Citat:
Ursprungligen postat av
svenarke
Stämmer det du skriver. Har nu testat Rapid och svenska kanalerna rullar på utan lagg och en del med 5.1 ljud. Synd att Viasat bara bjuder på SD och 2.0 i filmkanalerna men C-More har 1080 och 5.1 SVT 720p och också 5.1 ljud.
Sky Sport laggar och USA-kanalerna är ofta svarta men när man har ena TV:n utan ether/kabel är det faktiskt ett billigt sätt att kunna se SVT/TV4/C-More kanalerna när de på webben bara bjuder på 2.0 ljud. Betalar fullt legalt för dessa men ljudet är viktigt så får gå denna besynnerliga väg.
KODI fungerar bra med Rapid. Både i Linux och Windows. Gick lite fel i videon och valde tillägsutforskaren och fick backa men annars är det bara följa videon. Tänk på att jag redan har min färdig men låtsas att jag laddar den och trycker sedan på avbryt.
https://youtu.be/FxjdiCw9yCk
Kör du KODI i Ubuntu måste du först i Ubuntus terminal skriva: [sudo apt-get install kodi-pvr-iptvsimple] för att få tillägget i KODI.
Kanon! Ska se vad jag kan hitta. Men vad kör du med för skin till ditt kodi, då mitt kodi inte ser ut alls så som ditt ser ut. Jag får inte fram något av de valen du får fram. Har endast Musik, väder, filmer, system osv. Det ser ut som att du har en helt annan version i princip.