2017-06-16, 19:47
Medlem
Dök inte upp i rätten – här är intyget som räddar bloggerskan

https://www.lt.se/logga-in/dok-inte-...ar-bloggerskan

Tyvärr en betalartikel. Men det är förmodligen bara läkarintyget.

Har precis aktiverat detta konto för att intyga att Catrin Hedlund befann sig på "Crocs Inn" i Södertälje på lördagen två dagar innan rättegång. Hon drack öl tillsammans med sin far och pojkvän. Bjöd även i baren. Hamnade i två dispyter med andra besökare, har inga ord därifrån tyvärr.

Känt familjen sen barnsben och kan säkert svara på vissa frågor. En sak i tråden som dock stör mig är häxjakten på morsan. Hon har blivit precis lika lurad som de andra utsatta. Visst, man kan tycka att hon borde förstått bättre men dumhet är tyvärr inte straffbart. Hon lurar brorsa och morsa på precis samma sätt som alla andra. Och även de har fått nog. Mor finns där pga barnen.
Citera
2017-06-16, 19:55
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atarrider

Finns kanske någon i tråden som är lt-prenumerant och kan återge artikelns innehåll? Vore uppskattat.

De "låsta" artiklarna brukar ju även publiceras i papperstidningen. Antingen i dagens papperstidning eller i morgon.
Senast redigerad av GilGrissom82 2017-06-16 kl. 20:13.
Citera
2017-06-16, 20:36
Medlem
godzilla32s avatar
Citat:

Har precis aktiverat detta konto för att intyga att Catrin Hedlund befann sig på "Crocs Inn" i Södertälje på lördagen två dagar innan rättegång. Hon drack öl tillsammans med sin far och pojkvän. Bjöd även i baren. Hamnade i två dispyter med andra besökare, har inga ord därifrån tyvärr.

Känt familjen sen barnsben och kan säkert svara på vissa frågor. En sak i tråden som dock stör mig är häxjakten på morsan. Hon har blivit precis lika lurad som de andra utsatta. Visst, man kan tycka att hon borde förstått bättre men dumhet är tyvärr inte straffbart. Hon lurar brorsa och morsa på precis samma sätt som alla andra. Och även de har fått nog. Mor finns där pga barnen.

Pappan spelar live på Croc's Inn ikväll, antagligen risk/chans att Latrin tar sig dit.
Citera
2017-06-16, 20:48
Medlem
LitetLurvs avatar
Citat:

Har funderat mycket på detta med. Min instinkt var ju att bli förbannad på morsan med. Men jag tänkte sen själv hur mina föräldrar hade reagerat i den situationen, de hade såklart litat på mig och trott att personen som ringde dem på något sätt försökte "scamma" mig eller dem. Detta var ju innan Catrin var dömd med.

Var pojkvännen den utpekade S*m? Catrin har ju hävdat i kommentarerna på Bloggbevakning att fel person är utpekad här.
Citera
2017-06-16, 21:12
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Mitt fetade: Jag är inte heller någon som kan ställa en diagnos, men det finns onekligen en del intressanta likheter med det beteende som CH uppvisat här:

https://www.borderlinepersonalitytre...ive-lying.html

Ett par referenser till din fundering kring borderline. Jag tror verkligen på en samsjuklighet (ett flertal personlighetsstörningar) i det här specifika fallet. Det verkar finnas fog för din misstanke;

"Kvinnors psykopati kännetecknas vanligen av impulsiv, antisocial, histrionisk (överdriven mån om att tilldra sig andras uppmärksamhet) eller narcissistisk personlighetstyp.[1] Det kan också finnas samband med borderline-störning, trauma och posttraumatiskt stressyndrom.[2]"

1 Rogers, Richard. Female psychopathy predictors: Cluster B traits and alexithymia. Diss. UNIVERSITY OF NORTH TEXAS, 2013.

2. Blonigen, Daniel M., et al. "Facets of psychopathy in relation to potentially traumatic events and posttraumatic stress disorder among female prisoners: The mediating role of borderline personality disorder traits." Personality Disorders: Theory, Research, and Treatment 3.4 (2012)
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2017-06-16 kl. 21:19.
Citera
2017-06-16, 21:41
Medlem
Eftersom jag inte är särskilt medicinskt kunnig - därför spånar jag bara.

CH påstår sig ha en njurinflammation på söndagen (enligt henne hade hon ju varit på sjukhuset på natten och resten av dagen)
Hon var på Kolmården hela dagen på fredagen och orkade sen vara ute på kvällen.
Hur snabbt blir man jättedålig för att åka in akut? Hon som haft det flertalet gånger borde känna igen symptomen och kanske konsultera närakuten istället?
En infektion borde ha gjort henne sänkt redan på fredagen - om inte annat att en komplett fulldag skulle blivit för mycket.
Citera
2017-06-16, 21:43
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LitetLurv
Har funderat mycket på detta med. Min instinkt var ju att bli förbannad på morsan med. Men jag tänkte sen själv hur mina föräldrar hade reagerat i den situationen, de hade såklart litat på mig och trott att personen som ringde dem på något sätt försökte "scamma" mig eller dem. Detta var ju innan Catrin var dömd med.

Var pojkvännen den utpekade S*m? Catrin har ju hävdat i kommentarerna på Bloggbevakning att fel person är utpekad här.

I viss mån håller jag med dig. Finns mycket i tråden som stör mig, den tråkiga rasismen som poppar upp (det är BARN för guds skull!), att det spekuleras kring umgänge som vi kan se inte har brottsligt förflutet eller som inte verkar hålla på med kriminalitet, att folk ringer till arbetsplatser...

Jag tycker däremot att det finns fog att kritisera mamman. Jag tror visserligen att hon mycket väl kan vara en utmärkt mormor (bortsett från tramset hon höll på i TR gällande CH:s umgängessabotage: rimligtvis borde man stötta sitt barnbarns rätt till båda föräldrar), men hon har faktiskt inte bara hållit CH om ryggen för barnens skull. Hon har sopat CH:s skulder under mattan länge när CH borde ha tagit konsekvenserna själv (det hade kanske kunnat förhindra bedrägerier i viss mån), hon har utan tvekan vetat om bedrägerierna (notera att jag pratar om efter första domen om inte annat) OCH hon har tagit emot pengar som CH stulit. Hon kan inte på något vis ha varit ovetande om att något skumt är på gång när hon huxflux får in 40k på sitt konto som är till CH från en okänd person, särskilt när nu CH är dömd och misstänkt för nya bedrägerier. Och som om detta inte vore nog: själv tillskansat sig 10k från detta stöldgods. I mina ögon är två personer som delar på stulna pengar skyldiga båda två.

Ja, det finns en hel del i tråden som är rätt fult, men nej: det är fullkomligt förståeligt att AH har ett och annat att förklara, och att hennes beteende och handlande inte talar för att hon skulle ha ärligt uppsåt.

Att vi kollar upp och debunk:ar (använder anglicismer när jag skriver, intressant det provocerar) CH:s lögner känns relevant för mig. Det visar att hon fortfarande är lika mycket lögnare nu som när hon ljög ihop sina fina ursäkter i rätten, ljög om hur hon förändrats till det bättre samtidigt som hon bedrog fler människor och ger en indikation på vad som kan hända i kommande rättegång, det vill säga: mer bedrägligt beteende. Hon måste sluta ljuga och kanske kan granskande av hennes lögner leda till att hon inte sprider dem omkring sig så frikostigt hon gjort tidigare.

TILLÄGG: Ja, det är SON. Hon ljuger. Ingen borde vara förvånad.
Senast redigerad av vonDunajewskan 2017-06-16 kl. 21:58. Anledning: Skrivfel
Citera
2017-06-16, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LitetLurv

Med tanke på att Catrins mamma Anne, förskolechef -ett uppdrag som innebär att man som person bör vara pålitlig, inte tvekade att under rättegång rörande vårdnaden om K1, göra vad hon kunde för att smutskasta K1:s pappa, så ber jag dig nu tänka en gång till på det jag fetade.
Skulle din mamma/pappa lita så på dig, så att de under rättegång skulle ljuga om en pappa som gör vad han kan för att kunna bli en del i ett barns (tänk: K1:s) liv?
Du behöver inte svara, men jag vill att vi skall se vad det är för en person, mamma Anne och inte gulla med henne som vore hon lite lätt översolidarisk med sin lite trasiga dotter. Mamma Anne förtjänar all kritik hon här i tråden har fått och mer därtill!
Mamma Anne är en ljugande, kommunalt anställd tjänsteman som saboterar för en kämpande pappa!
Mamma Anne är en usel morsa som utan att blinka snabbt nafsar åt sig 10kkr av bedrägeripengar som smutsiga dottern Latrin lurat av Kerstin!
Som mamma är Anne för mig inte mer värd än en spottkopp och jag är glad att slippa ha mitt barn placerat i nån av mamma Annes förskolor.

Edit: Såg att 'vonDunajewskan' hann före mig. Skriver bättre oxå.
Senast redigerad av Carinah78 2017-06-16 kl. 21:52.
Citera
2017-06-16, 22:05
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelebrateLife
Eftersom jag inte är särskilt medicinskt kunnig - därför spånar jag bara.

CH påstår sig ha en njurinflammation på söndagen (enligt henne hade hon ju varit på sjukhuset på natten och resten av dagen)
Hon var på Kolmården hela dagen på fredagen och orkade sen vara ute på kvällen.
Hur snabbt blir man jättedålig för att åka in akut? Hon som haft det flertalet gånger borde känna igen symptomen och kanske konsultera närakuten istället?
En infektion borde ha gjort henne sänkt redan på fredagen - om inte annat att en komplett fulldag skulle blivit för mycket.

Nu spekulerar jag (jag har inget bättre för mig), men jag refererar till vårdguidens standardförförande vid njurbäckeninflammation som gravid:

Behandling av njurbäckeninflammation

Om du har njurbäckeninflammation och inte är gravid får du behandling mellan sju och tio dagar med ciprofloxacin eller en kombination av trimetoprim och sulfa. Är du gravid och får
njurbäckeninflammation ska du behandlas med antibiotikadropp på sjukhus.

vilket sannolikt slår hål på både sjukdomen och graviditeten.

Jag tror våra läkarkunniga kamrater i tråden har varit inne på samma spår.
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2017-06-16 kl. 22:19.
Citera
2017-06-16, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Med tanke på att Catrins mamma Anne, förskolechef -ett uppdrag som innebär att man som person bör vara pålitlig, inte tvekade att under rättegång rörande vårdnaden om K1, göra vad hon kunde för att smutskasta K1:s pappa, så ber jag dig nu tänka en gång till på det jag fetade.
Skulle din mamma/pappa lita så på dig, så att de under rättegång skulle ljuga om en pappa som gör vad han kan för att kunna bli en del i ett barns (tänk: K1:s) liv?
Du behöver inte svara, men jag vill att vi skall se vad det är för en person, mamma Anne och inte gulla med henne som vore hon lite lätt översolidarisk med sin lite trasiga dotter. Mamma Anne förtjänar all kritik hon här i tråden har fått och mer därtill!
Mamma Anne är en ljugande, kommunalt anställd tjänsteman som saboterar för en kämpande pappa!
Mamma Anne är en usel morsa som utan att blinka snabbt nafsar åt sig 10kkr av bedrägeripengar som smutsiga dottern Latrin lurat av Kerstin!
Som mamma är Anne för mig inte mer värd än en spottkopp och jag är glad att slippa ha mitt barn placerat i nån av mamma Annes förskolor.

Edit: Såg att 'vonDunajewskan' hann före mig. Skriver bättre oxå.

Instämmer, nog måste mamma Anne förstått bra mkt tidigare vad som var på gång? När okända började ringa henne angående Catrin men även en del från släkten?
Folk skickade henne sms med bilder om hur lurade de var av CH och en del skulder betalde hon istället för CH.
En hon betalde direkt var ju en av hennes anställda på förskolan som CH blåst på pengar (står om det i tråden)
Så att Anne skulle vara ovetande finns inte på kartan!
Dessutom lät hon sig bjudas en del under både 2014/2015 av CH med bedrägeripengar etc trots att hon visste att CH inte tjänade nåt samt strömmen av okända som ringde, smsade och mailade henne!
Hennes kommentarer om K1 : s pappa i rätten, visar hur hon tänker och vem hon kan tänkas vara för person?
Hon som arbetar i förskolans värld borde se från barnets bästa, här visade hon tvärtom...
Citera
2017-06-16, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDunajewskan
I viss mån håller jag med dig. Finns mycket i tråden som stör mig, den tråkiga rasismen som poppar upp (det är BARN för guds skull!), att det spekuleras kring umgänge som vi kan se inte har brottsligt förflutet eller som inte verkar hålla på med kriminalitet, att folk ringer till arbetsplatser...

Jag tycker däremot att det finns fog att kritisera mamman. Jag tror visserligen att hon mycket väl kan vara en utmärkt mormor (bortsett från tramset hon höll på i TR gällande CH:s umgängessabotage: rimligtvis borde man stötta sitt barnbarns rätt till båda föräldrar), men hon har faktiskt inte bara hållit CH om ryggen för barnens skull. Hon har sopat CH:s skulder under mattan länge när CH borde ha tagit konsekvenserna själv (det hade kanske kunnat förhindra bedrägerier i viss mån), hon har utan tvekan vetat om bedrägerierna (notera att jag pratar om efter första domen om inte annat) OCH hon har tagit emot pengar som CH stulit. Hon kan inte på något vis ha varit ovetande om att något skumt är på gång när hon huxflux får in 40k på sitt konto som är till CH från en okänd person, särskilt när nu CH är dömd och misstänkt för nya bedrägerier. Och som om detta inte vore nog: själv tillskansat sig 10k från detta stöldgods. I mina ögon är två personer som delar på stulna pengar skyldiga båda två.

Ja, det finns en hel del i tråden som är rätt fult, men nej: det är fullkomligt förståeligt att AH har ett och annat att förklara, och att hennes beteende och handlande inte talar för att hon skulle ha ärligt uppsåt.

Att vi kollar upp och debunk:ar (använder anglicismer när jag skriver, intressant det provocerar) CH:s lögner känns relevant för mig. Det visar att hon fortfarande är lika mycket lögnare nu som när hon ljög ihop sina fina ursäkter i rätten, ljög om hur hon förändrats till det bättre samtidigt som hon bedrog fler människor och ger en indikation på vad som kan hända i kommande rättegång, det vill säga: mer bedrägligt beteende. Hon måste sluta ljuga och kanske kan granskande av hennes lögner leda till att hon inte sprider dem omkring sig så frikostigt hon gjort tidigare.

TILLÄGG: Ja, det är SON. Hon ljuger. Ingen borde vara förvånad.

Måste bara säga, dina texter med sakliga formuleringar ger klarhet!
Glad att du är tillbaka i tråden!👍🏻😊
Tror ni att Anne kan påverka CH framtida " ärliga / utan bedrägerier " liv?
Senast redigerad av denisa 2017-06-16 kl. 22:17. Anledning: Tillägg
Citera
2017-06-16, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Nu spekulerar jag (jag har inget bättre för mig), men jag refererar till vårdguidens standardförförande vid njurbäckeninflammation som gravid:

Behandling av njurbäckeninflammation

Om du har njurbäckeninflammation och inte är gravid får du behandling mellan sju och tio dagar med ciprofloxacin eller en kombination av trimetoprim och sulfa. Är du gravid och får
njurbäckeninflammation ska du behandlas med antibiotikadropp på sjukhus.

vilket sannolikt slår hål på både sjukdomen och graviditeten.

Jag tror våra läkarkunniga kamrater i tråden har varit inne på samma spår.

Hon fick Ciprofloxacin, minns att hon fotograferade medicinen efter att ha hämtat ut den så hon är alltså inte gravid, denna fejk fia.
Det var nog ingen allvarlig njurinflammation hon hade plus att det stod i läkarintyget att hon var opåverkad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in