Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-25, 17:25
  #4465
Medlem
assar65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9liiv
Hur funkar IPTV King med Bredbandsbolaget? Sitter på fiber 100/100. Tänkte köra med GSE IPTV eller MrMC appen på AppleTVn.

Dom hävdar själva en uptime på nästan 99% vilket så klart är riktigt bra om det stämmer, vad tycker ni som använder King?

Vill du ha svensktextat på alla svenska kanalern ska du inte köra gse iptv utan iplay tv som jag skrev i tidigare inlägg. Iptv king är väl bara en reseller för rapid tv. Eller har jag fel?
2017-09-25, 18:06
  #4466
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av assar65
Iptv king är väl bara en reseller för rapid tv. Eller har jag fel?
Stämmer, bara det att de lägger på det dubbla i priset...
2017-09-25, 18:47
  #4467
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av assar65
Vill du ha svensktextat på alla svenska kanalern ska du inte köra gse iptv utan iplay tv som jag skrev i tidigare inlägg. Iptv king är väl bara en reseller för rapid tv. Eller har jag fel?

Ok, känns ju onödigt att betala det dubbla om det bara är en reseller. Ska kika på rapid tv och även iplay tv appen. Tack för tipsen!

Har några frågor också om rapid,

- Antar att det är exakt samma kanalutbud som king då?
- king hade nån regel om att man fick endast använda kontot på 1st enhet åt gången, gäller detta även hos rapid?
- Går det att göra en favoritlista med kanaler?
- Var är ett rimligt pris på 3,6 respektive 12 månaders abbonemang? Kan det skilja mycket i pris beroende på vilken säljare som tar kontakt på forumet?
2017-09-25, 19:23
  #4468
Medlem
Standardpris brukar ligga på kring 90€ (runt 900:-) för 1 år men finns ju en del som säljer ännu lägre men då gör dom knappast nån större vinst.
Kanske skapar sig en kundkrets på det sättet för att sen höja priset skulle jag tro.
2017-09-26, 05:30
  #4469
Medlem
Jag pröjsade 30 euro för 3 mån genom en reseller för rapid, funkar klockrent.
2017-09-26, 09:26
  #4470
Medlem
mjölkbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airex
Jag försökte också få trial från Gigantiptv, men fick aldrig något svar. Lättaste är att gå in på respektives leverantörs forum och efterfråga, där tog det inte många minuter innan man fick napp.

https://iptv.community/ = Rapid (server 1 på gigant)
http://geniptv.net/ = GenIPTV (server 2 på gigant)

Någon som vet vart man får tag på en reseller med bra priser till camd?

Det funkade och jag fick snabbt en trial!
Men nu har jag även 4 resellers och nästan alla har olika pris som hörde av sig snabbt.
Han jag fick en trial utav har varit väldigt hjälpsam men lite dyrare snubbe.
Tänker att jag skaffar 3 månader i början, vad tycker ni att man max ska betala för 3 månader?
2017-09-26, 11:28
  #4471
Medlem
offas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjölkboll
Det funkade och jag fick snabbt en trial!
Men nu har jag även 4 resellers och nästan alla har olika pris som hörde av sig snabbt.
Han jag fick en trial utav har varit väldigt hjälpsam men lite dyrare snubbe.
Tänker att jag skaffar 3 månader i början, vad tycker ni att man max ska betala för 3 månader?

Vilka skillnder i prissättning pratar vi om? Om du ska ändå är rädd för att betala för "mycket", varför köpa endast 3 månader i så fall? Slå till på ett år, för inte är det speciellt dyrt så länge man ger f*n i IPTVKing
2017-09-26, 13:17
  #4472
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offa
Vilka skillnder i prissättning pratar vi om? Om du ska ändå är rädd för att betala för "mycket", varför köpa endast 3 månader i så fall? Slå till på ett år, för inte är det speciellt dyrt så länge man ger f*n i IPTVKing

Man har ju ingen garanti, sidan kan lägga ner, det kan dyka upp en bättre leverantör, eller så kan det försvinna kanaler som är viktiga för dig.
2017-09-26, 13:30
  #4473
Medlem
Läste längre tillbaka i tråden om king-iptv och dom verkar lovande när jag kollade hemsidan, är det fler som jämfört dom med t.ex rapid? Är ju ungefär samma priser så det skulle vara intressant att höra fler omdömen om king-iptv.
2017-09-26, 15:33
  #4474
Medlem
Någon som vet hur jag får in både en lokal och extern playlist i SmartIPTV-appen i tvn? Står att man ska ladda upp den lokala på någon molntjänst och sedan länka listan men jag får det inte att fungera.
2017-09-26, 15:36
  #4475
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9liiv
Läste längre tillbaka i tråden om king-iptv och dom verkar lovande när jag kollade hemsidan, är det fler som jämfört dom med t.ex rapid? Är ju ungefär samma priser så det skulle vara intressant att höra fler omdömen om king-iptv.

Den har större utbud än rapidiptv/iptvking etc. Dvs fler kanaler, bla Viasat Premium HD.
Men, den är inte lika stabil som just rapidiptv och pga detta så ångrar jag att jag köpte den. Tex just nu så är King IP tv nere medan rapidiptv fungerar som vanligt. (Har bägge två just nu).
2017-09-26, 15:51
  #4476
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lelle2081
Den har större utbud än rapidiptv/iptvking etc. Dvs fler kanaler, bla Viasat Premium HD.
Men, den är inte lika stabil som just rapidiptv och pga detta så ångrar jag att jag köpte den. Tex just nu så är King IP tv nere medan rapidiptv fungerar som vanligt. (Har bägge två just nu).

Just sån här info som är värd så mycket, stort tack!
Blir nog rapid för min del men det skadar ju inte att prova en trial på king-iptv också bara för att se hur det funkar.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback