Citat:
Ursprungligen postat av
Hirvi
Jag kan inte riktigt betygstta serien p ett trovrdigt stt. Den r unik s jag ger den 10/10 ven om den inte p lnga vgar r bland mina mest trivsamma upplevelser att kolla p.
S hr knde jag fr hela serien. Min frsta tanke nr jag sett klart var "fan vad sknt att det r slut, varfr plgade jag mig igenom hela den hr smrjan". Det finns massor av bra tillfllen som jag lskade med fr det mesta var det trgt och konstigt.
Men under hela tiden eftert s kommer jag p mig sjlv med att tnka tillbaka p hndelser och karaktrer. Helt oavsiktligt och omedvetet s har det satt sig p hjrnan och jag har uppenbarligen pverkats ganska starkt. Jag blir nyfiken p detaljer jag helt struntade i d jag tittade och sker p teorier.
Ju lngre tid det gr desto mer sugen blir jag p att se om alltihop. Med mer ppet sinne och med frmnen att veta mer som gr att detaljer blir viktiga och bra, istllet fr mrkliga. Man knner grejer framfr att bara se. Jag tyckte det var en sn jvla tntklyscha nr jag sg ngon nmna att man knner Lynchs skapelser framfr att bara se och hra, men s r det nog fan.
Twin Peaks r ganska kass, fast 10/10 😂 Makes no sense, men det ska det ju inte heller.