2017-08-05, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Kan du förklara varför hon påstod att hon skulle åka utomlands när hon egentligen var på Öland?

Vet du att hon varit på Öland, isf hur vet du det? Väntar fortfarande på bildbevis/film som någon i tråden skulle lägga upp?
Det har fortfarande endast spekulerats här, ingen ordentlig fakta - som vanligt.
Är inte det konstigt?
Citera
2017-08-05, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callesto
Vet du att hon varit på Öland, isf hur vet du det? Väntar fortfarande på bildbevis/film som någon i tråden skulle lägga upp?
Det har fortfarande endast spekulerats här, ingen ordentlig fakta - som vanligt.
Är inte det konstigt?

Hej.

Det som är konstigt är att bilderna hon har på facebook går att spåra till böda sands vattensport.
Konstigt är också att några bilder försvann som definitivt var böda.

Kan du presentera en bild som bekräftar att hon var utomlands så är jag idel öra.

Jag tror du skriver på uppdrag av Catrin.
Citera
2017-08-05, 15:48
Medlem
Kamelfittans avatar
Citat:
Det har väl inte stått någonstans i varken fup eller liknande att hon går på soc? Vad jag vet så går hon inte på soc, hon har ett heltidsjobb då mormor lämnar / hämtar ofta på förskola / skola. Dvs mer än innan, och det skulle hon aldrig göra i den omfattning som hon gjort nu under vårkanten/sommaren.
Det är just såna som du, som kommer med dessa påståenden / anklagelser, som gör att det blir falska rykten - istället för att faktiskt ta reda på fakta.
Nu är det så att allt som INTE står i FUP inte är sanning. Att berätta att en person som inte arbetar, för det har GM inte gjort i sådan utsträckning att hon kunnat försörja sig och sina barn sedan förra rättegången är inget påstående eller anklagelse. Det är verklighet, det är sanning. Givetvis svärtar det ned bilden GM vill dela genom blogg, insta, Facebook, men likväl är det sanning.

Du verkar oerhört insatt i GM's ekonomi och rutiner med tanke på att hon bara är din väns vän. Kan det vara så att GM fört din vän bakom ljuset. Hon har ju visat sig vara något av en världsmästare i lögner. Kanske ljuger hon även för din vän? Ljög hon även för din vän om att den där artisten var pappa till hennes barn? Det måste ju varit en stor snackis i er kompiskrets. Hur har hon förklarat den lögnen för din vän?
Senast redigerad av Kamelfittan 2017-08-05 kl. 15:50.
Citera
2017-08-05, 15:51
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Hon VET att hon gjort fel, sen att hon väljer att inte betala skadestånden är pga det jag skrev ovan.
Tydligen vet hon INTE att hon gjort och gör fel då hon fortsatt med bedrägerierna även när hon gick på frivården.

Sedan så visar hon tydligt att hon inte alls tycker hon gör fel när hon lurar av folk massor av pengar och sedan hotar samt förföljer dom som blivit lurade så att dom inte ska våga anmäla henne.

Att hon sedan tycker att folk får skylla sig själva för att dom är lättlurade och betalar henne tiotusentals kronor säger allt om Catrins karaktär och moral.

Tycker du som Catrin? Att folk får skylla sig själva och att hon inte ska behöva betala tillbaks vad hon är skyldig?
Citera
2017-08-05, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dudajev
Hej.

Det som är konstigt är att bilderna hon har på facebook går att spåra till böda sands vattensport.
Konstigt är också att några bilder försvann som definitivt var böda.

Kan du presentera en bild som bekräftar att hon var utomlands så är jag idel öra.

Jag tror du skriver på uppdrag av Catrin.

Konstigt, väldigt konstigt. Även att bilder försvann - även denna gång? Är det inte rätt märkligt att alla bilder försvinner, ändå så påstår ni massa olika saker?

Jag kan inte se hennes bilder på Facebook då jag inte är vän med henne.
Varför skulle jag skriva på uppdrag av henne? Då kan hon väl bara registrera sig själv här?
Citera
2017-08-05, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamelfittan
Nu är det så att allt som INTE står i FUP inte är sanning. Att berätta att en person som inte arbetar, för det har GM inte gjort i sådan utsträckning att hon kunnat försörja sig och sina barn sedan förra rättegången är inget påstående eller anklagelse. Det är verklighet, det är sanning. Givetvis svärtar det ned bilden GM vill dela genom blogg, insta, Facebook, men likväl är det sanning.

Du verkar oerhört insatt i GM's ekonomi och rutiner med tanke på att hon bara är din väns vän. Kan det vara så att GM fört din vän bakom ljuset. Hon har ju visat sig vara något av en världsmästare i lögner. Kanske ljuger hon även för din vän? Ljög hon även för din vän om att den där artisten var pappa till hennes barn? Det måste ju varit en stor snackis i er kompiskrets. Hur har hon förklarat den lögnen för din vän?

Jag vet mycket tack vare vår gemensamma vän. Delar egentligen inget här som är topphemligt? Finns ingen anledning för mig att göra det heller.
Catrin och min vän var ute och åt senast igår, så ovänner är de inte.
Citera
2017-08-05, 16:05
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Hon var inte ute i Södertälje igår, för hon var iväg med sin pojkvän samt min vän och åt mat på vapiano. Finns bilder på hennes privata instagram
Ja, jag såg att hon hade "datenight" med hennes "hjärtemoji" på instagram. Varför följde din vän med på deras "datenight"? Polyamorös? Det vore i så fall ny info i denna tråd!

Citat:
Nej jag ljuger inte. Catrin har 2-3 vänner som hon faktiskt umgås med.

Nej han hade inte bedragit någon, däremot så är/var han lillebror till en man som är högt uppsatt / ledare i ett gäng.
Folk i Södertälje, som läser detta (om det finns någon som gör det) vet nog mycket väl vem jag menar.
Och? Är det något som du framhåller som en BRA sak...? Jag ifrågasätter starkt ditt omdöme för hur en person med utpräglad brottslighet bör ses. Du kan kan knappast hålla med om att det skulle vara meriterande att CH väljer, av alla människor, en person knuten till gängbrottslighet som gudförälder till sitt barn.

Citat:
Vem syftar du på?
En kommentar om ett skådespel. Ett av de mest kända citaten ur Hamlet. Av Shakespeare. Mycket talande, i detta skådespel.

Alla är välkomna att delta i denna tråd, även folk med helt obegripliga åsikter. Alla är också välkommna att lämna den. Du har alltså möjlighet att lämna den här tråden OM du tycker det är så hemskt att folk skriver i den. Det är tämligen ologiskt att själv delta i något man inte tycker andra skall delta i. Dessutom är det hyckleri.

Du får se till att bestämma dig för ifall du vet allt om hennes liv eller inte känner henne så väl. Dina utsagor kommer bli ifrågasatta här, precis som alla andras. Om du inte kan hantera det bör du kanske inte vara på internet.

Du får jättegärna ställa frågor om det är något du inte begriper, men något som kan hjälpa dig är att du läser domar, förundersökningar och sammanfattningar. Jag rekommenderar att du läser dessa först, eftersom det kommer att hjälpa dig att förstå utgångslägen och underlag i denna tråd.
Citera
2017-08-05, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Tydligen vet hon INTE att hon gjort och gör fel då hon fortsatt med bedrägerierna även när hon gick på frivården.

Sedan så visar hon tydligt att hon inte alls tycker hon gör fel när hon lurar av folk massor av pengar och sedan hotar samt förföljer dom som blivit lurade så att dom inte ska våga anmäla henne.

Att hon sedan tycker att folk får skylla sig själva för att dom är lättlurade och betalar henne tiotusentals kronor säger allt om Catrins karaktär och moral.

Tycker du som Catrin? Att folk får skylla sig själva och att hon inte ska behöva betala tillbaks vad hon är skyldig?

Jag tycker det Catrin har gjort är riktigt vidrigt. Samtidigt så tycker jag det är väldigt lustigt hur man som människa kan överföra flera tusentals kronor, utan att få någon garanti?
Som tex i Catrins fall, där hon gett bild på passet, men det är fortfarande ingen garanti? Hur tänker folk där undrar jag?
Citera
2017-08-05, 16:07
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Är inte det konstigt?
Den där badflotten fanns redan när jag var på Böda senast och det är rätt många år sen
Citera
2017-08-05, 16:14
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Jag är inte Catten. Tänk att man ska tro det så fort någon inte håller med er i allt ni skriver? Det har ju hänt förr..

Däremot så skulle ju du bidra med filmer / bilder från Böda? För det var väl du som skrev det? Vad hände med det undrar jag? (Och säkert många andra?)

Vi alla andra har redan räknat ut att hon har besökt Böda. Detta tack vare bilder hon själv har postat på facebook men senare raderat. Det är klarlagt att hon inte har varit utomlands.

Du som känner henne så väl borde ju veta var hon hållit hus senaste veckan? Om hon verkligen har varit på en glassig utlandssemester som hon själv hävdat att hon ska åka på, så har du nu det gyllene tillfället att berätta att hennes ord stämmer. Motbevisa oss andra som menar att hon ljuger. Berätta gärna var hon har varit om det inte är Böda.
Senast redigerad av Lalande 2017-08-05 kl. 17:11.
Citera
2017-08-05, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalande
Vi alla andra har redan räknat ut att hon har besökt Böda. Detta tack vare bilder hon själv har postat på facebook men senare raderat. Det är klarlagt att hon inte har varit utomlands.

Du som känner henne så väl borde ju veta var hon hållit hus senaste veckan? Om hon verkligen har varit på en glassig utlandssemester som hon själv hävdat att hon ska åka på, så har du nu det gyllene tillfället att berätta att hennes ord stämmer. Motbevisa oss andra som menar att hon ljuger. Berätta gärna var hon/du har varit om det inte är Böda.

Jag berättar ingenting om hennes semester.
Men det var någon här som sa att några följde henne på instagram, så de borde ju kunna lägga upp bilder?
Citera
2017-08-05, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalande
Du känner henne inte väl, men har stenkoll på att hon gått till det där påstådda jobbet varje dag? Hur vet du det? Har du suttit och lurpassat i en buske utanför hennes hem?

Lägger man dagligen upp bilder på instagram (jag syftar på hennes förra, öppna konto) där man antingen ligger hemma i solstolen, myser på balkongen, chillar hos mamma eller snyftar på akuten samt ständigt bloggar om att man är sjuk/ledig/har semester vecka efter vecka månad efter månad, då handlar det inte om att vi tror eller antar att hon skolkar från jobbet. Då handlar det om att hon själv berättar att hon skolkar från jobbet.

Då kan man inte ångra sig i efter hand och säga "jag har visst jobbat heltid från och med mars" Lägg ner nu Catrin. Du har själv bevisat att du inte gått till jobbet mer än sammanlagt en vecka det här året. Har du, med handen på hjärtat, varit sjuk sedan mars? Då måste det vara riktigt allvarligt och då rasslar man inte runt på aktiviteter i den utsträckningen som du har gjort. Semester sedan mars är även det helt uteslutet. Få och framför allt inte du lyckas samla ihop så många semesterdagar.

Så Callesto/Catrin, saknar du kommunikationen med andra människor? Du har inga vänner att ringa till, du har stängt av kommentarerna i bloggen så nu återstår bara att regga ett konto här. Kul för dig!

Vi har barn på samma skola / förskola så lämnar och hämtar nästan samtidigt, så därför ser jag ofta mormor lämna/hämta.
Att Catrin varit sjukskriven i snart 1 månad är inget hemligt då hon tidigare la upp det på sin offentliga instagram.
Om hennes arbetsgivare beviljar hennes semester med betald lön vet jag inget om. Mest troligt att man får obetald semester? Så har det iaf varit för mig för ca 2år sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in