2017-08-07, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Min tystnad har enbart att göra med att jag inte vill diskutera med avfällingar och troll som det är meningslöst att prata vettigt med.

Alla andra som har uppriktiga frågor svarar jag alltid.

Vi har väl inga troll i den här tråden? Folk undrar om olika saker inom jv och det är ju naturligt och bra att folk tycker olika. Är det i syfte att värva anhängare du ttsp och andra jv uttalar er? Blir diskussion oviktig för jv om motparten inte blir övertygad om att det jv lär är rätt?
Citera
2017-08-07, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cattan
Vi har väl inga troll i den här tråden?

Ett troll skulle aldrig medge att personen är ett troll. Jag tycker Flashback är full av troll, även i denna tråd.

Citat:
Folk undrar om olika saker inom jv och det är ju naturligt och bra att folk tycker olika.

Har jag sagt något annat?

Citat:
Är det i syfte att värva anhängare du ttsp och andra jv uttalar er?

Mitt syfte här på Flashback är att vittna för sanningen (Joh 18:37).

Citat:
Blir diskussion oviktig för jv om motparten inte blir övertygad om att det jv lär är rätt?

Nej, men det blir meningslöst om motparten enbart har intresse av att motsäga och har syfte att försöka uppröra andra för att tillfredsställa sina egna sjuka behov.
Citera
2017-08-07, 19:48
Medlem
Anser jv att de som motsäger jvs läror har sjuka behov?
Citera
2017-08-07, 19:58
Medlem
Citat:
Jv säger iallafall att avfällingar (de som en gång varit döpta vittnen och sedan lämnat församlingen frivilligt) är sjuka i sinnet.

"En avfälling är ”sjuk i sinnet” och försöker smitta andra med sina svekfulla läror. " - w11 15/7 s.16
Citera
2017-08-07, 20:02
Medlem
Citat:

Nej, du lyssnar inte.
Citera
2017-08-07, 20:15
Medlem
Citat:
Nej, du lyssnar inte.

Försöker förstå vad du menar bara. Jag tolkade ditt svar som att de som motsäger jvs läror vill uppröra andra och har sjuka behov. Tydligen var det fel uppfattat och då frågar jag hur jv ser på dem som hävdar att jvs sanning inte är den riktiga sanningen?
Citera
2017-08-07, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avfallit
Jv säger iallafall att avfällingar (de som en gång varit döpta vittnen och sedan lämnat församlingen frivilligt) är sjuka i sinnet.

"En avfälling är ”sjuk i sinnet” och försöker smitta andra med sina svekfulla läror. " - w11 15/7 s.16

Inte alla som frivilligt lämnar församlingen har fördärvade sinnen, du förvränger återigen. Vad säger bibeln i denna fråga?

" så är han högmodig och okunnig och har en sjuklig lust att diskutera och strida om ord. Sådant leder till avund, bråk, förtal, misstankar och ständiga strider mellan människor med fördärvat sinne "(1 Tim 6:4,5 Folkbibeln)

W11 15/7 s.16 talar om avfällingar, inte om alla som lämnar Jehovas vittnen, bara en liten del av dom som lämnar och blir uteslutna blir avfällingar med ett fördärvat sinne som bara är intresserade av att smutskasta sina forna bröder och systrar, dag ut och dag in på forum som Flashback.

Dom andas hat och motsägelser, inget är bra med Jehovas vittnen, alla Jehovas vittnen är skyddare av pedofiler, alla Jehovas vittnen lovordar Hitler och nazismen, alla lovordar amerikanska imperialismen, alla Jehovas vittnen är kommunister m.m. o.s.v.
Citera
2017-08-07, 20:22
Medlem
Citat:
Min tystnad har enbart att göra med att jag inte vill diskutera med avfällingar och troll som det är meningslöst att prata vettigt med.

Alla andra som har uppriktiga frågor svarar jag alltid.

Den vanligt dåliga ursäkten när JV inte klarar av att bemöta bevisen för att de har fel.
Den som försvarar fakta och sanning har aldrig problem med att bevisa sin sak.
Ttsp kan inte det och gömmer sig då som den ynkliga lilla fegis han är.

Den som har följt trådarna om JV vet att ttsp inte har några problem med att svara de som han förolämpande kallar för avfällingar varje gång som han tror sig ha ett övertag.
Därför blir det så enkelt att räkna ut att när undanflykterna och förolämpningarna börjar hagla är det för att han vet om att han inte kan svara i sak.
Citera
2017-08-07, 20:25
Medlem
Vilka som frivilligt lämnat församlingen är inte avfällingar då? Rimligtvis finns ju skäl till att man lämnar och en person som berättar sina skäl, blir han avfälling automatiskt då?
Citera
2017-08-07, 20:26
Medlem
Citat:
Vi har väl inga troll i den här tråden? Folk undrar om olika saker inom jv och det är ju naturligt och bra att folk tycker olika. Är det i syfte att värva anhängare du ttsp och andra jv uttalar er? Blir diskussion oviktig för jv om motparten inte blir övertygad om att det jv lär är rätt?

Den som inte övertygas om att JV har rätt ska enligt deras lära snart dö i Harmageddon för det, och därför inte värd att ödsla tid på.
Citera
Medlem
Citat:
Försöker förstå vad du menar bara. Jag tolkade ditt svar som att de som motsäger jvs läror vill uppröra andra och har sjuka behov. Tydligen var det fel uppfattat och då frågar jag hur jv ser på dem som hävdar att jvs sanning inte är den riktiga sanningen?

Jag menar att det finns en liten del av dom som motsäger Jehovas vittnen, en liten del av dom som "frivilligt lämnat Jv" eller har blivit uteslutna som blir så sjuka att dom måste ägna hela sitt liv till att motsäga Jehovas vittnen genom att publicera böcker och tjänar pengar, eller hänger på olika forum och ägnar hela sitt liv åt att berätta för andra hur hemska Jehovas vittnen är. Istället för att omfamna sin nya frihet att kunna göra som dom vill.
Citera
Medlem
Citat:
Inte alla som frivilligt lämnar församlingen har fördärvade sinnen, du förvränger återigen. Vad säger bibeln i denna fråga?

" så är han högmodig och okunnig och har en sjuklig lust att diskutera och strida om ord. Sådant leder till avund, bråk, förtal, misstankar och ständiga strider mellan människor med fördärvat sinne "(1 Tim 6:4,5 Folkbibeln)

W11 15/7 s.16 talar om avfällingar, inte om alla som lämnar Jehovas vittnen, bara en liten del av dom som lämnar och blir uteslutna blir avfällingar med ett fördärvat sinne som bara är intresserade av att smutskasta sina forna bröder och systrar, dag ut och dag in på forum som Flashback.

Dom andas hat och motsägelser, inget är bra med Jehovas vittnen, alla Jehovas vittnen är skyddare av pedofiler, alla Jehovas vittnen lovordar Hitler och nazismen, alla lovordar amerikanska imperialismen, alla Jehovas vittnen är kommunister m.m. o.s.v.
Den som lämnat församlingen klassas som avfälling i samma sekund som vederbörande svarar på frågan om varför h*n lämnat. Det klargjorde jag för dig när du frågade mig om varför jag lämnat och du protesterade inte mot det.

Jag har inte sett någon härinne säga att "alla Jehovas vittnen är skyddare av pedofiler, alla Jehovas vittnen lovordar Hitler och nazismen, alla lovordar amerikanska imperialismen, alla Jehovas vittnen är kommunister m.m. o.s.v.".
Däremot är vi flera som påpekat att organisationen skyddar pedofiler, (se tråden om pedofilskandalerna inom jehovas vittnens organisation, där framförs överväldigande bevis för att så är fallet) samt att organisationen mörkade medlemskapet i FN (där har du anklagat mig för att ljuga, men fortfarande inte lyckats prestera en enda tryckt bokstav från jv:s litteratur som visar att man upplyste medlemmarna om det). Nu är det alltså du som förvränger.
Dessutom citerade jag vakttornet i mitt inlägg, inte bibeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in