Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-20, 23:23
  #3865
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pedobear84
Hmm hittar bara att man kan lägga specifika kanaler i black list eller favorit.. Inget om att ta bort länder

Vilken leverantör av IPTV har du?
2017-08-20, 23:59
  #3866
Medlem
Vilken är bäst av camd och rapid för hd spottkanaler?
2017-08-21, 01:11
  #3867
Medlem
Freebops avatar
Ganska lång tråd, någon som har en bra sammanfattning och guide till nybörjare? Jag är väl inte nybörjare per se, har kört dreambox i flera år men detta verkar vara framtiden. Smidigare och så slipper jag parabolen.

Jag vill ha alla svenska kanaler + alla sport kanaler (viasat, cmore och även nya kanalen tv3 sport hd) vilken box rekommenderar ni att man köper? Har läst lite kort om Mag. Tacksam för tips till en "novis"

Gärna tips på en leverantör som har hög uptime, vi som kör dreambox vet hur bra servers som finns där ute.

Edit: värt att nämna att jag har flera tv här hemma, när man kör dreambox så måste man ha separat "line" till varje box, hur är det med iptv? Kan jag använda ett abonnemang till flera enheter?
__________________
Senast redigerad av Freebop 2017-08-21 kl. 01:59.
2017-08-21, 01:19
  #3868
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freebop
Ganska lång tråd, någon som har en bra sammanfattning och guide till nybörjare? Jag är väl inte nybörjare per se, har kört dreambox i flera år men detta verkar vara framtiden. Smidigare och så slipper jag parabolen.

Jag vill ha alla svenska kanaler + alla sport kanaler (viasat, cmore och även nya kanalen tv3 sport hd) vilken box rekommenderar ni att man köper? Har läst lite kort om Mag. Tacksam för tips till en "novis"

Edit: värt att nämna att jag har flera tv här hemma, när man kör dreambox så måste man ha separat "line" till varje box, hur är det med iptv? Kan jag använda ett abonnemang till flera enheter?
Du kan använda på flera enheter, men inte samtidigt.
2017-08-21, 01:21
  #3869
Medlem
Freebops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andraoz
Du kan använda på flera enheter, men inte samtidigt.

Gäller det för alla leverantörer? För närvarande betalar jag 800kr per år för 2 lines det är en ganska svårslagen deal men å andra sidan så funkar inte alla hd kanaler

Har du tips på en bra och stabil box som klarar HD? Gärna en box med bra WiFi! Sneglar på Tvip s-box 412.

Fungerar förresten undertexter och EPG smärtfritt med dessa boxar?
__________________
Senast redigerad av Freebop 2017-08-21 kl. 01:41.
2017-08-21, 05:15
  #3870
Medlem
pedobear84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swennerd
Vilken leverantör av IPTV har du?
Giantiptv
2017-08-21, 06:48
  #3871
Medlem
selectas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freebop
Ganska lång tråd, någon som har en bra sammanfattning och guide till nybörjare? Jag är väl inte nybörjare per se, har kört dreambox i flera år men detta verkar vara framtiden. Smidigare och så slipper jag parabolen.

Jag vill ha alla svenska kanaler + alla sport kanaler (viasat, cmore och även nya kanalen tv3 sport hd) vilken box rekommenderar ni att man köper? Har läst lite kort om Mag. Tacksam för tips till en "novis"

Gärna tips på en leverantör som har hög uptime, vi som kör dreambox vet hur bra servers som finns där ute.

Edit: värt att nämna att jag har flera tv här hemma, när man kör dreambox så måste man ha separat "line" till varje box, hur är det med iptv? Kan jag använda ett abonnemang till flera enheter?

Rekommenderar dig att gå tillbaka ca 20 sidor och börja läsa. Står mycket matnyttigt i tråden.
2017-08-21, 06:48
  #3872
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freebop
Gäller det för alla leverantörer? För närvarande betalar jag 800kr per år för 2 lines det är en ganska svårslagen deal men å andra sidan så funkar inte alla hd kanaler

Har du tips på en bra och stabil box som klarar HD? Gärna en box med bra WiFi! Sneglar på Tvip s-box 412.

Fungerar förresten undertexter och EPG smärtfritt med dessa boxar?
Dom allra flesta på europeiska marknaden iaf.
Det finns leverantörer för US/CAN marknaden som erbjuder flera antingen som tillägg eller som standard.
Då man får ett konto hos t.ex. Giant så borde alla nya få nya dashboarden och då kan man själv köpa till extra lines om man behöver och det aktiveras i princip direkt då betalningen har dragits.
Man kan också själv administrera och lägga till eller ändra MAC för MAG/Enigma2 boxar.
2017-08-21, 08:09
  #3873
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Ta bort alla utom Sverige i dashboarden under Mange Lines / Bouquet List.
Upp till var och en men du kan nog hitta mycket intressant i en del nordiska länders kanaler och UK bla.

Jag har Kingen och tycker inte man kan göra mycket i dashboarden där. Ta bort o redigera listor .. ha fler favoritlistor skulle uppskattas. Men ser inget av det.
Kan man i en MAG box plocka in ett annat prog - tex Perfekt player som ger mer möjligheter att trixa listor. Det känns som man inte ens kan SÖKa fram en enda kanal...tex skriva SVT och få bara SVT - det gick i banala VLC player. NU har jag MAG box TVIP,
2017-08-21, 09:22
  #3874
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleyton
Jag har Kingen och tycker inte man kan göra mycket i dashboarden där. Ta bort o redigera listor .. ha fler favoritlistor skulle uppskattas. Men ser inget av det.
Kan man i en MAG box plocka in ett annat prog - tex Perfekt player som ger mer möjligheter att trixa listor. Det känns som man inte ens kan SÖKa fram en enda kanal...tex skriva SVT och få bara SVT - det gick i banala VLC player. NU har jag MAG box TVIP,
Dom har stängt av det mesta i sin dashboard.
Du kan göra mycket mer hos andra.
2017-08-21, 10:13
  #3875
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Dom har stängt av det mesta i sin dashboard.
Du kan göra mycket mer hos andra.
Om man har en MAG box - är man då helt beroende av det som installerats med boxen.
Eller kan man tex dra nytta av annat prog som hanterar listor bättre.
2017-08-21, 11:33
  #3876
Medlem
HAr bara testat smartiptv på en samsung tv, men text fungerade inte där.
Läste precis att det finns något som heter SSIPTV till samsung??
hur fungerar text där? Har ingen samsung tv så kan ej testa själv.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback