Citat:
Ursprungligen postat av
blowmesideways
tack för tipset, men som jag tolkar det så måste jag köra på andra sateliter än dom som ligger på 0.8/4.8 grader.
It uses the Astra satellites at 19.2° east and the Astra 3B satellite at 23.5° east.
EDIT: kan man få cmore live kanalerna med parabol nuförtiden?
Beror ju på vad du är intresserad av.
Om du är intresserad av dom kanalerna som ligger där eller annan position så behövs det ju såklart.
Är man bara intresserad av nordiska kanaler så räcker 0.8/4.8.
Resten kan du få genom IPTV och kör själv liknande setup i dagsläget fast med lagligt abonnemang + några IPTV leverantörer som bonus.
Du kan ju själv kolla vad som ligger på varje satellit
http://se.kingofsat.net/satellites.php
Vet inget om camdserver men vet att det finns ett gäng kortservrar som avkodar både CMore och Viasats HD kanaler men hur länge det håller låter jag vara osagt.
Viasat t.ex. håller ju på släcker ner sina SD kanaler och gå över till MPEG4 som börjar under hösten och ska vara klart sista Mars 2018. Misstänker att dom kommer släcka ner 090F korten då som jag antar dom använder för Viasats HD kanaler. Släcker dom även ner möjligheten att paira till gammal SD mottagare så är det godnatt att få bild med softcam överhuvudtaget då det inte funkar då man pairar till HD mottagare.
Händer det så förlorar dom mig som kund.