Flashback bygger pepparkakshus!
2017-05-16, 21:31
Bannlyst
Tror inte det här blir nån succe. Kanske Lynchen blivit fattig på gamla dar? Handlar bara om pengar tyvärr
Citera
2017-05-17, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deman
Tror inte det här blir nån succe. Kanske Lynchen blivit fattig på gamla dar? Handlar bara om pengar tyvärr

Jonå, han vägrar ju resolut att göra s.k. capeshit så det blir ju inte fler filmer ("de filmer som fortfarande görs i Hollywood är inte den sorts filmer jag vill göra", är ett exakt citat från honom) men det behöver ju inte betyda att hans kreativitet inte blommar upp hur fint som helst då ett tillfälle väl ges för honom att faktiskt få göra något?
Citera
2017-05-17, 19:43
Medlem
LovableGoofballs avatar
Citat:

Att tro att han gör det här för pengarna känns olidligt cyniskt. Framförallt efter det han har sagt om dagens Hollywoodsystem.
Citera
2017-05-17, 23:19
Medlem
Kollar igenom de båda säsongerna nu inför starten. Bör jag bry om de två filmerna eller kan jag skippa dem?
Citera
2017-05-18, 01:41
Medlem
Concubines avatar
Finns bara en film, Fire Walk With Me. Inget man måste se men den har i min åsikt å andra sidan fått oförtjänt dåligt rykte.
Citera
2017-05-18, 04:32
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Concubine
Finns bara en film, Fire Walk With Me. Inget man måste se men den har i min åsikt å andra sidan fått oförtjänt dåligt rykte.

Fan vet varför. Det är en jävligt bra film.
Citera
2017-05-18, 08:42
Medlem
emma80s avatar
I Blu-Ray-boxen innehåller Twin Peaks: Fire Walk With Me även ca 90 minuter borttagna / extra scener kallat The Missing Pieces. Det är väl så nära en andra film man kan komma.

Annars kan man alltid se det som ett jävligt fint komplement till Twin Peaks: Fire Walk With Me. En fin fördjupning och extra smakligt godis om inte annat.

Dessutom innehåller Blu-Ray-boxen otroligt mycket extramaterial, sedan är serien även mastrad i HD. En bättre uppvärmning inför kommande säsong kan man inte få.
Senast redigerad av emma80 2017-05-18 kl. 08:45.
Citera
2017-05-18, 10:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LovableGoofball
Att tro att han gör det här för pengarna känns olidligt cyniskt. Framförallt efter det han har sagt om dagens Hollywoodsystem.
tror att han är smart här och nyttjar sin position som kultmorfar för att dra in lite mera deg för framtida projekt.
Citera
2017-05-18, 10:12
Medlem
Citat:
tror att han är smart här och nyttjar sin position som kultmorfar för att dra in lite mera deg för framtida projekt.

Det var inte så länge sedan han gick ut med att han inte kommer att göra fler spelfilmer, tycker inte det lönar sig att göra kvalitetsfilmer så troligen kommer det inte bli några framtida projekt.
Citera
2017-05-18, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Archibald10
Kollar igenom de båda säsongerna nu inför starten. Bör jag bry om de två filmerna eller kan jag skippa dem?

Du kan skippa den andra eftersom den inte existerar. Den första är däremot viktig enligt Lynch.
Citera
2017-05-18, 21:39
Medlem
santacls avatar
Läskigt nära Söndag nu...

https://www.youtube.com/watch?v=ZNEpKIgJ-g4

SHOWTIME | Agent Cooper's Morning Routine (Kyle MacLachlan)
Citera
2017-05-19, 06:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Det var inte så länge sedan han gick ut med att han inte kommer att göra fler spelfilmer, tycker inte det lönar sig att göra kvalitetsfilmer så troligen kommer det inte bli några framtida projekt.
fast han har ju alltid varit mer konstnär än bara filmregissör, så därför skrev jag inte "framtida filmprojekt". Han är musiker också och finns på Spotify om man vill lyssna. Han har nog många järn i elden som behöver som försörjas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in