2020-06-16, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N B Goode
Vattenkurera under ett par dagar efter du decarbat gräset, så gör jag med mitt ABV och det gör underverk 🤟

Men måste man verkligen decarba AVB?
Citera
2020-06-16, 12:56
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surafisen
Men måste man verkligen decarba AVB?

Nej, det har redan skett i vapen.

Jag har bakat flera ggr på avb och har aldrig decarbat och alltid fått ett mycket bra resultat.
Citera
2020-06-16, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Nej, det har redan skett i vapen.

Jag har bakat flera ggr på avb och har aldrig decarbat och alltid fått ett mycket bra resultat.

Okej misstänkte det. Hur många gram avb brukar du ha i tex 1 muffins?

Eller en kladdkaka för 3-4 portioner?
Citera
2020-06-16, 14:44
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surafisen
Okej misstänkte det. Hur många gram avb brukar du ha i tex 1 muffins?

Eller en kladdkaka för 3-4 portioner?

Väldigt svårt att svara på då det är en del faktorer som avgör det...
Hur starkt var gräset från början?
Hur mycket är det vapeat?
Hur hög tolerans har ni?
Hur höga vill ni bli?

Men för att försöka generalisera lite och säg att du har avb från standardgräs och ni har "standard" tolerans.. då skulle jag sikta på 3-5gram per portion.

Första gången jag gjorde te på avb drog jag i runt 10gram då jag inte trodde det skulle vara alls potent...
jag fick då en resa som kan jämföras med en stark svamptripp...
Citera
2020-06-25, 06:55
Medlem
orrecrists avatar
Bara jag som blir i princip bara trött av att äta cannabis? Den där bänga effekten uteblir.
Citera
2020-06-25, 19:04
Medlem
mjaukatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Bara jag som blir i princip bara trött av att äta cannabis? Den där bänga effekten uteblir.
Den uteblir verkligen inte här, ruset blir mycket djupare på alla plan. Ruset får en annan karaktär med come up, peak samt afterglow mer likt de flesta andra droger som intas igenom magen. A och o är korrekt decarbing av cannabisen samt timing mellan matintagen så man inte är full i magen.
Citera
2020-06-26, 08:44
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjaukatt
Den uteblir verkligen inte här, ruset blir mycket djupare på alla plan. Ruset får en annan karaktär med come up, peak samt afterglow mer likt de flesta andra droger som intas igenom magen. A och o är korrekt decarbing av cannabisen samt timing mellan matintagen så man inte är full i magen.

Jag har gjort på flera olika sett men aldrig varit nöjd direkt. Men kanske är det inte min grej.. tar flera timmar innan ruset kommer igång och vem fan vill vänta? Sen blir jag bara helt dåsig/trött i huvudet så pass trött att det kör över det softa ruset. Men kanske är jag för van med snabba kickar som man får via rökning.
Citera
2020-06-26, 09:12
Medlem
mjaukatts avatar
Citat:
Jag har gjort på flera olika sett men aldrig varit nöjd direkt. Men kanske är det inte min grej.. tar flera timmar innan ruset kommer igång och vem fan vill vänta? Sen blir jag bara helt dåsig/trött i huvudet så pass trött att det kör över det softa ruset. Men kanske är jag för van med snabba kickar som man får via rökning.
Först äter man det, sen tar man en rök precis efter. Då slipper man vänta och rusen blandar sig perfekt så när det man rökt är på väg ut så har kakan börjat verkan.
Citera
2020-06-26, 09:16
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Först äter man det, sen tar man en rök precis efter. Då slipper man vänta och rusen blandar sig perfekt så när det man rökt är på väg ut så har kakan börjat verkan.

När jag väl tänker efter har jag nog varit rätt mätt vid tillfällena. Kanske borde fasta bättre innan nästa gång sen får man väl ett galet mancis sug när man väl är hög som ett hus win win.
Citera
2020-06-26, 09:20
Medlem
mjaukatts avatar
Citat:
När jag väl tänker efter har jag nog varit rätt mätt vid tillfällena. Kanske borde fasta bättre innan nästa gång sen får man väl ett galet mancis sug när man väl är hög som ett hus win win.
Det med maten är mycket viktigt om man vill att det ska slå på som det ska. Fasta 2-3 timmar innan, äta gräset sen efter cirka en timme så är det lagom att inta en måltid. Då är man mätt och belåten samtidigt som det slår på. Och snåla inte med mängden om du har hög tolerans i övrigt.
Citera
2020-06-26, 09:23
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Det med maten är mycket viktigt om man vill att det ska slå på som det ska. Fasta 2-3 timmar innan, äta gräset sen efter cirka en timme så är det lagom att inta en måltid. Då är man mätt och belåten samtidigt som det slår på. Och snåla inte med mängden om du har hög tolerans i övrigt.

Brukade baka kladdkaka på haschet då bakade jag ner 5 gram. Eller åt rakt av. Men har för mig att hasch tas upp betydligt långsammare än andra substanser men minns inte orsak. Oavsett om man är mätt eller ej alltså.
Citera
2020-06-26, 09:28
Medlem
ms18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IbrahimZlatanovic
Netflix gör en serie där kockar tävlar mot varandra genom att använda cannabis i sina maträtter.
Programledaren skall vara artisten Kelis.

https://www.dn.se/kultur-noje/netfli...-med-cannabis/

Sett några avsnitt för ett tagsen, finns den kvar?

I alla fall, gästerna förstörde hela serien. Dom lyckas verkligen hitta de mest pinsamma snubbarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in