Citat:
Ursprungligen postat av
ulvvf
Jag har mer förståelse för sådana spelare som Armenteros som börja komma upp i åldern om de börja titta på andra landslag om de har möjligheten, men har väldigt lite förståelse för sådana som Haksabanovic.
Exakt. Samuel har även spelat väldigt bra i en position där konkurrensen inte är bättre i de flesta fallen.
Haksabanovic har vart bra i allsvenskan i en position där Claesson, Forsberg och Samba är alla ligor bättre och meriterade. Orimligt att skrika efter A-lagsplats i det fallet.
Däremot hade det va kul och se Sarfo få Svensk medborgarskap och ha lite is i kistan. Men verkar osannolikt med tanke på att han flyttar utomlands innan han får sina 5 års boende här ihopskrapade och SvFF inte verkar få medlidande inför U21 EM. Han har uttryckt ambition för att representera Sverige.
I januari tidigare i år berättade Sarfo för UNT att han tänkte ansöka om svenskt medborgarskap i sommar och samtidigt förklarade han att han hoppas spela för det svenska landslaget framöver.
- Om Sverige vill ha mig så är jag redo att spela. Jag har även möjlighet så klart att spela för Ghana, men jag skulle vara riktigt sugen på att spela för Sverige om jag fick den möjligheten. Det är något som jag ser fram emot och som det är just nu skulle jag vilja spela för Sverige, sa Sarfo till UNT.