Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-24, 19:44
  #4453
Medlem
Det är vanligt att mailen hamnar bland skräpposten.
2017-09-24, 21:12
  #4454
Medlem
SvartaVargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjölkboll
Tjenare allihopa!

Är sugen på att skaffa IPTV nu och har varit inne och kollat lite här och där.
Har tyvärr ingen smart tv eller någon box utan är sugen på att köra det genom vlc.
Så min fråga är hur stabilt är det genom vlc och var är det bäst att köpa från.
Har varit inne och kollat på Giantiptv och bad om en 24h trial, fick dock aldrig något mail tillbaka från dom.

Ska köra precis samma. Har du fått något napp ? Och vad kostar ett år
2017-09-24, 21:23
  #4455
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjölkboll
Tjenare allihopa!

Är sugen på att skaffa IPTV nu och har varit inne och kollat lite här och där.
Har tyvärr ingen smart tv eller någon box utan är sugen på att köra det genom vlc.
Så min fråga är hur stabilt är det genom vlc och var är det bäst att köpa från.
Har varit inne och kollat på Giantiptv och bad om en 24h trial, fick dock aldrig något mail tillbaka från dom.

Citat:
Ursprungligen postat av SvartaVargen
Ska köra precis samma. Har du fått något napp ? Och vad kostar ett år

Jag försökte också få trial från Gigantiptv, men fick aldrig något svar. Lättaste är att gå in på respektives leverantörs forum och efterfråga, där tog det inte många minuter innan man fick napp.

https://iptv.community/ = Rapid (server 1 på gigant)
http://geniptv.net/ = GenIPTV (server 2 på gigant)

Någon som vet vart man får tag på en reseller med bra priser till camd?
2017-09-24, 21:33
  #4456
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av airex
Någon som vet vart man får tag på en reseller med bra priser till camd?
Kolla med Boyette på iptv.community

Ja jag vet att det är Rapid forum men ganska många där säljer för flera.
Får väl bara vara diskret för det är strikt förbjudet att sälja nåt annat än Rapid där.
Kanske fråga efter hans mail, skype eller liknande så kan ni ta diskussionen där.
__________________
Senast redigerad av FreddyK666 2017-09-24 kl. 21:38.
2017-09-25, 08:21
  #4457
Medlem
Funderar på att testa cardsharing med parabol, vet att camdserver erbjuder detta men finns det nån annan ni kan rekomendera?

/b
2017-09-25, 09:03
  #4458
Medlem
SvartaVargens avatar
Vem kontaktar jag om jag vill ha iptv via VLC?

Köpte en MAG256 och den är ju ren skit så vill köra via datorn istället.
2017-09-25, 09:35
  #4459
Medlem
Köpte en mag 410 android box, men hag har ett extremt j problem jag kan i te ladda ner appar från google playstore, inte kompitabelt får jag upp, även när jag kör ner apk filer kan jag ej installera dessa, nån vänlig själ som vet en lösning på detta eller har erfarenhet av detta blir jag extremt tacksam,
2017-09-25, 09:54
  #4460
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spadesdeals
Köpte en mag 410 android box, men hag har ett extremt j problem jag kan i te ladda ner appar från google playstore, inte kompitabelt får jag upp, även när jag kör ner apk filer kan jag ej installera dessa, nån vänlig själ som vet en lösning på detta eller har erfarenhet av detta blir jag extremt tacksam,
Gissar på för gammal android-version. Kolla vilken android-version du har och sök manuellt efter uppdatering.

https://wiki.infomir.eu/wiki/en:arti...-update-mag410
2017-09-25, 12:12
  #4461
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blowmesideways
Funderar på att testa cardsharing med parabol, vet att camdserver erbjuder detta men finns det nån annan ni kan rekomendera?

/b
Dom har ju även Elite package där du har både genom parabol och IPTV som du kan kombinera

http://www.camdserver.com/en/10-elite-package.html

Du kör det du kan från parabolen helt enkelt då och kompletterar med det som inte går att se på IPTV.
2017-09-25, 12:52
  #4462
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Dom har ju även Elite package där du har både genom parabol och IPTV som du kan kombinera

http://www.camdserver.com/en/10-elite-package.html

Du kör det du kan från parabolen helt enkelt då och kompletterar med det som inte går att se på IPTV.


tack för tipset, men som jag tolkar det så måste jag köra på andra sateliter än dom som ligger på 0.8/4.8 grader.

It uses the Astra satellites at 19.2° east and the Astra 3B satellite at 23.5° east.

EDIT: kan man få cmore live kanalerna med parabol nuförtiden?
__________________
Senast redigerad av blowmesideways 2017-09-25 kl. 13:32.
2017-09-25, 14:28
  #4463
Medlem
Hur funkar IPTV King med Bredbandsbolaget? Sitter på fiber 100/100. Tänkte köra med GSE IPTV eller MrMC appen på AppleTVn.

Dom hävdar själva en uptime på nästan 99% vilket så klart är riktigt bra om det stämmer, vad tycker ni som använder King?
2017-09-25, 16:24
  #4464
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blowmesideways
tack för tipset, men som jag tolkar det så måste jag köra på andra sateliter än dom som ligger på 0.8/4.8 grader.

It uses the Astra satellites at 19.2° east and the Astra 3B satellite at 23.5° east.

EDIT: kan man få cmore live kanalerna med parabol nuförtiden?
Beror ju på vad du är intresserad av.
Om du är intresserad av dom kanalerna som ligger där eller annan position så behövs det ju såklart.
Är man bara intresserad av nordiska kanaler så räcker 0.8/4.8.
Resten kan du få genom IPTV och kör själv liknande setup i dagsläget fast med lagligt abonnemang + några IPTV leverantörer som bonus.
Du kan ju själv kolla vad som ligger på varje satellit http://se.kingofsat.net/satellites.php

Vet inget om camdserver men vet att det finns ett gäng kortservrar som avkodar både CMore och Viasats HD kanaler men hur länge det håller låter jag vara osagt.
Viasat t.ex. håller ju på släcker ner sina SD kanaler och gå över till MPEG4 som börjar under hösten och ska vara klart sista Mars 2018. Misstänker att dom kommer släcka ner 090F korten då som jag antar dom använder för Viasats HD kanaler. Släcker dom även ner möjligheten att paira till gammal SD mottagare så är det godnatt att få bild med softcam överhuvudtaget då det inte funkar då man pairar till HD mottagare.
Händer det så förlorar dom mig som kund.
__________________
Senast redigerad av FreddyK666 2017-09-25 kl. 16:31.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback