2016-11-16, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
När hade vi senast en innermittfältare av den kalibern? Har det någonsin funnits?

Kim Källström när Lyon var som bäst är väl typ as good as it gets på den punkten. Thern kanske, men han spelade väl aldrig i ett topplag i en topp 4 liga.

Jo, han köptes till Napoli för att ersätta Maradona. Det gjorde han såklart inte men han var bra. Spelade även i Roma.

Men annars, inte så länge jag varit med (sen 90-talet).
Citera
2016-11-16, 13:07
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Ställer mig extremt tveksam till Jannes målvaktsval mot Ungern. Enligt mig borde Nordfelt ligga absolut sist över aktuella målvakter, och vad för signal skickar detta till Carlgren? Han var nu den ända spelaren uttagen som inte fick spela.

Min lista ser ut såhär:

1) Robin Olsen
2) Karl Johan
3) Johannes Hopf
4) Jacob Rinne
5) Carlgren
6) Nordfelt

Top 5 är alla ordinarie i sina klubbar, och gör det bra. Nordfelt har knappt spelat elitfotboll sedan 2014. enstaka cupmatcher och någon liga match. Oavsett motivering finner jag det respektlöst mot andra spelare som gör det bättre. Skulle vara intressant att höra vad J.A. motivering till Nordfelt var.
Citera
2016-11-16, 13:16
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Ställer mig extremt tveksam till Jannes målvaktsval mot Ungern. Enligt mig borde Nordfelt ligga absolut sist över aktuella målvakter, och vad för signal skickar detta till Carlgren? Han var nu den ända spelaren uttagen som inte fick spela.

Min lista ser ut såhär:

1) Robin Olsen
2) Karl Johan
3) Johannes Hopf
4) Jacob Rinne
5) Carlgren
6) Nordfelt

Top 5 är alla ordinarie i sina klubbar, och gör det bra. Nordfelt har knappt spelat elitfotboll sedan 2014. enstaka cupmatcher och någon liga match. Oavsett motivering finner jag det respektlöst mot andra spelare som gör det bättre. Skulle vara intressant att höra vad J.A. motivering till Nordfelt var.

Han imponerade på mig igår. Även om målvakter kanske mer än utespelare behöver matcher så såg han stabil och säker ut. Har hellre honom i mål än Olsen nästa match. Men som Janne sa så behöver hans situation förändras.
På 08-fotboll ifrågasatte AIK:aren att Carlgren var nominerad som en av tre till årets allsvenska målvakt, och tyckte inte han borde vara i en landslagstrupp, han har inte imponerat på mig heller.
Såg bara ett av målen Rinne släppte in i europaspelet nyligen men där var han rejält fel ute, såg inte alls bra ut.
Citera
2016-11-16, 14:05
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Han imponerade på mig igår. Även om målvakter kanske mer än utespelare behöver matcher så såg han stabil och säker ut. Har hellre honom i mål än Olsen nästa match. Men som Janne sa så behöver hans situation förändras.
På 08-fotboll ifrågasatte AIK:aren att Carlgren var nominerad som en av tre till årets allsvenska målvakt, och tyckte inte han borde vara i en landslagstrupp, han har inte imponerat på mig heller.
Såg bara ett av målen Rinne släppte in i europaspelet nyligen men där var han rejält fel ute, såg inte alls bra ut.

Fortfarande, spelar du inte fotboll aktivt så kommer du ha svårare att hävda dig än aktiva spelare. Han hade två bra utsparkar och klistrade två enkla skott mot sig. mig övertygar det inte. Och medans Rinne gjorde en dålig match i Europaspelet har han övertygat match efter match i den Belgiska ligan. Vi har 5 andra första målvakter att välja mellan. Varför då ta in en reserv målvakt med mindre än 300 minuters speltid i bagaget på 18 månader? :/
Citera
2016-11-16, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch

Hur kommer det sig att fler och fler vänder sig emot Olsen? Han har spelat kanon fram till typ minut 60 i frankrike matchen eller när det va (minns inte exakt när i 2a halvlek de började brista).

Otroligt aggressivt att redan peta honom för nästa alternativ när han presterat så väl annars.
Citera
2016-11-16, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bevarass
Jo, han köptes till Napoli för att ersätta Maradona. Det gjorde han såklart inte men han var bra. Spelade även i Roma.

Men annars, inte så länge jag varit med (sen 90-talet).

Enligt mig finns det endast två spelare med talang att nå toppligorna: stoffe olsson, fostrad i arsenal & simon gustavsson fostrad i häcken.
Citera
2016-11-16, 15:05
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Hur kommer det sig att fler och fler vänder sig emot Olsen? Han har spelat kanon fram till typ minut 60 i frankrike matchen eller när det va (minns inte exakt när i 2a halvlek de började brista).

Otroligt aggressivt att redan peta honom för nästa alternativ när han presterat så väl annars.

håller med. folk är så fruktansvärt otåliga.
Citera
2016-11-16, 15:15
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
skål!

ett hån målet till trots att Thelin fick speltid istället för honom.
Undrar om Janne var full när kroatien mötte u21?
Tycker även att stoffe olsson borde fått ett inhopp idag. Är sjukt bra i u21 ju.
Claesson imponerade lite på mig. Inte sett honom så synlig förrut (kollar sällan Di gule). Ganska sjukt att han inte spelar i en bättre liga, varför blir han inte såld?

Har vi haft spelare som imponerat i U21 förut som inte lyckats i seniorlandslaget? Thelins insats mot Frankrike i playoff var betydligt mer imponerande än Strandbergs mot Kroatien t.ex. Andra som gjort det bra i U21 är Guidetti, Lewicki, Hiljemark, hur tycker du att de har lyckats i A-laget?

Sluta använd insatser i U21 som ett argument för att de borde spela i A-landslaget, skillnaden är avgrundsdjup. Det är häpnadsväckande att folk i den här tråden inte ser vilken enorm skillnad det är mellan U21 och A-landslaget.
Citera
2016-11-16, 15:20
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax

Han har tagit Isakssons roll på alla plan. En miss och han är värdelös, ni minns hur det lät med Isak i målet.
Han har aldrig tagit en straff, urusel med fötter och Sveriges sämste målvakt någonsin.

Efter Malmöfödde Ronnie Hellström är han den bäste målvakt Sverige haft.
Citera
2016-11-16, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Han har tagit Isakssons roll på alla plan. En miss och han är värdelös, ni minns hur det lät med Isak i målet.
Han har aldrig tagit en straff, urusel med fötter och Sveriges sämste målvakt någonsin.

Efter Malmöfödde Ronnie Hellström är han den bäste målvakt Sverige haft.

Jaa även ifall jag inte var Isakssons största fan tycker jag folk var absurda. T.o.m efter årets EM gnällde folk på honom där han var istortsätt bäst i laget.

Själv är jag enormt tacksam över hur väl Olsen lyckats ta över målet och tycker inte det ens är uppe för diskussion vem som är första valet just nu. Han är kanon hittils. 2a halvan mot frankrike panikade flera än Olsen efter en stund och offsidemålet fick han griezmann rakt in i sig och blev ordentligt störd.
Nu säger jag inte att han inte gjorde fel i det tidigare momentet men satan va folk gnäller direkt och skriker efter huvuden.

Olsen har vart en klippa.

Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
håller med. folk är så fruktansvärt otåliga.

Något otroligt haha
Citera
2016-11-16, 15:44
Medlem
anteri17s avatar
Grejen är ju den att Nordfeldt i matchform är vår bästa målvakt. Jag tycker det syns bara man ser honom i några matcher. Det är förjävla synd att han ruttnar på bänken i ett pisslag.

Han borde gå till en sydligare liga där han inte utsätts i luften lika mycket som i England.
Citera
2016-11-16, 15:52
Medlem
Socialkonservativs avatar
Måste säga att det är märkligt att man inte spelar Forsberg som offensiv mittfältare istället, en position han spelar i Leipzig. Han är ju våran överlägset bästa spelare och bör ges en betydligt friare roll vilket han definitivt hade fått som offensiv mittfältare. Mer av spelet hade gått naturligt genom honom Dessutom med mindre ansvar i defensiven. Skulle också innebära att Sam Larsson kan ta platsen till vänster istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in