Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-23, 14:16
  #2737
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Har gjort enligt recept och inmundat en matsked för en 10 minuter sen. Nu väntas det på resultat.

Det blev väldigt starkt haha. Bra recept!
Citera
2017-07-23, 14:50
  #2738
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Har gjort enligt recept och inmundat en matsked för en 10 minuter sen. Nu väntas det på resultat.

En MATSKED (15 ml)? Ja, håll i hatten! Borde ha blivit väldigt intensivt.
Citera
2017-07-29, 16:07
  #2739
Medlem
Hej!

Jag har rökt endast ca 6 veckor. Dock i princip varje dag sen dess.

Nu vill jag prova på hasch-oboy/kaffe. Bor dock i hyresrätt och har ingen fläkt i köket. Därför vill jag fixa till det så snabbt som möjligt givetvis med tanke på lukt. Eller kommer det lukta satan och jag borde låta bli? Tänkte stänga dörren in till köket, öppna balkongdörren ut från köket och tända massa vaniljljus?

Vilken tror ni är absolut minsta tid att smälta haschet i smör i kastrull (går väl bra direkt i kastrullen eller?) för att iaf få någon effekt?

Och hur mycket hasch i drycken anser ni att jag bör börja med? Är tjej, lång, smal, har inte ätit något idag och är redan hög.
Citera
2017-07-29, 20:05
  #2740
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milkshake
Hej!

Jag har rökt endast ca 6 veckor. Dock i princip varje dag sen dess.

Nu vill jag prova på hasch-oboy/kaffe. Bor dock i hyresrätt och har ingen fläkt i köket. Därför vill jag fixa till det så snabbt som möjligt givetvis med tanke på lukt. Eller kommer det lukta satan och jag borde låta bli? Tänkte stänga dörren in till köket, öppna balkongdörren ut från köket och tända massa vaniljljus?

Vilken tror ni är absolut minsta tid att smälta haschet i smör i kastrull (går väl bra direkt i kastrullen eller?) för att iaf få någon effekt?

Och hur mycket hasch i drycken anser ni att jag bör börja med? Är tjej, lång, smal, har inte ätit något idag och är redan hög.
Av mina egna erfarenheter så om du vill bli nitad på hasch utan att det luktar och utan bekymmer så om du har tillgång till våg väg upp 0.5gram och stoppa i munnen ha den i munnen några minuter så du känner den mjuknar, tugga upp den med saliv och svälj, efter ca 30-45 minuter börjar du känna ett pirr och sedan stegrar det I ca 1.5 timmar till innan du uppnått peaken som vara lite olika länge. Hasch behöver INTE värmebehandlas utan bara sväljas. Tänk på att det luktar lite ur munnen en stund så du inte ställer dig någon nära och pratar.
Citera
2017-07-29, 20:24
  #2741
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milkshake
Hej!

Jag har rökt endast ca 6 veckor. Dock i princip varje dag sen dess.

Nu vill jag prova på hasch-oboy/kaffe. Bor dock i hyresrätt och har ingen fläkt i köket. Därför vill jag fixa till det så snabbt som möjligt givetvis med tanke på lukt. Eller kommer det lukta satan och jag borde låta bli? Tänkte stänga dörren in till köket, öppna balkongdörren ut från köket och tända massa vaniljljus?

Vilken tror ni är absolut minsta tid att smälta haschet i smör i kastrull (går väl bra direkt i kastrullen eller?) för att iaf få någon effekt?

Och hur mycket hasch i drycken anser ni att jag bör börja med? Är tjej, lång, smal, har inte ätit något idag och är redan hög.
Om du vill slösa bort din hasch så gör som lykantropen säger.
Luktar inte så överdrivet mycket som man tror sig, annars laga något som har övertagande doft som t.e.x hamburgare/pizza i ugnen eller som du säger ljus med stark doft av t.e.x vanilj funkar bra.
Jag brukar smälta smöret på låg värme sen hälla i haschet och låta det dra sig i cirka 45 -60 minuter, alla har så klart olika men just den tiden tycker jag man får bäst effekt av.
Kör på 0.5 - 1g, mindre än så är nästan inte värt det när man ska baka eller göra oboy.
__________________
Senast redigerad av Yodawgimbad 2017-07-29 kl. 20:29.
Citera
2017-07-30, 13:26
  #2742
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yodawgimbad
Om du vill slösa bort din hasch så gör som lykantropen säger.
Luktar inte så överdrivet mycket som man tror sig, annars laga något som har övertagande doft som t.e.x hamburgare/pizza i ugnen eller som du säger ljus med stark doft av t.e.x vanilj funkar bra.
Jag brukar smälta smöret på låg värme sen hälla i haschet och låta det dra sig i cirka 45 -60 minuter, alla har så klart olika men just den tiden tycker jag man får bäst effekt av.
Kör på 0.5 - 1g, mindre än så är nästan inte värt det när man ska baka eller göra oboy.

Kommer noja sönder men nu kör jag ×D
Citera
2017-07-30, 13:38
  #2743
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milkshake
Kommer noja sönder men nu kör jag ×D

Bör man andas in ångorna under tiden man lagar?
Citera
2017-07-30, 16:53
  #2744
Medlem
Maskrosen78s avatar
MagicalButter ska vara väldigt smidig och lättanvänd.

https://magicalbutter.com/

Har för mig att den innan fanns i 240v-version för Europa, men verkar inte finnas längre. Finns det några liknande produkter i Europa man kan köpa som man kan använda i Sverige?
Citera
2017-07-31, 16:35
  #2745
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yodawgimbad
Om du vill slösa bort din hasch så gör som lykantropen säger.
Luktar inte så överdrivet mycket som man tror sig, annars laga något som har övertagande doft som t.e.x hamburgare/pizza i ugnen eller som du säger ljus med stark doft av t.e.x vanilj funkar bra.
Jag brukar smälta smöret på låg värme sen hälla i haschet och låta det dra sig i cirka 45 -60 minuter, alla har så klart olika men just den tiden tycker jag man får bäst effekt av.
Kör på 0.5 - 1g, mindre än så är nästan inte värt det när man ska baka eller göra oboy.
Med tanke på att THCt och stordelen av övriga cannabinoider redan är aktivt i hasch efter tillverkningen/pressningen plattorna vad är det få som gör det bortkastat? Hade det varit gräs det rörde sig om hade jag rekommenderat en decarboxylation på spis eller ugn för att underlätta för kroppen att tillgodogöra sig dom biokemiska ämnena, någonting som är bortkastat är att äta gräs utan värmebehandling även om även det också fungerar men man behöver så väldigt mycket mer och svårare att hantera. Om du aldrig tuggat I dig en bit hasch så råder jag dig att göra det innan du kastar ur dig bortkastat-påståenden, om det ändå visade sig och att du ärligt kan säga att det inte fungerade på dig ska jag skicka dig en påse som kompensation. Att sitta och gissa är lika dumt som att säga en maträtt är äcklig utan att smaka, håll dig till det som är evidencebaserat och inga gissningar.
Citera
2017-07-31, 21:59
  #2746
Medlem
BadBoy104s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deadliftdemon
http://www.medicinskmarijuana.com/recept.html#bwo

Håller med föregående talare, det är bara att googla serru!

Detta är dock beprövat och funkar finfint!
Tackar för svaret, även om det svaret kom typ 3år senare, hahahaha
Citera
2017-08-05, 00:26
  #2747
Medlem
Gjorde precis 2 firecrackers med en kompis. Blev sjukt bäng. Firecrackers var väldigt enkla och göra. Rekomenderar starkt.
Citera
2017-08-05, 09:04
  #2748
Medlem
barnet1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinyyRick
Gjorde precis 2 firecrackers med en kompis. Blev sjukt bäng. Firecrackers var väldigt enkla och göra. Rekomenderar starkt.
Vilket recept använde du/ni?
Hur mycket använde ni per firecracker?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback