2017-08-05, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Och du tar dig friheten att kalla dom för skabb samtidigt som du frenetiskt försvarar vaneförbrytaren som inte ens kan teckna ett hyresavtal i eget namn? Varför det?

Bra input!
Av någon lustig anledning verkar det råda skillnad på folk och folk.

CH kan i mitt tycke anses ibland värre än även de skabbfolk som denna vän till vän talar om, då CH inte ens drar sig för att lura handikappade eller barn på pengar, så att hon själv kan ta med sina grabbar på lyxmiddag MC don eller Jensens...?

För andras pengar!
Citera
2017-08-05, 14:09
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callesto
Jag försvarar inte Catrin, tycker bara inte att man ska ösa på henne med skit hela dagarna, varken hon eller någon normal person mår bättre av det. Eller tycker du att man ska sjunka lika lågt som henne?

Nu är det ju så att människor som inte känner (och inte heller vill känna) Catrin, men som däremot känner till vad hon gjort, inte kan tycka så mycket gott om henne. Att hon har några nära vänner och familj som tycker om henne är väl självklart. Det har alla, till och med grova våldsbrottslingar och mördare.
Men man kan inte kräva att den skaran kan utökas precis. Man kan heller inte jämföra skribenters utlåtanden med att vara på samma nivå som hennes förehavanden, inte enligt mitt tycke.

Däremot tycker jag att man ska prata MED sådana som dig och inte per automatik MOT. Tror det är givande för tråden.
Citera
2017-08-05, 14:11
Medlem
Citat:
Tja du tycks ju inte ha något emot att sänka dig genom att kasta skit på andra, som definitivt inte har med tråden att göra.
Hur hon mår är faktiskt komplett ointressant för mig, jag finner måendet hos hennes offer betydligt intressantare. Hon har inte på minsta vis som jag kan se gjort minsta försök, eller visat minsta vilja, att göra rätt för sig utan det viktigaste tycks fortfarande vara att hon ska kunna flasha med saker hon inte själv bekostat. Försöka framstå som någon hon inte är och dessutom småsint och elak. Ingen vinnande kombination direkt.

Men du som känner henne så väl kanske kan berätta hur många dagar hon nu jobbat på heltidsarbetet? En vecka? Två?

Och det vet du med 100% säkerhet att hon inte gjort?

Känner henne inte väl, vet dock att hon jobbat på detta jobb sen i mars. Sen har hon varit sjukskriven samt haft semester.
Citera
2017-08-05, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Nu är det ju så att människor som inte känner (och inte heller vill känna) Catrin, men som däremot känner till vad hon gjort, inte kan tycka så mycket gott om henne. Att hon har några nära vänner och familj som tycker om henne är väl självklart. Det har alla, till och med grova våldsbrottslingar och mördare.
Men man kan inte kräva att den skaran kan utökas precis. Man kan heller inte jämföra skribenters utlåtanden med att vara på samma nivå som hennes förehavanden, inte enligt mitt tycke.

Däremot tycker jag att man ska prata MED sådana som dig och inte per automatik MOT. Tror det är givande för tråden.

Självklart är det så.
Och jag tror att det gäller alla människor, man når fram mycket bättre om man talar med istället för mot.
Citera
2017-08-05, 14:15
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Håller med dig även här.
Jag tror att Catrin kommer att infinna sig och ta ett ev kortare fängelsestraff. Dock så tror jag att om det blir en fängelsedom på över 6 mån så kommer hon överklaga, och då tar ju även det sin tid. Handlar det om ett fängelsestraff på 2-3 mån så ställer hon nog in sig direkt, eftersom hon fått ett snittdatum i början av januari.
Jag hade nog velat få sånt överstökat innan jag föder..
Vi får se hur hon resonerar..

Ja svårt att sätta sig in i hur hon resonerar eftersom hon verkar ha en helt annan slutledningsförmåga än de flesta, men det är väl inte omöjligt att hon tänker så som du ponerar. Och som sagt så vore det klokt att ta straffet och sen börja om, men då på rätt sida av lagen och utan lögner.
OM hon gör det så har hon sonat brottet och visat på bättring.
Citera
2017-08-05, 14:16
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Och det vet du med 100% säkerhet att hon inte gjort?

Känner henne inte väl, vet dock att hon jobbat på detta jobb sen i mars. Sen har hon varit sjukskriven samt haft semester.
Gjort rätt för sig? Om du påstår att hon gjort det får du gärna visa på ett enda exempel där något av hennes offer fått pengarna tillbaka. Ett enda vore trevligt, överraska mig.
Citera
2017-08-05, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lepostier
Callesto, du (är inte) och kan inte vara klok alls som sitter och tar en kriminell mamma i försvar. Du berättar att du läst hela FUP:en, men det ställer jag mig väldigt frågande till. Ingen människa med vett i huvudet kan tycka Catrin är en bra och klok människa.

Jag kan påminna dig lite om vad "din kloka vän" (du själv?) har gjort.

1) Lurat massor med väldigt unga (!) och vuxna på konsertbiljetter till hundradtusentalskronor. Trots solklara bevis och ett tidigare erkänande nekar man numera det här. Det här har hon gjort utan att känna minsta lilla ånger.

2) Förstört en mans liv totalt genom att påstå han är pappa till hennes ofödda dotter (vilket visade sig vara osanning, och barnet var desstom en pojke). Mannen var på dåvarande tidspunkt ihop med sin tjej som möttes av massor hat.

3) Lura ALLA sin ex-pojkvänner på tusentals kronor och sedan hota med att "skicka folk på dem" (Catrin är ingen gangster och känner inte de tungt kriminella i staden, tro mig).

4) Ljugit om att hon skulle vara med i Top Model för att slippa gå klart skolan.

5) Ljugit om en våldtäkt utomlands för att få försäkringspengar.

6) En punkt med massor olika: Ljuger om hela sitt liv, sina resor, sitt boende, lurar systemet på tusentalskronor, hänger ut sina barn dagligen, ljugit om graviditet, hånad folk som inte kan bli gravida, hotat folk att kalla sina "kriminella" (HAHA) vänne på dem, lurad folk direkt på konsertbiljetter efter hon dömdes, ingen empati och fortsätter sin kriminella väg i livet.

.... Vad var det nu du sa igen? Är hon en klok och bra kvinna, som du tryggt kan lämna din barn hos?

Väldigt bra inlägg!

Det finns fler punkter att tillägga men det har det ju skrivits om tidigare i tråden.

Ser fram emot kommande rättegång, där Catrin (uttalat av GM själv) kommer neka in i döden, där hon tillsammans med sin advokat kommer bevisa att hon är oskyldig till allt som står i bland annat Fup.

September närmar sig!
Citera
2017-08-05, 14:24
Medlem
Kamelfittans avatar
Huruvida mamman betalar halva hyran är högst oklart och sannolikt hittepå. GM, som tvåbarnsmor utan arbete, försörjs genom försörjningsstöd från socialtjänsten alternativt genom sjukpenning. Men eftersom hon aldrig arbetat någon längre period så lär hon inte klara sig på sin förmodat extremt blygsamma sjukpenning. Därför är socialtjänsten inkopplad. Hon lär leva på existensminimum. Man kan ju inte leva på att jobba några timmar var tredje månad, för mer har GM inte arbetat de sista sex månaderna. Soc betalar då i realiteten hyran, ingen annan, men den detaljen kanske är för socialrealistisk för att passa en "toppbloggerska". Det är möjligt att mamman skjuter till motsvarande halva hyran, men isåfall ska försörjningsstödet minskas med motsvarande summa. Hon ska med tanke på sina skulder inte ha någon möjlighet att leva över existensminimum tills dess de är återbetalda. Så kommer det vara resten av GM's liv. Hon kommer hinna ångra sig många gånger om det nu är någon tröst för de drabbade.
Senast redigerad av Kamelfittan 2017-08-05 kl. 14:28.
Citera
2017-08-05, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av denisa
Väldigt bra inlägg!

Det finns fler punkter att tillägga men det har det ju skrivits om tidigare i tråden.

Ser fram emot kommande rättegång, där Catrin (uttalat av GM själv) kommer neka in i döden, där hon tillsammans med sin advokat kommer bevisa att hon är oskyldig till allt som står i bland annat Fup.

September närmar sig!

Vi är många som längtar till rättegången, eller domen kanske man ska säga?
Citera
2017-08-05, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamelfittan
Huruvida mamman betalar halva hyran är högst oklart och sannolikt hittepå. GM, som tvåbarnsmor utan arbete, försörjs genom försörjningsstöd från socialtjänsten alternativt genom sjukpenning. Men eftersom hon aldrig arbetat någon längre period så lär hon inte klara sig på sin förmodat extremt blygsamma sjukpenning. Därför är socialtjänsten inkopplad. Hon lär leva på existensminimum. Man kan ju inte leva på att jobba några timmar var tredje månad, för mer har GM inte arbetat de sista sex månaderna. Soc betalar då i realiteten hyran, ingen annan, men den detaljen kanske är för socialrealistisk för att passa en "toppbloggerska". Det är möjligt att mamman skjuter till motsvarande halva hyran, men isåfall ska försörjningsstödet minskas med motsvarande summa. Hon ska med tanke på sina skulder inte ha någon möjlighet att leva över existensminimum tills dess de är återbetalda. Så kommer det vara resten av GM's liv. Hon kommer hinna ångra sig många gånger om det nu är någon tröst för de drabbade.

Det har väl inte stått någonstans i varken fup eller liknande att hon går på soc? Vad jag vet så går hon inte på soc, hon har ett heltidsjobb då mormor lämnar / hämtar ofta på förskola / skola. Dvs mer än innan, och det skulle hon aldrig göra i den omfattning som hon gjort nu under vårkanten/sommaren.
Det är just såna som du, som kommer med dessa påståenden / anklagelser, som gör att det blir falska rykten - istället för att faktiskt ta reda på fakta.
Citera
2017-08-05, 14:38
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Det har väl inte stått någonstans i varken fup eller liknande att hon går på soc? Vad jag vet så går hon inte på soc, hon har ett heltidsjobb då mormor lämnar / hämtar ofta på förskola / skola. Dvs mer än innan, och det skulle hon aldrig göra i den omfattning som hon gjort nu under vårkanten/sommaren.
Det är just såna som du, som kommer med dessa påståenden / anklagelser, som gör att det blir falska rykten - istället för att faktiskt ta reda på fakta.
Men för några månader sen hade hon inte nåt nystartsjobb så varifrån kom pengarna till hyra etc. då? Gubben i månen?
Så berätta fakta för oss, hur ser hennes inkomster ut? Ta förra året som exempel, jag väntar andäktigt.
Citera
2017-08-05, 14:43
Medlem
Citat:
Men för några månader sen hade hon inte nåt nystartsjobb så varifrån kom pengarna till hyra etc. då? Gubben i månen?
Så berätta fakta för oss, hur ser hennes inkomster ut? Ta förra året som exempel, jag väntar andäktigt.

Var står det/ vem har sagt det?
Ska absolut höra mig för, men det tror jag inte? De jobb hon haft nu har hon fått via Arbetsförmedligen, där hon haft en kontakt som hon fått via frivården? Men det är inget typ av "nystartsjobb"?

Förra året levde hon väl på bidrag som barnbidrag/underhåll osv, sen TROR jag att mormor (hennes mamma) betalat mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in