2017-05-15, 18:51
Medlem
Jelloblimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imsofancy
Hur mycket är denna värd begagnad? Tvip s-box 410 iptv box samt är den något att investera i?
Kostar ca 720kr ifrån kina, svenska återförsäljare drar till med ca 1000kr för den. Fungerar hur bra som helst för sitt syfte.
2017-05-15, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloblimp
Kostar ca 720kr ifrån kina, svenska återförsäljare drar till med ca 1000kr för den. Fungerar hur bra som helst för sitt syfte.
Finns det någon ip tv box som man kan spela in på, spola tillbaka/paus med?
2017-05-15, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenarke
Stämmer det du skriver. Har nu testat Rapid och svenska kanalerna rullar på utan lagg och en del med 5.1 ljud. Synd att Viasat bara bjuder på SD och 2.0 i filmkanalerna men C-More har 1080 och 5.1 SVT 720p och också 5.1 ljud.

Sky Sport laggar och USA-kanalerna är ofta svarta men när man har ena TV:n utan ether/kabel är det faktiskt ett billigt sätt att kunna se SVT/TV4/C-More kanalerna när de på webben bara bjuder på 2.0 ljud. Betalar fullt legalt för dessa men ljudet är viktigt så får gå denna besynnerliga väg.

KODI fungerar bra med Rapid. Både i Linux och Windows. Gick lite fel i videon och valde tillägsutforskaren och fick backa men annars är det bara följa videon. Tänk på att jag redan har min färdig men låtsas att jag laddar den och trycker sedan på avbryt.
https://youtu.be/FxjdiCw9yCk

Kör du KODI i Ubuntu måste du först i Ubuntus terminal skriva: [sudo apt-get install kodi-pvr-iptvsimple] för att få tillägget i KODI.

Kanon! Ska se vad jag kan hitta. Men vad kör du med för skin till ditt kodi, då mitt kodi inte ser ut alls så som ditt ser ut. Jag får inte fram något av de valen du får fram. Har endast Musik, väder, filmer, system osv. Det ser ut som att du har en helt annan version i princip.
2017-05-15, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av es95pl
Ja det borde vara mer safe. Imponerad av att vpn hänger med i den bandbredden. Det kan eventuellt utgöra ett problem från och till rent resursmässigt misstänker jag med tanke på kravet på kontinuerlig bandbredd. Än är ju detta inte olagligt vad jag vet, men det jobbas på det.

Kör Nord VPN via Norge ! Lagar inget på svenska kanaler och den högsta krypteringen jag kunde hitta funkar perfekt
2017-05-17, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schdefan
Har nu testat både Rapidiptv och Camdserver och tycker Camd funkade bättre, mer flyt samt bättre kvalitet på dom kanalerna jag ville titta på, sport kanaler i detta fallet samt lite amerikanska.

Rapidiptv får också ett minus att man inte kan registrera sig för tillfället även om det gick sjukt fort att nå en reseller via skype och få till allt.

Ska testa Iptvking med innan jag bestämmer mig men nu lutar det åt Camdserver även om dom är dyrare än rapid.

Iptvking är väl en reseller till rapid?
2017-05-17, 23:11
Medlem
Kommer att släppas en ny "panel" på rapid snart tydligen. Vad menas med det?
Ställde en fråga till support och fick svaret att jag lär vänta till nya panelen släpps
2017-05-18, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av willyspluskund
Kommer att släppas en ny "panel" på rapid snart tydligen. Vad menas med det?
Ställde en fråga till support och fick svaret att jag lär vänta till nya panelen släpps
Användare kommer kunna logga in och kolla information om sitt konto och skapa egna kanallistor osv vad jag förstått.
1 Juni uppskattar dom att det ska vara tillgängligt.
2017-05-18, 07:46
Medlem
In new version of dashboard, you can manage everything, such as:
- Unblock ips
- Your client will have dashboard (non-brand) and can manage his account, get all options of urls and also convert his m3u to mag
- Your client can change parental control
- We will have affliate program for getting commisions in credits
- We will have redeem codes (credit gifts)
- You will have expiration email reminder for your clients. (automatically)
- Your clients can choose bouqet list (add/remove)
and etc ...
2017-05-18, 11:04
Medlem
Hur fungerar detta om man köper genom reseller?

Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
In new version of dashboard, you can manage everything, such as:
- Unblock ips
- Your client will have dashboard (non-brand) and can manage his account, get all options of urls and also convert his m3u to mag
- Your client can change parental control
- We will have affliate program for getting commisions in credits
- We will have redeem codes (credit gifts)
- You will have expiration email reminder for your clients. (automatically)
- Your clients can choose bouqet list (add/remove)
and etc ...
2017-05-18, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imsofancy
Finns det någon ip tv box som man kan spela in på, spola tillbaka/paus med?
Någon?
2017-05-18, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenarke
Hur fungerar detta om man köper genom reseller?
Spelar ingen roll det är samma servers man loggar in på och funkar med alla som kör genom samma portal.
Skulle tro det är samma användare och lösenord som står i länken man får.
2017-05-18, 23:13
Medlem
Testat att köra på dreambox med xtremeeditors nya plugin, funkar prima. Men jobbigt att mappa epg till alla kanaler själv, kan man fixa nått plugin eller liknande för att köra den färdiga epg länken till rapids kanaler istället?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in