Flashback bygger pepparkakshus!
2017-10-07, 12:33
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SituationReport
valet av första injektion av etik är av vikt,

Kanske det. Men det säger inget om hurvida nån etisk modell är objektiv, i så fall hur mycket, och ännu mindre om värdet av postulerat "absolut" etik.
Citera
2017-10-08, 03:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Det låter som början till ett särbehandlande elitistisk diktatur ... om intelligensia-eliten är lika bra på etik (som ju som bekant inte är identisk med vetenslap, logik eller annan filosofisk rationalism) som den är på vetenskap och/eller rationalism.

Och steget från detta till anti-teism skulle inte vara stort.
Skillnaden är hårfin, det är det som skrämmer mig.
De tankar jag har kommer bli omöjliga.
Citera
2017-10-08, 05:43
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme

Det saknas dig orden för gud är ingenting omöjligt!
Citera
2017-10-08, 05:56
Medlem
Läs bibeln istället acceptera Jesus som din frälsare .. han e den enda vägen till fadern ... ingen kmr till fadern förutom genon sonen... och tro mig i helvetet vill du inte hamna ... Jesus älskar dig !
Citera
2017-10-08, 06:05
Medlem
La-Habanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Går det att ge bort sin själ till satan och hitta ondskan i livet och bota all ångest, samt annan skit?

Seriöst om satan vill ta emot själen så borde man för evigt känna sig lite ondare väl?

Så hur ger man sin själ till Satan?

det gör man genom så kallad svart magik eller genom att göra hemska saker; men när du är i helvetet så kommer du att inse att det är det sista någonsin som en själ borde göra här i livet
Citera
2017-10-08, 11:40
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Det låter som början till ett särbehandlande elitistisk diktatur ... om intelligensia-eliten är lika bra på etik (som ju som bekant inte är identisk med vetenslap, logik eller annan filosofisk rationalism) som den är på vetenskap och/eller rationalism.

Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme

Det tangerar till en falsk dikotomi, om ett etisk val av nån anledning försökas begränsas till valet mellan olika typer av exklusiv elitism.
Citera
2017-10-08, 21:03
Avstängd
TwoThousands avatar
Som en övertagen har det lätt för att bli frestad av osynliga väsen, sjänka bort själen är jobbigt!
Senast redigerad av TwoThousand 2017-10-08 kl. 21:09.
Citera
2017-10-08, 21:14
Medlem
La-Habanas avatar
inte bara jobbigt dum till och med, man leker med djävulens spjut
Citera
2017-10-08, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Som en övertagen har det lätt för att bli frestad av osynliga väsen, sjänka bort själen är jobbigt!
Vad är ett osynligt väsen, och hur upptäcker man ett osynligt väsen?
Och hur vet man att detta väsen är Satan, eller har med Satan att göra?
Citera
2017-10-08, 21:50
Medlem
La-Habanas avatar
ja det e grejen där man kan inte bevisa det man kan bara tro, eller uppleva det men då blir det försent då är det kört, det ni kan göra är att läsa om det och forska om det men bli inte involverat i det så att säga, lämna böckerna sen i bibliotekens hylla rekommenderas också

ps. lite konstiga video finns på youtube, det e upp till dig om du tror på det eller ej, skriv tex bara: demon on camera
Citera
2017-10-08, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av La-Habana
ja det e grejen där man kan inte bevisa det man kan bara tro, eller uppleva det men då blir det försent då är det kört, det ni kan göra är att läsa om det och forska om det men bli inte involverat i det så att säga, lämna böckerna sen i bibliotekens hylla rekommenderas också
Om man bara kan tro, så är det nog inget jag oroar mig för.
Citera
2017-10-08, 21:52
Medlem
La-Habanas avatar
och du gör det rätt att inte oroa dig för;

demonernas makt ligger när du börjar visa rädsla

ps. glömde att säga en sak som kan kallas bevis, är när spökjägare frågar vem är här och för svar i sin radio: demon
Senast redigerad av La-Habana 2017-10-08 kl. 22:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in