2017-08-05, 14:50
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callesto
Var står det/ vem har sagt det?
Ska absolut höra mig för, men det tror jag inte? De jobb hon haft nu har hon fått via Arbetsförmedligen, där hon haft en kontakt som hon fått via frivården? Men det är inget typ av "nystartsjobb"?

Förra året levde hon väl på bidrag som barnbidrag/underhåll osv, sen TROR jag att mormor (hennes mamma) betalat mycket.
Nej hon har säkert fått jobbet på sina strålande meriter... jag tror på nystartsjobb för att det är mest sannolikt. Och ingenting skamligt med det heller.

Du inser säkert själv att barnbidrag och underhållsstöd för två barn inte ens räcker till hyran så varifrån menar du att pengarna till resten kommer ifrån?
Citera
2017-08-05, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Nej hon har säkert fått jobbet på sina strålande meriter... jag tror på nystartsjobb för att det är mest sannolikt. Och ingenting skamligt med det heller.

Du inser säkert själv att barnbidrag och underhållsstöd för två barn inte ens räcker till hyran så varifrån menar du att pengarna till resten kommer ifrån?

Och ev bostadsbidrag? Så totalt Ca 9-10.000kr? De räcker gott och väl om det är så att hennes mamma betalar hyran?
Citera
2017-08-05, 14:58
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
[quote=Callesto|61406493

Förra året levde hon väl på bidrag som barnbidrag/underhåll osv, sen TROR jag att mormor (hennes mamma) betalat mycket.[/QUOTE]

+ bedrägerier. Inte att förglömma.
Citera
2017-08-05, 15:05
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Och ev bostadsbidrag? Så totalt Ca 9-10.000kr? De räcker gott och väl om det är så att hennes mamma betalar hyran?
Barnbidrag 2016: 2.250:-
Underhållstöd 2016: 1.573:-
Summerar ihop till: 5.396 glada riksdaler. Räcker gott och väl? Inte till resandet och utelivet iaf. Nån jailbird kvittrade att hon var ute på Telges krogar igår

Edit: Menar du att mamman betalar hyran men att CH får bostadsbidrag? Hum hum...
Citera
2017-08-05, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
+ bedrägerier. Inte att förglömma.

Ja det får vi nog se vad rätten dömer.
Det ryktas att åklagaren inte kan yrka på grovt/kommer inte yrka på grovt..
Men sådant vet man ju inte förrän rättegångsdagen är här.
Citera
2017-08-05, 15:07
Medlem
Citat:
Summerar ihop till: 5.396 glada riksdaler. Räcker gott och väl? Inte till resandet och utelivet iaf. Nån jailbird kvittrade att hon var ute på Telges krogar igår

Hon var inte ute i Södertälje igår, för hon var iväg med sin pojkvän samt min vän och åt mat på vapiano. Finns bilder på hennes privata instagram
Citera
2017-08-05, 15:07
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ja det får vi nog se vad rätten dömer.
Det ryktas att åklagaren inte kan yrka på grovt/kommer inte yrka på grovt..
Men sådant vet man ju inte förrän rättegångsdagen är här.
Det ryktas att det blir grovt när man begår nya brott under strafftiden från tidigare brottslighet
Citera
2017-08-05, 15:08
Medlem
Citat:

Edit: Menar du att mamman betalar hyran men att CH får bostadsbidrag? Hum hum...

Det jag menar är att hon betalar säkert en liten del av hyran, dvs den delen hon ev får bostadsbidrag på. Hur mycket det kan vara har jag ingen aning om.
Citera
2017-08-05, 15:09
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Hon var inte ute i Södertälje igår, för hon var iväg med sin pojkvän samt min vän och åt mat på vapiano. Finns bilder på hennes privata instagram
Hehe, bra då vet vi att hon var ute
Citera
2017-08-05, 15:09
Medlem
Citat:
Det ryktas att det blir grovt när man begår nya brott under strafftiden från tidigare brottslighet

Det var ju inte därför åklagaren yrkade på grovt, utan för att det hade skett systematiskt? Låter dock rätten döma och åklagaren sätta brottsrubrik.
Citera
2017-08-05, 15:11
Medlem
Citat:
Hehe, bra då vet vi att hon var ute

Ute?

Ute och åt mat och ute i Södertälje på någon krog är väl skillnad?
Citera
2017-08-05, 15:29
Medlem
jackflashs avatar
Citat:
Vem syftar du på?

Kan du förklara varför hon påstod att hon skulle åka utomlands när hon egentligen var på Öland?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in