01, 11:52
Medlem
Carl Serungs avatar
Vad handlade gårdagens "historiska brott" om?
Citera
2017-11-01, 11:55
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Vad handlade gårdagens "historiska brott" om?
Polismordet i Bromma 1976.

Läs inte detta om du inte vill få spoilers om vad som hände utan se programmet först:

Citat:
Ursprungligen postat av Svenska Polismäns Minnesportal
Ålder: 34
Kön: Man

Händelse: Polisassistent Karl Gunnar Carlsson sköts till döds i tjänsten den 1/2 1976 i Bromma, Stockholm. Carlsson och hans kollega Leif Isaksson, beordrades att åka till Dr. Abrahams väg i Bromma med anledning av ett pågående villainbrott där. När polismännen kom fram till platsen såg de en bil med tre män som backade från adressen på Dr, Abrahams väg. Polismännen sammankopplade männen med villainbrottet och körde efter den backande bilen som hade för avsikt att vända i en gatukorsning och fly från platsen. I korsningen fastnade den flyende bilen med ena bakhjulet i en snödriva och blev stående. Med dragna tjänstevapen rusade polismännen fram mot bilen. Den av männen som satt i bilens baksäte, sköt då ett skott med en pistol ut genom den nedvevade högre sidorutan, vilket träffade Carlsson i bröstet. Han avled på platsen. Mannen sköt flera skott i tydlig avsikt att träffa Isaksson, som tagit skydd av polisbilen. Männen försvann springande från platsen. Två av männen - 23 och 32 år gamla - greps några dagar senare. Den 4/2 1976 påträffades gärningsmannen död i en trappuppgång i Tensta. Han hade begått självmord genom att skjuta sig.

Gärningsman: Död genom självmord, Man, 21 år.

http://www.spmp.se/site/index.php?option=com_content&view=article&id=85:19 76-02-01-karl-gunnar-carlsson&catid=7:1963-1983&Itemid=125
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in