Citat:
J.J har vart seriöst långtidsskadad och ser ut att hemvända till GBG efter en lång spel-frånvaro. Han ska inte räknas in förräns han är matchfit och skadefri och efter EM så får han nog bevisa sig igen lite. Nu var det inte jag som hade Gustafsson som ersättare till Seb men jag håller med att den är konstig då K.Olssson, Ekdal och Svanberg finns.
För att försvara Ken Sema så finns som MC K.Olsson, Ekdal, G.Svensson/J.Johansson och Svanberg som MC och den är full. På kanten finns Forsberg, Claesson och Kulan. Där slänger jag in Ken Sema också. När en spelare lägger av letar man inte en ersättare som är mest lik den som lägger av. Man kollar hur positionen ser ut och sedan fyller upp med en ny spelare som passar in bäst. Alltså blir Ken Sema ersättare till Seb trots att de inte är samma speltyp. Ken Sema kan absolut spela på yttermittfältet.
För att försvara Ken Sema så finns som MC K.Olsson, Ekdal, G.Svensson/J.Johansson och Svanberg som MC och den är full. På kanten finns Forsberg, Claesson och Kulan. Där slänger jag in Ken Sema också. När en spelare lägger av letar man inte en ersättare som är mest lik den som lägger av. Man kollar hur positionen ser ut och sedan fyller upp med en ny spelare som passar in bäst. Alltså blir Ken Sema ersättare till Seb trots att de inte är samma speltyp. Ken Sema kan absolut spela på yttermittfältet.
Och när någon lägger av letar man efter det som behövs. Är truppen byggd väl (och så som Janne jobbar) så letar man efter en direkt ersättare både position och rollmässigt. Janne vill ha 2 av samma roll/position mer eller mindre, tills annat tillåts.
Självklart kan Ken Sema spela på yttermittfältet.. han ÄR en yttermitt. Det är min poäng. Seb är uttagen som CDM och agerar "filler" som ytter ibland, och då med defensivare huvudroller. Ken är en offensivare yttermitt som inte är superflexibel. Väldigt dålig ersättare. Sema är en bra ersättare som bänkalternativ till en vinge men inte som Seb ersättare imo.
Kan bli tufft att hitta en bra ersättare för Seb. Speciellt om JJ inte riktigt kommer tillbaka och Gurra lägger av samtidigt.
Sverige har ingen Sander Berge på gång direkt
Ingen av de där kommer att ta en fast plats i startelvan, om ens i truppen. Möjligen Sema, men Danielsson har åldern emot sig och Ishak känns inte jättehet direkt. Övriga saknar talangen.
Vi skriker efter han efter en mållös match
Vi är överens om varför man spelade som man gjorde mot Spanien.