Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-28, 01:36
  #2137
Medlem
läramighackas avatar
Funderar på att lägga en beställning på några kakor. 1 g weed/kaka.

Hur mycket rekommenderar ni att man ska äta för en person som aldrig ätit cannabis, men som är en väldigt van rökare?

Edit: Ska tydligen vara 50mg THC/kaka. Gjorde av popcorn buds vilket tydligen inte är det bästa.
__________________
Senast redigerad av läramighacka 2015-01-28 kl. 01:43.
Citera
2015-01-28, 02:03
  #2138
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av läramighacka
Funderar på att lägga en beställning på några kakor. 1 g weed/kaka.

Hur mycket rekommenderar ni att man ska äta för en person som aldrig ätit cannabis, men som är en väldigt van rökare?

Edit: Ska tydligen vara 50mg THC/kaka. Gjorde av popcorn buds vilket tydligen inte är det bästa.

10mg är rekommenderat för nybörjare, men då du är en van rökare så kör på dubbla. Går ju alltid fylla på.
Citera
2015-01-28, 03:31
  #2139
Medlem
läramighackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostflakes
10mg är rekommenderat för nybörjare, men då du är en van rökare så kör på dubbla. Går ju alltid fylla på.
Okej, får testa med en halv kaka till att börja med då.

Är det vanligt att man kombinerar det med en joint då? Alltså äter kakan och röker en joint direkt efter så att "rök-ruset" hinner lägga sig i tid till "ät-ruset"?
Citera
2015-01-28, 23:28
  #2140
Medlem
SirMunchalots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av läramighacka
Okej, får testa med en halv kaka till att börja med då.

Är det vanligt att man kombinerar det med en joint då? Alltså äter kakan och röker en joint direkt efter så att "rök-ruset" hinner lägga sig i tid till "ät-ruset"?
En halv blir nog bra. Finns många som kickar igång det med en holk men personligen gillar jag att vänta ut effekten och riktigt känna den smyga sig på.
Citera
2015-01-29, 16:48
  #2141
Medlem
Robotboyoos avatar
tja, funkar det om man gör te/varm choklad och man lägger ned som en tepåse med weed i?
Citera
2015-01-29, 16:51
  #2142
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robotboyoo
tja, funkar det om man gör te/varm choklad och man lägger ned som en tepåse med weed i?
nope
Citera
2015-01-29, 17:19
  #2143
Medlem
stashboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhymenoceros
Kamrater!

Jag har betat mig igenom hur många artiklar om cannabutter som helst nu, men är ändå inte mycket visare. Jag har dock tagit till mig det jag har läst och kommit fram till en plan. Men jag har aldrig gjort detta innan och skulle därför behöva att några mer erfarna ser över min plan och antingen godkänner den, eller kommer med rättelser.

Det är så här att jag har fått tag på en haschbit på 10 gram (standardkvalitet). Mitt fruntimmer gillar dock inte att jag röker det (p.g.a. grannar), så jag hade tänkt att baka det istället.

Som sagt så har jag läst en hel del artiklar och har kommit fram till att jag ska göra följande:
  1. Lägga haschbiten i en mixer (sån som man gör smoothies med) och köra den såpass länge så att det bara återstår ett pulver
  2. Ta fram en kastrull och sätta värmen på 2:an (av 6) på spisen
  3. Tillsätta 250g smör och 1dl vatten, samt den pulveriserade haschbiten
  4. Låta "koka" i tre timmar med locket up
  5. Tillsätta 1dl vatten en gång i halvtimmen
  6. Använda smöret till att baka en kladdkaka

Vad tycker ni? Kommer det att bli tillräckligt starkt, eller kanske till och med för starkt? Fick jag det där med vattentillsättningen rätt?

Jag tackar så hemskt mycket för svar på förhand!

Du kommer bli nöjd, smaken av brunt och choklad passar bra ihop.
Citera
2015-01-29, 18:37
  #2144
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jugosloven
Det funkar väl sådär, men jag röker ju 5g på tre dagar också, men jag rätt så stukad ändå haha
Så nästa gång kommer jag äta upp en hel kaka istället för halv

Nu kör jag en hel
Citera
2015-01-29, 23:27
  #2145
Medlem
Jag smälte 2 matskedar Lätta Original smör i en varm kastrull på spisen, och hällde i smulorna från kanske 1-1,5g standardröka och blandade med sked under värmen. Samtidigt gjorde jag té med kokande vatten och Lipton, och hällde i smörblandningen i téet och drack upp allting.

Detta var klockan 18 och jag hade ätit litegrann innan. Klockan är 23 och jag känner fortfarande ingenting. Brukar det ta så här lång tid innan man känner effekten eller gjorde jag något fel?
Citera
2015-01-29, 23:35
  #2146
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crystalii
Jag smälte 2 matskedar Lätta Original smör i en varm kastrull på spisen, och hällde i smulorna från kanske 1-1,5g standardröka och blandade med sked under värmen. Samtidigt gjorde jag té med kokande vatten och Lipton, och hällde i smörblandningen i téet och drack upp allting.

Detta var klockan 18 och jag hade ätit litegrann innan. Klockan är 23 och jag känner fortfarande ingenting. Brukar det ta så här lång tid innan man känner effekten eller gjorde jag något fel?

Hur länge värme du det på spisen?
Citera
2015-01-29, 23:39
  #2147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av root2ohm
Hur länge värme du det på spisen?

Kanske 5-7 min på hög värmé?
Citera
2015-01-29, 23:44
  #2148
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crystalii
Kanske 5-7 min på hög värmé?

Prova runt 15 min nästa gång på låg/medel värme. Gräset ska nog inte hinna bli brunt, då är det för varmt.

Edit; känns om att det borde gett lite effekt ändå
__________________
Senast redigerad av root2ohm 2015-01-29 kl. 23:47.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback