2019-10-01, 00:18
Medlem
Sheen999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocketman78
Satan säger inget dummy, eller gud, allt är påhittat wtf....

Vi är bara här för att utnyttja den dummaste, thats it. Thats life!
Inget OT tack, psykopaten..
Citera
2019-10-01, 00:27
Medlem
Sheen999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
I gamla testamentet är gud bestialisk. Han är svartsjuk, narcissistisk och han njuter av doften av bränt kött. Men det värsta är väl i exodus där han plågar det stackars egyptiska folket gång på gång fast att det egentligen är helt onödigt.

Man skulle ju kunna se denna gud som en demon, men det behöver ju inte vara samma gud som skapade världen. Vem var ormen i paradiset som gav människan kunskapen? Var det en demon eller var det gud själv i en annan skepnad. Judarna tror att Jahve är deras gud och det antyds i alla fall i bibeln att det kan finnas andra gudar.
Ja precis jag menar inte att den riktiga guden nödvändigtvis är ond utan att skrifterna möjligtvis manipulerats av demoniska krafter för att svartmåla gud.
Senast redigerad av Sheen999 2019-10-01 kl. 00:50.
Citera
2019-10-01, 00:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sheen999
Ja precis jag menar inte att den riktiga guden är ond utan att skrifterna manipulerats av demoniska krafter för att svartmåla gud.

Demonen är NI.....eller i text era begär. Ni bygger och lever i er utav självt byggda verklighet. Det finns tusentals tankar utav demon att äga i tanken.....vart vill ni börja?

På vägen så är er kollektiva tanke ytterst produktiv (självt) att bygga nya dåliga tankar så nya ord måste byggas för er synd. Att tänja lite på ert byggda skript för att nå till stjärnorna.....inse att ni är lekta med som myror.
Senast redigerad av Nephilim666 2019-10-01 kl. 00:37.
Citera
2019-10-01, 00:36
Medlem
Sheen999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredenJesus
du behöver inte tänka så mycket.

och definitivt inte som om du kunde lära mig om Gud. Djävulen kan inte göra mer än vad Herren Jesus Kristus tillåter. Hans liv lär vara ett rent helvete.
Men det beskrivs ju i bibeln att han har förmågan att manipulera och utge sig för att vara god?
Citera
2019-10-01, 00:52
Bannlyst
Citat:
Men det beskrivs ju i bibeln att han har förmågan att manipulera och utge sig för att vara god?

Om du inte insett att det bara finns oss/// du letar efter djävulen när era kvinnor slåss för rätten att döda sina barn. Och eftersom de bara har sex (enligt text) med sk utlänningar//\\syntax error X2.

Deform/förstöra och äga era fårskallar var väl tämligen enkelt....utav fri vilja!

👏👏👏👏👏

Du måste tänka innan du formar din tanke till TEXT.

Är det inte roligt att allt du ser kanske skulle vändas på (spegel) utav självt.
Senast redigerad av Nephilim666 2019-10-01 kl. 00:57.
Citera
2019-10-01, 00:58
Medlem
Sheen999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nephilim666
Du måste tänka innan du formar din tanke till TEXT.
Jo det är klart det är ju sant..

Har lite svårt att tolka dina texter faktiskt, kanske överskrider ditt intellekt mitt till den grad att jag inte kan greppa det du skriver, men du verkar mest pracka på mig massa åsikter och värderingar jag aldrig sagt att jag står för och går lite väl off topic
Senast redigerad av Sheen999 2019-10-01 kl. 01:05.
Citera
2019-10-01, 00:59
Bannlyst
Citat:
Citat:
den som bara söker efter Sanningen är garanterad hjälp från min himmelska Fader Jesus Kristus, men de som söker att förstå mörkret är i stor fara att fastna där i och aldrig komma ut igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Arunand
Allah verkar vara satan själv
det är den förbannade ormen och jag har sett den fan i flera syner och drömmar!
Citera
2019-10-01, 01:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fredenJesus
den som bara söker efter Sanningen är garanterad hjälp från min himmelska Fader Jesus Kristus, men de som söker att förstå mörkret är i stor fara att fastna där i och aldrig komma ut igen.

det är den förbannade ormen och jag har sett den fan i flera syner och drömmar!

Hela ditt liv är ägt i tanken om polariteter, Jesus var en conductor. Du som sett sanningen, är inte ditt mål oavsett allt att bygga vidare på det som vi ser som människa. Trots att människa var perfekt ifrån start.......så vad bygger du?

Allt ni IDAG blir lärda är i stark kontrast till ER tanke vid födsel. Ni är faktiskt så långt borta ifrån er ursprungliga tanke så allt ser väldigt mörkt ut.

Ni klarade inte ens av att hålla er till att endast bruka jorden.......

Så vem är ORM i denna världen självfallet NI.
Senast redigerad av Nephilim666 2019-10-01 kl. 01:08.
Citera
2019-10-01, 01:08
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Hela ditt liv är ägt i tanken om polariteter, Jesus var en conductor. Du som sett sanningen, är inte ditt mål oavsett allt att bygga vidare på det som vi ser som människa. Trots att människa var perfekt ifrån start.......så vad bygger du?

Allt ni IDAG blir lärda är i stark kontrast till ER tanke vid födsel. Ni är faktiskt så långt borta ifrån er ursprungliga tanke så allt ser väldigt mörkt ut.
Det är därför vi ska dö va.
Citera
2019-10-01, 01:08
Bannlyst
Citat:

varför snackar du som om du kunde lära mig någonting alls? vem har inbillat dig att du kan läsa mina innersta tankar, eller att du vet vad jag varit med om?

snacka om att vi befinner oss i den mest förljugna generationen som existerat på denna jord. där mörker är ljus för människor. men Herren Jesus Kristus ska skaka denna jord och himlarna.
Citera
2019-10-01, 01:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ryggradslus
Det är därför vi ska dö va.

Ingen dör.....
Citera
2019-10-01, 01:11
Bannlyst
Citat:
Ingen dör.....
vilket var lögnen som Satan bedrog Eva med, och som det Paul varnar för i NT:

2 Korinthierbrevet 11:3 Svenska 1917 (SV1917)

^3 Men jag fruktar att såsom ormen i sin illfundighet bedrog Eva, så skola till äventyrs också edra sinnen fördärvas och dragas ifrån den uppriktiga troheten mot Kristus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in