2017-07-09, 15:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Du läste inte texten under bilden som förklarar att det är en följd av upprensningsarbetet??
(Alla större balkar skars av för att kunna transporteras bort)

But, unfortunately, claims like this make 9-11 truthers look incompetent.
...
But it appears that this column was in fact cut during the clean-up operations using an oxygen lance.

Men var ligger bevisen att de blev avkapade innan eller efteråt? En text hjälper inte det beslutet.
Citera
2017-07-09, 15:36
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Men var ligger bevisen att de blev avkapade innan eller efteråt? En text hjälper inte det beslutet.

Bevis finns förstås inte om man inte lyckas hitta bilder på när just denna stolpe kapades - men den är alltså inte kapad med termit, och man kapade alla större balkar på detta sätt när man rensade upp på ground zero...

Här är en film med liknande kapade stolpar där de förklarar hur de skär - kolla ca 1:30 in i filmen: https://www.youtube.com/watch?v=LJyBuANVkQ4
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-07-09 kl. 15:40.
Citera
2017-07-09, 16:12
Avstängd
Citat:
Jag tror att det i dagsläget är svårt att bevisa något hit eller dit utan tillgång till eventuella bevismaterial. Bättre då att fokusera på den officiella myten och hanteringen av de utredningar/brist på utredningar som påstås förklara vad som hände.

Att ingen formell forensisk undersökning med en klar och tydlig ansvarsfördelning drogs igång direkt i samband med räddnings- och röjningsarbetena i resterna av WTC är Elefanten i Vardagsrumnet. Att skylla på att Bush "förklarade krig" utgör endast en juridisk invändning till att det var kriminellt att förstöra allt bevismaterial. Det förklarar fortfarande inte varför ingen gängse forensisk utredning av katastrofen genomfördes eftersom en "krigsförklaring" ingalunda på något sätt utesluter en sådan.

Det är bara en knappt hjälpligt kamouflerad täckmantel.
Senast redigerad av onopono 2017-07-09 kl. 16:24.
Citera
2017-07-09, 21:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Jag tror att det i dagsläget är svårt att bevisa något hit eller dit utan tillgång till eventuella bevismaterial. Bättre då att fokusera på den officiella myten och hanteringen av de utredningar/brist på utredningar som påstås förklara vad som hände.

Att ingen formell forensisk undersökning med en klar och tydlig ansvarsfördelning drogs igång direkt i samband med räddnings- och röjningsarbetena i resterna av WTC är Elefanten i Vardagsrumnet. Att skylla på att Bush "förklarade krig" utgör endast en juridisk invändning till att det var kriminellt att förstöra allt bevismaterial. Det förklarar fortfarande inte varför ingen gängse forensisk utredning av katastrofen genomfördes eftersom en "krigsförklaring" ingalunda på något sätt utesluter en sådan.

Det är bara en knappt hjälpligt kamouflerad täckmantel.

Det är svårt att kunna gräva i detta pga vad som hände efter 9/11, allt gick så fort med planeringen av invasionen av först Afganistan och sedan Irak. Kändes som att brottslingarna visste bakom 9/11 att det skulle ta ett tag för folk att "vakna" kring det som hade hänt.

Hur som helst, jag hittade något annat intressant här, en hemsida där man ser bl.a medborgare från annat land som arbetar som (skumma som går att läsa om) elektriker i ett av tornen (WTC). Finns mer information än bara den fliken jag länkar här. Det finns också en NY Times-artikel om detta på samma sida.

http://www.methodicaldeception.com/resource2.html
Senast redigerad av Gosif 2017-07-09 kl. 21:58.
Citera
2017-07-09, 23:27
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det är svårt att kunna gräva i detta pga vad som hände efter 9/11, allt gick så fort med planeringen av invasionen av först Afganistan och sedan Irak. Kändes som att brottslingarna visste bakom 9/11 att det skulle ta ett tag för folk att "vakna" kring det som hade hänt.

Hur som helst, jag hittade något annat intressant här, en hemsida där man ser bl.a medborgare från annat land som arbetar som (skumma som går att läsa om) elektriker i ett av tornen (WTC). Finns mer information än bara den fliken jag länkar här. Det finns också en NY Times-artikel om detta på samma sida.

Några konststudenter bygger en temporär balkong året innan attacken!
Vad har detta med 9-11 att göra och vad är det för arbetande elektriker från andra länder du pratar om? Länkade du fel eller förstod du ingenting av texten?
Citera
2017-07-10, 01:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Några konststudenter bygger en temporär balkong året innan attacken!
Vad har detta med 9-11 att göra och vad är det för arbetande elektriker från andra länder du pratar om? Länkade du fel eller förstod du ingenting av texten?

Du läste antagligen inte allt på sidan, fanns flera länkar än den jag länkade på sidan. Året innan kom dessa "elektriker-studenter" till USA från Israel men bilderna från sidan är från WTC 1 eller 2. Och lådorna på vänster sida längs väggen kan mkt väl vara bomber.

Hur som helst så stängdes WTC 1-2 ner dygnen innan terrordagen för "underhåll" som kan läsas på sidan jag länkade.
Senast redigerad av Gosif 2017-07-10 kl. 01:33.
Citera
2017-07-10, 05:55
Avstängd
Citat:

Var försiktig med "Rebekah Roth", många frågetecken kring hennes person.

Här är en bra artikel om henne: https://jamesperloff.com/2016/01/02/some-in-truth-movement-are-asking-questions-about-rebekah-roth/

Annars så håller jag med, det långvariga israeliska intresset, nästan fixeringen vid WTC-tornen, är minst sagt anmärkningsvärt och bör hållas i minnet vid varje studie av händelsen. Men, undvik gärna begreppet "judar." Det finns många olika sorters judar precis som det finns många olika sorters kristna eller muslimer, osv.

Sionister. Likudister. Israeler/amerikaner (dubbelt medborgarskap), osv, är analytiskt värdefulla kategorier och håller dessutom gammal unken antisemitism och rasism på armlängds avstånd. Sionister har allt för länge kunnat jobba relativt ostört i skydd av människors befogade avsky för allt som luktar antisemitism.

Ge dem inte det skyddet. Helt oavsett eventuell inblandning i 9/11 så har de mycket att stå till svars för. Fega svin finns det gott om helt oavsett religiös tillhörighet eller nationalitet.
Citera
2017-07-10, 09:11
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du läste antagligen inte allt på sidan, fanns flera länkar än den jag länkade på sidan. Året innan kom dessa "elektriker-studenter" till USA från Israel men bilderna från sidan är från WTC 1 eller 2. Och lådorna på vänster sida längs väggen kan mkt väl vara bomber.

Hur som helst så stängdes WTC 1-2 ner dygnen innan terrordagen för "underhåll" som kan läsas på sidan jag länkade.

Då kan du väl länka till det du menar istället - jag hittar det inte men antar att det rör sig om Scott Forbes gamla uttalanden som har förvanskats till oigenkänning..?
Initialt gick han ut och sa att han hade fått ett mail om att strömmen i de översta 50 våningarna av södra tornet skulle stängas av i 36 timmar. Detta ändrade han senare när folk berättade att de varit på observation deck (utsiktsvåningarna längst upp), och när inga banker etc på dessa våningar som borde påverkats rapporterade samma nedstängning, till endast de våningar han själv hade tillgång till, samt kortade ner tiden till 20-24 timmar.
Detta verkar "din" källa ha fått till att båda tornen stängdes ner hela helgen...
Citera
2017-07-10, 12:54
Medlem
Citat:
Bra.

Jag förstår vad du menar, men ser problem med din argumentation. Även om du inte har direkta och odiskutabla bevis för ansvariga myndigheters medvetna förstöring av bevismaterialet i syfte att dölja vad som faktiskt hände, går det ändå att dra fullt legitima slutsatser ifrån det man säkert vet/inte vet.

1. Ytterst ansvariga, Bush-administrationen, försökte in i det längsta förhindra att en gängse formell forensisk undersökning av WTC-rasen genomfördes.

2. Att ansvariga mycket snabbt och metodiskt dammsög katastrofplatsen på bevismaterialet i syfte att underlätta räddningsarbetet kan i viss mån anses legitimt den närmaste tiden direkt efter 9/11. Inte månader efter när ingen överlevande kan finnas kvar i bråten och i synnerhet inte från WTC 7 som ju var helt evakuerad innan byggnaden kollapsade.

3. Det andra skälet, att rensa katastrofplatsen så fort som möjligt på grund av miljöskäl och risk för människors hälsa hade i så fall varit ett bättre skäl, om inte ansvariga EPA/Vita huset genomgående visat ett sådant förakt för just människors hälsa i sina försäkringar om att luften runt ground zero var ofarlig att andas in.

4. När bevismaterialet var bortforslat höggs det upp och såldes till "högstbjudande" i en hast som alltså ledde till att allt stål från WTC 7 var försvunnet, samt att allt stål utom 150 småbitar från WTC 1-2 också det var försvunnet, INNAN ansvariga till slut tillät att en gängse forensisk undersökning av rasen fick inledas.

5. Eftersom marknadspriset för återvinningsstål var det lägsta i mannaminne och att de enda aktörerna som ville befatta sig med stålet, främst indiska och kinesiska företag, var villiga att betala 120$/ton när det gängse priset var 160$/ton, så kan inte snäva ekonomiska hänsyn vara orsaken till det snabba avyttrandet.

6. Samtliga hundratals lastbilar som dygnet runt i skytteltrafik avlägsnade rasmassorna/stålet utrustades med GPS (1000$ styck) så att ansvariga kunde hålla total kontroll över var de befann sig. En chaufför fick direkt avsked när denne tog en lunchrast på 1,5 timme. Att den här extrema säkerhetsåtgärden skulle bero på förekomsten av delar av offrens kroppar bland stålet känns inte alls övertygande, eftersom det är svårt att se vad chauffören skulle med dem till. Var det stålets integritet som forensiskt bevismaterial som skulle skyddas så faller det med hur det hanterades på uppsamlingsplatserna, där det som sagt snabbt höggs upp och skeppades iväg INNAN det undersöktes.

Så, jag frågar dig igen: varför förstördes bevismaterialet av ansvariga myndigheter INNAN en forensisk studie av kollapserna tilläts av samma ansvariga myndigheter? Även om du säger att du inte vet det så måste du ändå kunna ange en hypotetiskt plausibel förklaring till deras agerande.

Har du en tentativ sådan?

Nu kommer ju mitt svar väldigt sent här och har väl i mångt och mycket redan besvarats av andra (får ursäkta min frånvaro, men andra saker har krävt min uppmärksamhet och tid över helgen. Men eftersom du vände dig direkt till mig kändes det ohyfsat att inte svara!).

Jag tror ju som sagt på den officiella teorin och i och med detta utgår jag från att även ansvariga myndigheter gjorde det. Man såg plan köra in i byggnader. Man såg bränder och ras och ansåg att det var bränderna som orsakade rasen. Därför ansåg väl dem, precis som jag, att letande efter bomber eller motsvarande inte var av högsta prioritet. Arbetet hade säkert kunnat se ut på ett annat sätt, men det är väl en teori till varför inte än mer material samlades in och undersöktes. Sen verkar det ju dock råda skilda meningar hur mycket man samlade in. Det är ändå viss skillnad på 150 småbitar och över 2000 olika objekt.

I övrigt känns det onödigt att jag upprepar svar som redan framkommit från andra skribenter.
Citera
2017-07-11, 15:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Nu kommer ju mitt svar väldigt sent här och har väl i mångt och mycket redan besvarats av andra (får ursäkta min frånvaro, men andra saker har krävt min uppmärksamhet och tid över helgen. Men eftersom du vände dig direkt till mig kändes det ohyfsat att inte svara!).

Jag tror ju som sagt på den officiella teorin och i och med detta utgår jag från att även ansvariga myndigheter gjorde det. Man såg plan köra in i byggnader. Man såg bränder och ras och ansåg att det var bränderna som orsakade rasen. Därför ansåg väl dem, precis som jag, att letande efter bomber eller motsvarande inte var av högsta prioritet. Arbetet hade säkert kunnat se ut på ett annat sätt, men det är väl en teori till varför inte än mer material samlades in och undersöktes. Sen verkar det ju dock råda skilda meningar hur mycket man samlade in. Det är ändå viss skillnad på 150 småbitar och över 2000 olika objekt.

I övrigt känns det onödigt att jag upprepar svar som redan framkommit från andra skribenter.
1. Materialet i hangaren på JFK undersöktes inte alls av NIST.

2. Det är fortfarande en försvinnande liten del av det ursprungliga materialet.

3. Vi vet fortfarande inte vem som valde ut det och enligt vilka kriterier.

Vilka av de skäl som ansvariga angav till att inte genomföra en gängse forensisk utredning, känner du är mest övertygande?
Citera
2017-07-11, 15:51
Medlem
Citat:

Vilka av de skäl som ansvariga angav till att inte genomföra en gängse forensisk utredning, känner du är mest övertygande?

1. Jag ser inte att jag skrivit någonstans att materialet i hangaren på JFK undersöktes av NIST. Däremot har du redan fått svar på detta påstående i tidigare inlägg av andra användare med bifogade länkar. Därför känns det onödigt att jag kopierar och klistrar in detta.

2. Det är fortfarande över långt över 10 gånger så mycket som du skrev att man undersökt. Ber dig i all vänlighet att inte skriva saker helt tvärsäkert om du inte vet att det stämmer. Du kan väldigt mycket om detta, därför är det onödigt att sådana felaktigheter förekommer då det lurar andra.

3. Nej, och det kommer vi kanske inte få reda på heller.

Som största delen av mitt inlägg handlade om skrev jag att jag tror att man inte gjorde en sådan undersökning då även de (precis som jag) trodde att flygplan körde in i byggnaderna och att sedan bränder rasade dem. Sen, som jag också skrev, får man tycka vad man vill om detta såklart.

I övrigt kan jag bara upprepa: Tills en mer trolig teori presenteras kommer i alla fall jag stå fast vid den som jag anser vara mest trolig.
Citera
2017-07-11, 17:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Har du glömt vad jag skrev till dig för bara ett par dagar sedan?

Fel. NIST analyserade 236 bitar stål. NIST hade folk på plats som både analyserade och valde ut stål för vidare analys.
The Federal Emergency Management Agency (FEMA), which had launched its Building Performance Assessment Team (BPAT) Study in early October 2001, sent a team of experts to review the steel at the WTC site and the salvage yards. These experts, including one from NIST, identified pieces of steel of potential interest to a follow-on investigation. Beginning in February 2002, NIST, on its own initiative, began identifying additional steel pieces of potential interest at the salvage yards and transporting them to NIST to preserve and secure the evidence in anticipation of launching its own investigation, which it announced in August 2002. NIST NCSTAR 1-3 fully documents the steel recovered from the site.

Här får du en länk också till NISTs dokument med förteckningen över stålet: https://www.nist.gov/publications/steel-inventory-and-identification-federal-building-and-fire-safety-investigation-0?pub_id=101430

Citat:
Ja, tre skyskrapor, en kyrka, och ett antal halvdemolerade byggnader tar rätt mycket plats att lagra om man skulle få för sig det. Nu fanns det dessutom ingen skyldighet att spara materialet - och det var nog inte många som trodde att det fanns några alternativa skäl till kollapsen än det de just hade bevittnat...

Citat:
Jo, om vi lyssnar till de vi debatterar med så får vi reda på just precis sånt.. Jag repeterar mig nu men det verkar ju nödvändigt:
The Federal Emergency Management Agency (FEMA), which had launched its Building Performance Assessment Team (BPAT) Study in early October 2001, sent a team of experts to review the steel at the WTC site and the salvage yards. These experts, including one from NIST, identified pieces of steel of potential interest to a follow-on investigation. Beginning in February 2002, NIST, on its own initiative, began identifying additional steel pieces of potential interest at the salvage yards and transporting them to NIST to preserve and secure the evidence in anticipation of launching its own investigation, which it announced in August 2002. NIST NCSTAR 1-3 fully documents the steel recovered from the site.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-07-11 kl. 17:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in