2017-08-25, 17:07
Medlem
Vilken jättechans Sverige har att nå fotbolls VM.
Slår vi Bulgarien,Vitryssland och Luxemburg så slutar vi sämst tvåa och kommer att vara favoriter emot vår playoff motståndare.
Sedan skall de väl kalla in Zlatan lagom till slutspelet,och då förstörs allting återigen.
Citera
2017-08-25, 20:56
Medlem
Delokrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Vilken jättechans Sverige har att nå fotbolls VM.
Slår vi Bulgarien,Vitryssland och Luxemburg så slutar vi sämst tvåa och kommer att vara favoriter emot vår playoff motståndare.
Sedan skall de väl kalla in Zlatan lagom till slutspelet,och då förstörs allting återigen.

Jag tror inte att Janne kallar in Zlatan eller försöker övertala honom. Zlatan måste själv sträcka ut en hand. Ska jag vara helt ärlig så vet jag inte ens om Janne skulle ta med honom om möjligheten fanns. Jag menar, ingen kan ju direkt klaga över att det går dåligt (om vi går till vm dvs), och en gruppdynamik som har byggts upp kan raseras otroligt fort när någon med en karaktär som Zlatan börjar röra om i grytan.
Citera
2017-08-25, 21:27
Medlem
kristofferGs avatar
Om Janne kallar in en 37-årig avdankad skit-zlatan kommer jag aldrig se på fotboll mer. Maken till mer spelförstörande pjäs får man leta efter. Synd för alla United-fans att han är tillbaka, ni som hade något på gång.
Citera
2017-08-25, 22:28
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delokrat
Jag tror inte att Janne kallar in Zlatan eller försöker övertala honom. Zlatan måste själv sträcka ut en hand. Ska jag vara helt ärlig så vet jag inte ens om Janne skulle ta med honom om möjligheten fanns. Jag menar, ingen kan ju direkt klaga över att det går dåligt (om vi går till vm dvs), och en gruppdynamik som har byggts upp kan raseras otroligt fort när någon med en karaktär som Zlatan börjar röra om i grytan.

Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Om Janne kallar in en 37-årig avdankad skit-zlatan kommer jag aldrig se på fotboll mer. Maken till mer spelförstörande pjäs får man leta efter. Synd för alla United-fans att han är tillbaka, ni som hade något på gång.

Var så säkra på att svensk media kommer börja diskutera en återkomst för Zlatan om han nu gör en någorlunda godkänd säsong hos United och då blir det automatiskt press på Janne (D.K på Expressen har redan börjat göra det, en stor Zlatan-vurmare). Får hoppas att Janne orkar stå emot trycket för om det är något Zlatan har så är det makt över svensk media så kåta som dem är i honom.

Sedan om han kan anpassa sig efter Janne och laget så är det kanske en tillgång, men jag ser fan inte Zlatan som någon större förlust efter att vi har spelat såhär bra.
Citera
2017-08-25, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Var så säkra på att svensk media kommer börja diskutera en återkomst för Zlatan om han nu gör en någorlunda godkänd säsong hos United och då blir det automatiskt press på Janne (D.K på Expressen har redan börjat göra det, en stor Zlatan-vurmare). Får hoppas att Janne orkar stå emot trycket för om det är något Zlatan har så är det makt över svensk media så kåta som dem är i honom.

Sedan om han kan anpassa sig efter Janne och laget så är det kanske en tillgång, men jag ser fan inte Zlatan som någon större förlust efter att vi har spelat såhär bra.

Nog för att jag älskar Zlatan och tycker gamla landslagets problem var andra än Z.. men jag hoppas INTE han kommer tillbaka. Vore otroligt bakåtsträvande för kollektivet just nu och inte mycket anledning till det med tanke på framgången.

Janne nämnde i våras när han fick frågan att han inte ens tänker på zlatan utan fokuserar på sitt och inte hade några tankar på att försöka hämta in honom.
Tror inte Janne och Zlatans filosofier går superbra ihop.
Citera
2017-08-26, 00:28
Medlem
menfrassedås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Nog för att jag älskar Zlatan och tycker gamla landslagets problem var andra än Z.. men jag hoppas INTE han kommer tillbaka. Vore otroligt bakåtsträvande för kollektivet just nu och inte mycket anledning till det med tanke på framgången.

Janne nämnde i våras när han fick frågan att han inte ens tänker på zlatan utan fokuserar på sitt och inte hade några tankar på att försöka hämta in honom.
Tror inte Janne och Zlatans filosofier går superbra ihop.

Janne tänker på laget medans Zlatan tänker på jag jag jag. Håller på Janne i det här fallet.
Citera
2017-08-26, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av menfrassedå
Janne tänker på laget medans Zlatan tänker på jag jag jag. Håller på Janne i det här fallet.
Exakt, laget för jaget även fast jag nog tror Zlatan ville det. Problemet var väl att han hade för mycket inflytande samt att lagkamraterna tänker, "Zlatan löser det här". Gillat Janne enda sedan Peking tiden, snacka om att förbundet för en gångs skull gått spot on.
Citera
2017-08-26, 15:57
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enisen
Exakt, laget för jaget även fast jag nog tror Zlatan ville det. Problemet var väl att han hade för mycket inflytande samt att lagkamraterna tänker, "Zlatan löser det här". Gillat Janne enda sedan Peking tiden, snacka om att förbundet för en gångs skull gått spot on.

Förbundet ville ju dock ha Jörgen Lennartsson, haha. Party-Janne var andrahandsalternativet. Men ja, visst lämpar sig Janne utmärkt som förbundskapten.
Citera
2017-08-26, 18:35
Medlem
Janne har integritet nog, det är jag helt övertygad om. Hade inte varit lika säker om det vore Lennartsson men Janne känns som en person som inte ändrar ståndpunkt i första taget. Janne har avslutat det kapitlet och det vore olikt honom att gå tillbaka då.

Sverige tjänar nog mest på just en mer klassisk 442 med snabba omställningar, och där blir ju Zlatan en stoppkloss. Bara titta på United i fjol.

Jag skulle inte ha något emot om han kom tillbaka, även om jag kan tycka att argumenten emot hans comeback är klart starkare än argumenten för.
Citera
2017-08-26, 19:26
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av somaliskdelikatess
Fast Sverige är seedat och kommer slippa lag som Italien och Portugal. Ser hellre att vi möter t.ex. Slovakien eller Ukraina före Nordirland.
Hur kan vi "redan" va seedade inför ett eventuellt play-off?
Citera
2017-08-26, 19:37
Medlem
"Europa League-avancemang klart. Nu iväg för att hjälpa mitt land nå VM", skriver Ghoddos på Instagram.

Från fotbollskanalen.

"Mitt land" lär reta upp många med tanke på att han ville spela för Sverige först.
Citera
2017-08-26, 20:19
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
"Europa League-avancemang klart. Nu iväg för att hjälpa mitt land nå VM", skriver Ghoddos på Instagram.

Från fotbollskanalen.

"Mitt land" lär reta upp många med tanke på att han ville spela för Sverige först.
Synd för alla icke-blattar att man inte kan välja å vraka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in