Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Inte alla som frivilligt lämnar församlingen har fördärvade sinnen, du förvränger återigen. Vad säger bibeln i denna fråga?
" så är han högmodig och okunnig och har en sjuklig lust att diskutera och strida om ord. Sådant leder till avund, bråk, förtal, misstankar och ständiga strider mellan människor med fördärvat sinne "(1 Tim 6:4,5 Folkbibeln)
W11 15/7 s.16 talar om avfällingar, inte om alla som lämnar Jehovas vittnen, bara en liten del av dom som lämnar och blir uteslutna blir avfällingar med ett fördärvat sinne som bara är intresserade av att smutskasta sina forna bröder och systrar, dag ut och dag in på forum som Flashback.
Dom andas hat och motsägelser, inget är bra med Jehovas vittnen, alla Jehovas vittnen är skyddare av pedofiler, alla Jehovas vittnen lovordar Hitler och nazismen, alla lovordar amerikanska imperialismen, alla Jehovas vittnen är kommunister m.m. o.s.v.
Den som lämnat församlingen klassas som avfälling i samma sekund som vederbörande svarar på frågan om varför h*n lämnat. Det klargjorde jag för dig när du frågade mig om varför jag lämnat och du protesterade inte mot det.
Jag har inte sett någon härinne säga att "alla Jehovas vittnen är skyddare av pedofiler, alla Jehovas vittnen lovordar Hitler och nazismen, alla lovordar amerikanska imperialismen, alla Jehovas vittnen är kommunister m.m. o.s.v.".
Däremot är vi flera som påpekat att
organisationen skyddar pedofiler, (se tråden om pedofilskandalerna inom jehovas vittnens organisation, där framförs överväldigande bevis för att så är fallet) samt att
organisationen mörkade medlemskapet i FN (där har du anklagat mig för att ljuga, men fortfarande inte lyckats prestera en enda tryckt bokstav från jv:s litteratur som visar att man upplyste medlemmarna om det). Nu är det alltså du som förvränger.
Dessutom citerade jag vakttornet i mitt inlägg, inte bibeln.