2017-05-29, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Jag har mer förståelse för sådana spelare som Armenteros som börja komma upp i åldern om de börja titta på andra landslag om de har möjligheten, men har väldigt lite förståelse för sådana som Haksabanovic.

Exakt. Samuel har även spelat väldigt bra i en position där konkurrensen inte är bättre i de flesta fallen.

Haksabanovic har vart bra i allsvenskan i en position där Claesson, Forsberg och Samba är alla ligor bättre och meriterade. Orimligt att skrika efter A-lagsplats i det fallet.

Däremot hade det va kul och se Sarfo få Svensk medborgarskap och ha lite is i kistan. Men verkar osannolikt med tanke på att han flyttar utomlands innan han får sina 5 års boende här ihopskrapade och SvFF inte verkar få medlidande inför U21 EM. Han har uttryckt ambition för att representera Sverige.

I januari tidigare i år berättade Sarfo för UNT att han tänkte ansöka om svenskt medborgarskap i sommar och samtidigt förklarade han att han hoppas spela för det svenska landslaget framöver.

- Om Sverige vill ha mig så är jag redo att spela. Jag har även möjlighet så klart att spela för Ghana, men jag skulle vara riktigt sugen på att spela för Sverige om jag fick den möjligheten. Det är något som jag ser fram emot och som det är just nu skulle jag vilja spela för Sverige, sa Sarfo till UNT.
Senast redigerad av znorlax 2017-05-29 kl. 17:05.
Citera
2017-05-30, 17:16
Medlem
BarryHeros avatar
Tycker det är larvigt att försöka heta Kingsley Sarfo att spela för det svenska landslaget. Han har bott i Sverige i fyra år. Han är fostrad i Ghana och borde i första hand spela för deras landslag.
Citera
2017-05-30, 21:18
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Tycker det är larvigt att försöka heta Kingsley Sarfo att spela för det svenska landslaget. Han har bott i Sverige i fyra år. Han är fostrad i Ghana och borde i första hand spela för deras landslag.
Men du tycker inte det är ett dugg larvigt att heta Riccardo Gagliolo och försöka spela för Sverige trots att han aldrig ens bott här och inte kan svenska? Intressant.
Citera
2017-05-30, 21:22
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Men du tycker inte det är ett dugg larvigt att heta Riccardo Gagliolo och försöka spela för Sverige trots att han aldrig ens bott här och inte kan svenska? Intressant.
Gagliolo har ju åtminstone svenskt påbrå. Är ju inte konstigare än att Miiko Albornoz spelar för Chile eller att Sead Haksabanovic väljer att spela för Montenegro.
Citera
2017-05-30, 21:42
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Gagliolo har ju åtminstone svenskt påbrå. Är ju inte konstigare än att Miiko Albornoz spelar för Chile eller att Sead Haksabanovic väljer att spela för Montenegro.
Miiko lirar nog för Chile av andra anledningar än sitt påbrå. Men det du kallar inte konstigare kallar jag löjligt. Får man inte chansen direkt väljer man andra alternativet vilket är störande..

Men att en 27-årig back som är född och uppvuxen i Italien helt plötsligt kan tänka sig lira för Sverige är fanemig värre än att Sarfo kanske väljer Sverige.
Citera
2017-05-31, 09:27
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Det slog mig just vilken otrolig chans Sverige har att nå play off till VM. Efter Hollands katastrofala insats mot Bulgarien (som blev fullkomligen utspelade av Sverige på friends) så har vi 2:a platsen i ett ganska bra grepp.

Att vi däremot fortfarande har möjlighet att ta 1:a platsen är väldigt spännande! Frankrike har förvisso 3 mer poäng än oss, men vi har samma målskillnad, och "poäng" baserat på det. En vinst den 9:e skulle förmodligen stänga gruppen för alla utom Sverige och Frankrike.

Tycker Janne har gjort ett mycket bra jobb med de resurser han har.
Citera
2017-05-31, 15:09
Medlem
Om vi inte når till playoff i år känns det som om att vi ska tabba till det rejält.
Holland tycker jag dock inte man ska räkna bort, det är ett bra fotbollslag och dom har ny tränare så det skulle kunna bli ett superlyft från deras sida.
Som ovan skrev, vinst mot Frankrike, vilket känns inom räckhåll om alla på plan gör en supermatch individuellt och kollektivt skulle till och med kunna betyda en gruppseger i höst. Däremot är inte osannolikt att Frankrike demolerar oss och flyger hem till Frankrike med 4-0 och ett sexpoängsförsprång.

Man får verkligen hoppas att Armenteros är uttagen till matchen mot Norge så han får visa vad han går för. Inte sett han spela, men kollat lite på youtube och han ser väldigt rörlig och spelskicklig.
Citera
2017-05-31, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.xduba
Om vi inte når till playoff i år känns det som om att vi ska tabba till det rejält.
Holland tycker jag dock inte man ska räkna bort, det är ett bra fotbollslag och dom har ny tränare så det skulle kunna bli ett superlyft från deras sida.
Som ovan skrev, vinst mot Frankrike, vilket känns inom räckhåll om alla på plan gör en supermatch individuellt och kollektivt skulle till och med kunna betyda en gruppseger i höst. Däremot är inte osannolikt att Frankrike demolerar oss och flyger hem till Frankrike med 4-0 och ett sexpoängsförsprång.

Man får verkligen hoppas att Armenteros är uttagen till matchen mot Norge så han får visa vad han går för. Inte sett han spela, men kollat lite på youtube och han ser väldigt rörlig och spelskicklig.

Armenteros verkar bli hemplockad för Norge om man ska tyda Jannes kryptiska språk. Janne vågar inte ta honom in i en av de viktigaste kvalmatcherna helt plötsligt och ville hellre testa han mot norge och intergrera honom där istället. Vilket jag tycker är förståeligt men då hade jag plockat med honom nu med och bara inte spelat honom riktigt än.

Aja man får hoppas!
Citera
2017-05-31, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Armenteros verkar bli hemplockad för Norge om man ska tyda Jannes kryptiska språk. Janne vågar inte ta honom in i en av de viktigaste kvalmatcherna helt plötsligt och ville hellre testa han mot norge och intergrera honom där istället. Vilket jag tycker är förståeligt men då hade jag plockat med honom nu med och bara inte spelat honom riktigt än.

Aja man får hoppas!

Exakt!
Men blir han inte hemplockad mot Norge och får göra minst ett inhopp är det generalfel enligt mig.

Hur tror ni att han passar bredvid Berg?
Citera
2017-05-31, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.xduba
Exakt!
Men blir han inte hemplockad mot Norge och får göra minst ett inhopp är det generalfel enligt mig.

Hur tror ni att han passar bredvid Berg?
Håller med.

Bredvid Berg vettefan. Både spelar väl Target i sina lag va?
Citera
2017-05-31, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Bredvid Berg vettefan. Både spelar väl Target i sina lag va?

Nej jag vet men tänkte mer eftersom båda har fint målfacit och är heta.
Citera
2017-05-31, 21:49
Medlem
Holland mötte nyss Morocco i en friendly och vann knappt med 2-1 och stallade för att vinna. Mycket fulspel från MOrocco och de ligt fick rött kort med.

Dom har en del att jobba på de oranga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in