2017-08-18, 11:08
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Chockdoktrinen är utmärkt. Och där kommer vi in på en annan intressant förändring i narrativet. När Kleins bok kom för tio år sedan så ansågs den vara en mycket bra bok som kritiserade kapitalismen från vänster.

Idag skulle jag snarast vilja påstå att du blir anklagad för högerextrema och antisemitiska konspirationsteorier om du för fram samma idéer som Klein.

Det blir svårt för dem:
Citat:
Naomi Klein was born in Montreal, Quebec, and brought up in a Jewish family with a history of peace activism.
...
Klein's fourth book, This Changes Everything: Capitalism vs. the Climate was published in September 2014. The book puts forth the argument that the hegemony of neoliberal market fundamentalism is blocking any serious reforms to halt climate change and protect the environment. Questioned about Klein's claim that capitalism and controlling climate change were incompatible, Benoit Blarel, manager of the Environment and Natural Resources global practice at the World Bank, said that the write-off of fossil fuels necessary to control climate change "will have a huge impact all over" and that the World Bank was "starting work on this".
...
Klein's fifth book, No Is Not Enough: Resisting Trump's Shock Politics and Winning the World We Need
https://en.wikipedia.org/wiki/Naomi_Klein
Citera
2017-08-18, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Vid eftertanke så är det nog så att det gått ut en PM om att media ska undvika att använda orden islam och muslimska terrorister etc. för att undvika kopplingen mellan muslimer och terrorister.

Varje ny muslimsk terrorattack innebär i förlängningen en risk för ifrågasättande av det mångkulturella projektets lyckobringande egenskaper. Vad är då enklare än att göra den lilla språkliga justeringen att helt enkelt sudda ut kopplingen mellan islam och terror.
Några sådana begränsningar har inte den ljusa sidan, varför tex inte SD, och/eller alt-press varje gång islamistisk terrorism diskutera/är på tapeten, också nämner Timbro-liberalism och vänsterextremister, är för mig en gåta. Det är så mediekrig vinns. Här skulle manju också att ha den retoriska fördelen att det ju bra att hålla sig till sanningen. Det behövs inga ytterligare vinklingar eller havdassigt uppdiktade fake news, - eftersom det är "old-news", men med samma tidlösa relevans.
Citera
2017-08-18, 12:14
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Nu tummar du på sanningen. Du skriver att islamister delar judehatet med nazisterna. Det stämmer inte. Det är en Orwellsk sanning för att ingen ska förstå vad det handlar om.

Det du talar om är de tusenåriga tribalistiska klanfejderna mellan araber och judar i Mellanöstern. Maskerat i antisemitism för annars hade du inte dragit in nazisterna i ditt resonemang. Ser du inte att det handlar om klanfejder mellan araber och judar? Ungefär som hatet mellan danskar och svenskar som har funnits sedan urminnestider. Men vi kallar det inte för antisemitism eller antiskandinavism - för när det gäller våra folk så försöker vi inte luras med sanningen.

Leta upp den islamist från Kenya, Nigeria eller Gambia som uttryckt antisemitiska åsikter om judar i Mellanöstern. Du kommer inte hitta en endaste. Jag upprepar Nil, Nul, Noll!

Om vi ska komma vidare så ska vi också beskriva verkligheten så korrekt som möjligt. Allt detta importerade judehat som finns i Malmö är inte antisemitism. Det är hat som grott i tusentals år mellan araber och judar. Och du ska inte tro att judar är bättre än araber. I så fall hade inte judar och sedermera den judiska etnostaten Israel understött krig i Mellanöstern.

Så vad ska vi göra med det importerade judehatet i Malmö? Till att börja med ska sluta kalla det för antisemitism. Två semitiska folkslag kan inte utöva antisemitism mot varandra. Istället ska vi behandla det som vad det är; tusenåriga klanfejder som nu äger rum på svensk mark. Då kanske vi kan komma med lösningar på problemet i Malmö?

Ett sätt att sticka hål på lögnen om importerad antisemitism mot judar i Malmö är att ställa frågan:
- Vilken etnicitet hade förövaren?

Jag lovar dig att den Judiska Församlingen i Malmö kommer tagga ned - för tvingas judarna bekänna etniciteten på förövarna. Ja då fattar alla att det handlar om tusenåriga klanfejder och ska behandlas som sådana. Inte som antisemitism.

EDIT:

Fundering nummer två på detta inlägg. Varför skulle inte judar känna samma blodtörstiga längtan efter att få utrota misshagliga folkslag som nazister och araber?

Är inte detta "blodtörstig längtan efter att få utrota misshagliga folkslag"? Israel kastrerar afrikanska flyktingar för att de inte ska degenera den judiska genpoolen:
1.
http://foreignpolicy.com/2017/06/27/...uganda_rwanda/
2.
http://www.haaretz.com/israel-news/i...emium-1.496519

Du får sluta fara med osanning. Jag börjar tro att du är avlönad av antingen Peter Wolodarski eller Judiska Församlingen i Stockholm. För det är rena lögner du kommer med. Håll dig till sanningen.

Varför skulle judar vara bättre än andra folk? Säg mig det...

Den globalistiska eliten, judisk och annan, förutsätter jag underblåser hatet och aktivismen från avgrundsvänstern. Att trojanska hästar i nazistiska läger används för att underblåsa polariseringen ser jag som sannolikt. Det motsäger inte på något vis att en annan agenda vore att föredra, eller att diskussion om vad som händer och vad som kan och borde göras sker utan affekt och latent eller manifest hot om våld gentemot åsiktsmotståndare.
Citera
2017-08-18, 13:42
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
En iakttagelse från mediakriget är att de regimtrogna nu verkar ha tagit bort förbjudna ord i samband med rapportering och diskussioner angående muslimska terrorister.

Lyssnade på den statligt kontrollerade kanalen P1 ca 30 minuter i morse och ordet islamism, muslim eller andra synonymer för islam har helt försvunnit ur språket i samband med rapportering av islams terror mot den kristna världen. Det talades endast om terrorister, terrorceller, nätverk mm. Det förkom några tillfällen när man märkte att den som talade nästan snubblade och sa M-ordet, men de tog sig som goda slalomåkare upp igen efter att nästan ha fallit.

Har jag missat denna utveckling tidigare, eller är denna språkliga censur ny?
Den censuren är inte ny men den blir strängare allteftersom.

Intressant att dessa regimtrogna de senaste dygnen har lagt mycket energi på att kritisera Trump för att inte tydligt nog markera mot enbart högerextremister.

Hörde Hans Brun i studio ett i går kväll och han nämnde visserligen islamism men avslutade med att nämna dom två svenska (sic) ensamvargarna Mangs och Breivik.
Citera
2017-08-18, 13:47
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Leta upp den islamist från Kenya, Nigeria eller Gambia som uttryckt antisemitiska åsikter om judar i Mellanöstern. Du kommer inte hitta en endaste. Jag upprepar Nil, Nul, Noll!
Där är jag helt säker på att du har tokfel.
Citera
2017-08-18, 14:21
Medlem
Citat:
För god ordnings skull länkar jag återigen till den finska avhandlingen: Om hur Sverige blev mångkulturellt: https://svenska.yle.fi/artikel/2015/...mangkulturellt

Om vi nu på allvar tänker oss att en handfull ester och judar kunde skruva loss bultarna i Moder Sveas rustning så är problemet mer grundläggande än att någon försöker rycka lite med skiftnyckeln. Exempelvis urbanisering, konstgjorda miljonprogram, ökande skilsmässor, totalsocialdemokrati, radikala studenter i kombination med äldre som inte vågar säga emot dem. Låt oss i stället, emellanåt i anknytning till trådens ämne, ta upp till diskussion saker som lett till var vi är som inte är ett enda ord på fem bokstäver.

Senast redigerad av experten10 2017-08-18 kl. 14:29.
Citera
2017-08-18, 14:39
Medlem
Citat:
Om Trump själv kunde bestämma skulle han stoppa all invandring från muslimska länder.
Det är precis den fråga som Chatham House - en respekterad tankesmedja med inriktning på internationella relationer i London - ställt till 10 000 européer i tio länder. De tillfrågade fick reagera på påståendet ”All vidare invandring från främst muslimska länder borde stoppas”. De kunde ”hålla med”, ”varken hålla med eller inte hålla med” eller ”håller inte med”.

Opinionsmätningen genomfördes i februari i år, efter fjolårets terrordåd i exempelvis Nice och Berlin. Men före London, Stockholm. Barcelona.

Svaret blev följande: I genomsnitt höll 55 procent av de tillfrågade med, all invandring från muslimska länder borde stoppas. En majoritet i åtta av de tio länderna anser detta (Sverige var inte med i mätningen). I snitt var det 20 procent som inte höll med.

Vi kan ju lugnt räkna med att samma fråga ställd idag skulle generera en ännu större övervikt för ett totalstopp av införsel av muslimer till Europa. Noterbart också att frågan avser ett totalt
stopp av "all" muslimsk invandring. Hade ju varit mycket intressant att skåda svarsfördelningen på frågan om man enbart ville "kraftigt begränsa" ytterligare muslimskt inflöde. Hur stor andel av de som inte kunde välja sida skulle fångas upp där månntro?

Hur länge kommer Europas politiker fortsätta att agera i direkt strid mot den allmänna folkviljan?

http://www.expressen.se/kronikorer/m...sk-invandring/
Citera
2017-08-18, 15:40
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Den globalistiska eliten, judisk och annan, förutsätter jag underblåser hatet och aktivismen från avgrundsvänstern. Att trojanska hästar i nazistiska läger används för att underblåsa polariseringen ser jag som sannolikt. Det motsäger inte på något vis att en annan agenda vore att föredra, eller att diskussion om vad som händer och vad som kan och borde göras sker utan affekt och latent eller manifest hot om våld gentemot åsiktsmotståndare.

Vilka trojanska hästar tänker du på här?
Citera
2017-08-18, 15:44
Medlem
fasligts avatar
Citat:

Avgrundsvänsterns och globalistkaosliberalernas, olika sorters "progressiva".
Citera
2017-08-18, 16:11
Medlem
McAzs avatar
Citat:
Vid eftertanke så är det nog så att det gått ut en PM om att media ska undvika att använda orden islam och muslimska terrorister etc. för att undvika kopplingen mellan muslimer och terrorister.

Varje ny muslimsk terrorattack innebär i förlängningen en risk för ifrågasättande av det mångkulturella projektets lyckobringande egenskaper. Vad är då enklare än att göra den lilla språkliga justeringen att helt enkelt sudda ut kopplingen mellan islam och terror.

Ja dessa terrordåd är ett ordentligt "grus i maskineriet" för den mångkulturella agendan. Dess arkitekter hade nog inte riktigt förväntat sig detta. Ironiskt nog är det muslimerna själva som ger upphov till den största friktionen.

Edit. Och nu var man igång igen... https://svenska.yle.fi/artikel/2017/...-allahu-akhbar
Senast redigerad av McAz 2017-08-18 kl. 16:33.
Citera
2017-08-18, 16:17
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Citat:
Citat:
Den globalistiska eliten, judisk och annan, förutsätter jag underblåser hatet och aktivismen från avgrundsvänstern. Att trojanska hästar i nazistiska läger används för att underblåsa polariseringen ser jag som sannolikt.
Avgrundsvänsterns och globalistkaosliberalernas, olika sorters "progressiva".

Eh.. menar du att avgrundsvänstern, globalistkaosliberaler och olika sorters "progressiva" ansluter sig till nazistiska organisationer för att elda på den politiska polariseringen i samhället? Eller missförstår jag?
Citera
2017-08-18, 16:31
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Eh.. menar du att avgrundsvänstern, globalistkaosliberaler och olika sorters "progressiva" ansluter sig till nazistiska organisationer för att elda på den politiska polariseringen i samhället? Eller missförstår jag?

Tänkte också att det blev nåt fel här. Jag antar att fasligt åsyftar Richard Spencer som pekas ut som FBI/CIA-agent av Infowars.
https://www.infowars.com/pieczenik-c...esville-rally/

Det går undan nu. Vem kan man lita på?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in