Citat:
Ursprungligen postat av
JohnbauerGrisen
Ställer mig extremt tveksam till Jannes målvaktsval mot Ungern. Enligt mig borde Nordfelt ligga absolut sist över aktuella målvakter, och vad för signal skickar detta till Carlgren? Han var nu den ända spelaren uttagen som inte fick spela.
Min lista ser ut såhär:
1) Robin Olsen
2) Karl Johan
3) Johannes Hopf
4) Jacob Rinne
5) Carlgren
6) Nordfelt
Top 5 är alla ordinarie i sina klubbar, och gör det bra. Nordfelt har knappt spelat elitfotboll sedan 2014. enstaka cupmatcher och någon liga match. Oavsett motivering finner jag det respektlöst mot andra spelare som gör det bättre. Skulle vara intressant att höra vad J.A. motivering till Nordfelt var.
Han imponerade på mig igår. Även om målvakter kanske mer än utespelare behöver matcher så såg han stabil och säker ut. Har hellre honom i mål än Olsen nästa match. Men som Janne sa så behöver hans situation förändras.
På 08-fotboll ifrågasatte AIK:aren att Carlgren var nominerad som en av tre till årets allsvenska målvakt, och tyckte inte han borde vara i en landslagstrupp, han har inte imponerat på mig heller.
Såg bara ett av målen Rinne släppte in i europaspelet nyligen men där var han rejält fel ute, såg inte alls bra ut.