2016-11-04, 17:50
Medlem
Klimpen!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damanian
Tjena folket! Tänkte göra blockchoklad med hasch i. Smälta marabaou, blanda med hascholja, hälla upp i en isbitsbricka och låta stelna. På så sätt kunna dosera 0.5g per chokladbit Jag har hört att kokosolja ska vara det bästa att använda men hittade inte det, utan bara kokosfett. Fungerar det eller ska jag hitta flytande kokosolja? Vilken olja är bäst om jag inte hittar rätt? Oliv/raps/solrosolja mm?

Kokosolja & kokosfett är samma sak. Kokosfettet blir kokosolja när fettet blir varmt.
Samt kolla in Dekarboxylering. Så kommer du bli klok.

(Redan länkad i tråden flera gånger, men ändå)
Citera
2016-11-04, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klimpen!!
Kokosolja & kokosfett är samma sak. Kokosfettet blir kokosolja när fettet blir varmt.
Samt kolla in Dekarboxylering. Så kommer du bli klok.

(Redan länkad i tråden flera gånger, men ändå)

Blir inte kokosfettet konstigt när det stelnar i chokladen?
Citera
2016-11-04, 18:05
Medlem
Klimpen!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damanian
Blir inte kokosfettet konstigt när det stelnar i chokladen?

Det är faktiskt inget jag vet om, inte testat göra med choklad.
Hittade dock ett recept, testa om du vill.
Ingredients:
– ½ Cup of coconut oil
– ½ Cup of cocoa powder
– ¼ Cup of honey [or agave if you’re vegan]
– A dash of vanilla
(omvandlare finns på sökmotorn duckduckgo.com)

Här är något annat http://www.uk420.com/boards/index.php?showtopic=287823.
Citera
2016-11-13, 17:11
Medlem
Violent.Buddhists avatar
Gjorde firecrackers för första gången i förrgår. Åt igår. Fungerade inte. Gjorde enligt konstens alla regler och kollade upp flera olika recept. Använde äkta oljigt jordnötssmör osv. Har en cracker kvar. Läste på något engelskt forum att man kan vänta en vecka om man vill ha effekt från en tidigare misslyckad cracker. Stämmer det eller kan jag lika gärna slänga den?
Citera
2016-11-17, 16:39
Moderator
kvm3s avatar
Jag vill påminna om att att alla frågor om drogtester hör hemma i (FB) (FAQ om drogtestning) ALLA frågor om drogtest! #2.

OT raderat.

/Mod
Citera
2016-11-19, 14:23
Medlem
Tjena folket. Jag behöver eran hjälp.

Först och främst, är det någon som har tips på hur jag kan mäta ut hur mycket jag behöver? Vad är normalt när man ska äta eller dricka? 1 gram per person?

Finns det några bra "husmorstips" på hur du kan väga upp mängd utan våg. T.e.x hur mycket som ryms i en tesked? Pratar om grönt nu alltså.

När man bakar, luktar det i hela huset/lägenheten då?

Om man dricker, vad finns det för alternativ, måste man blanda smält smör/fett i drycken eller finns det något annat alternativ om det typ finns en känslig/löjlig dam som vill dricka det och fruktar fettsmaken?

Tack på förhand.
Citera
2016-11-19, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dansande_Varg
Tjena folket. Jag behöver eran hjälp.

Först och främst, är det någon som har tips på hur jag kan mäta ut hur mycket jag behöver? Vad är normalt när man ska äta eller dricka? 1 gram per person?

Finns det några bra "husmorstips" på hur du kan väga upp mängd utan våg. T.e.x hur mycket som ryms i en tesked? Pratar om grönt nu alltså.

När man bakar, luktar det i hela huset/lägenheten då?

Om man dricker, vad finns det för alternativ, måste man blanda smält smör/fett i drycken eller finns det något annat alternativ om det typ finns en känslig/löjlig dam som vill dricka det och fruktar fettsmaken?

Tack på förhand.

Om du tillagar det rätt och ni är oerfarna (dvs låg tolerans) så låter 1g ganska mycket per person om det är hyfsad kvalitet på det gröna. Om du tillagar t.ex. kokosolja med cannabis i enligt konstens alla regler så kan du ju lätt tillsätta det till en milkshake, smoothie eller vad som helst egentligen utan att det smakar som fett.
Citera
2016-11-19, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pimpside
Om du tillagar det rätt och ni är oerfarna (dvs låg tolerans) så låter 1g ganska mycket per person om det är hyfsad kvalitet på det gröna. Om du tillagar t.ex. kokosolja med cannabis i enligt konstens alla regler så kan du ju lätt tillsätta det till en milkshake, smoothie eller vad som helst egentligen utan att det smakar som fett.

Jag har bra tolerens och är erfaren rökare, dock inte på att äta eller dricka. Druckit en gång förut, det var hasch, kommer inte ihåg så mycket förutom att jag spelade fifa sovandes. Däremot ´min fru ska också vara med nu och hon är ju rätt ny, rökt ett år och aldrig druckit eller ätit det. Så frågan är hur det ska doseras, och har du tips på hur man kan dosera utan våg?
Citera
2016-11-19, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dansande_Varg
Jag har bra tolerens och är erfaren rökare, dock inte på att äta eller dricka. Druckit en gång förut, det var hasch, kommer inte ihåg så mycket förutom att jag spelade fifa sovandes. Däremot ´min fru ska också vara med nu och hon är ju rätt ny, rökt ett år och aldrig druckit eller ätit det. Så frågan är hur det ska doseras, och har du tips på hur man kan dosera utan våg?

Äta ska vara effektivare än att röka så om du tar lika mycket som du röker så borde du rimligtvis bli mer påverkad så jag skulle nog använda det som mått. Ungefär lika mycket som när du röker alternativt lite mer.
Citera
2016-11-21, 19:52
Medlem
Gjorde firecrackers i helgen enligt recept:

decarba haschet 30 minuter på 110 grader i ugnen.

sedan göra en dubbelmacka med nutella och vanliga TUC-kex, jag själv valde att lägga en smal skiva smör i "dubbelmackan" då det innehåller extra mycket fett.

Packa in dubbelmackan i aluminium folie sedan in på 150grader i 30 minuter.

Jag la 0.6g i min och blev riktigt jävla bäng. den nivån av höghet kommer man aldrig nå genom rökning insåg jag under ruset. Ruset satt i 8 timmar minst, dagen efter var man rätt seg i huvudet.
Citera
2016-11-21, 20:38
Medlem
Jagskullejubara..s avatar
Jag har ett hemmagjort recept som är väldigt väldigt enkelt som jag kan dela med mig om och gärna höra era åsikter om. Det är den snabbaste metoden jag sett.

Jag tar lite smör eller olja+mjölk blandat, värmer i micron till det är varmt, men inte extremt varmt. smular ner haschet, blandar runt, värmer i några sekunder till typ 5-10 max (så att det inte blir för varmt). Sen blandar jag runt igen och ltåer det stå. Haschet är nu smält i fettet i bottnen av glaset, nu häller jag bara i mjölk och oboypulver, eller proteinpulver. Det är inte det godaste, men helt klart mer än drickbart och tar bokstavligen ett par minuter bara och ingen disk mer än ett glas och en sked
Senast redigerad av Jagskullejubara.. 2016-11-21 kl. 20:42.
Citera
2016-11-22, 08:09
Medlem
Folk i svearike lever i förnekelse när det kommer till korrekt sätt att baka. Ätit 2gram hasch själv som tillagats på det klassiska smälta-i-smör och kan säg att det suger. Decarba din produkt innan du bakar, blir så mycket mer potent!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in