Flashback bygger pepparkakshus!
2022-03-30, 09:40
Medlem
joumas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ofdrykkja
Om jag minns rätt så är dessa scener med.

Tack! Såg att den versionen var typ 3,5 timmar lång

Den verkar dock inte helt lätt att hitta.
Citera
2022-03-30, 20:37
Medlem
joumas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Jag förstår känslan men samtidigt tycker jag det lätt förbises hur mycket godis vi faktiskt fick, jag menar sagan om Big Ed och Norma, bara den avslutningen var värt alla timmar med hjärndöda Coop.

Jo lite godis fick vi allt och det var inte alltigenom dåligt. Jag har sett mycket Lynch så visste väl ungefär vad man kunde förvänta sig, men blev ändå besviken över att så många trådar bara lämnades och att andra väsentliga frågetecken löstes på väldigt banala sätt. Nåväl, tänkte ge S3 ett nytt försök och försöka titta med andra ögon den här gången.
Citera
2023-02-12, 08:34
Bannlyst
Jag har aldrig riktigt sett serien jag har haft svårt att få förståelse för serien jag försöker att se den men faller oftast.
Citera
2023-02-12, 15:36
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Jag har aldrig riktigt sett serien jag har haft svårt att få förståelse för serien jag försöker att se den men faller oftast.
Är förståeligt att du har en del problem med serien, för den är riktigt riktigt speciell.
Men kommer man in i den, så finner jag den mycket intressant(Men helt galen samtidigt.)
Citera
2023-02-12, 15:37
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna

Jag var lite osäker innan jag såg den, otrolig glad över att jag såg den då den är riktigt mysig.

Den nya säsongen räknar jag inte in.
Citera
2023-02-15, 21:57
Medlem
Är twin peaks en serie eller en film?

blev den canceled efter säsong 2 ?

Finns det säsong 3?

är den värt att glo på?
Citera
2023-02-15, 23:45
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swefinans
Är twin peaks en serie eller en film?

blev den canceled efter säsong 2 ?

Finns det säsong 3?

är den värt att glo på?
Du har originalet 2 säsonger, och sen -17 kom en fortsättning en säsong och om 25 år senare, denna är lika galen den med.
Ett avsnitt som kändes som en enda lång LSD tripp, har höga betyg, ska vara ärlig jag fann inte den lika bra som första, men helt okey.

Jo, om man gillar serien, så tycker jag du ska titta, även om den inte faller dig i smaken efteråt.
För det känns som detta är nått man måste se om man gillar serien.
Citera
2023-08-20, 13:38
Bannlyst
https://www.moviezine.se/nyheter/spe...into-the-night

Ett TP-spel! Med grafik som på ett Playstation-spel.

Vad tror ni om det?
Citera
2023-08-21, 01:03
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaxWork
https://www.moviezine.se/nyheter/spe...into-the-night

Ett TP-spel! Med grafik som på ett Playstation-spel.

Vad tror ni om det?

Utan Twin Peaks musiken är det kört..
Citera
2023-08-21, 10:16
Medlem
Ofdrykkjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matsu-san
Utan Twin Peaks musiken är det kört..

Kan nog bli bra oavsett, bara att ladda ner och testa demon.
Citera
2024-08-14, 00:24
Medlem
En möjlig tolkning är att händelserna i Twin Peaks representerar kampen mellan det goda och det onda, där karaktärer och platser symboliserar olika aspekter av denna kamp. David Lynch och Mark Frost har medvetet skapat en värld där verklighet och dröm smälter samman, vilket ger utrymme för olika tolkningar och spekulationer.
Citera
2024-09-13, 16:02
Medlem
Hirvis avatar
Kollat om säsong 3 för första gången ordentligt, har kollat stenad förvisso. Så det kanske ändrar min inställning. Men jag är bara genuint tacksam, tacksam över att vi fick säsongen, att så många överlevde och kunde delta.
Det David Lynch gör, som är så unikt. Är att han får fram otroligt skådespel från så många skådespelare, det är verkligen allt från Naomi Watts som gör en helt otrolig roll till Jim Belushi som får visa att det finns mer än bara sitcom-sälja-sin-själ i honom. Det Kyle gör i huvudrollerna är helt fantastiskt, hur han lyckas skapa genuin trovärdighet i synnerhet i Dougie.

Twin peaks är för mycket av allt, allt är maximerat och draget till sin spets och enbart i sin kontext lyckas alla extremiteter balansera varandra och bli normala. Bara i Twin Peaks kan karaktärer som Nadine & Dr Jacoby existera och vara logiska.

David Lynch förändrade tv-världen med säsong 1 och han gjorde något helt unikt i säsong 3 också. Jag tror ingenting som varit "prime time tv" har kommit i närheten av att vara lite maxat, lika absurt, surrealistiskt.
Han tog inga enkla vägar men han gav oss ändå fan service. Han gick full blown Lynch i sitt sätt att trotsa alla regler, ignorera mänskliga sociala regler, att låta alla agera som aliens ungefär.

Säsongen har sina brister, den är för långsam ibland. Ibland väljer han att vara billig på ett sätt som för tankarna till disney, det är binärt på ett sätt som ibland är frustrerande. Men det är också helt jävla fantastiskt.

Jag kan inte riktigt betygsätta serien på ett trovärdigt sätt. Den är unik så jag ger den 10/10 även om den inte på långa vägar är bland mina mest trivsamma upplevelser att kolla på. Men i stunder känner jag bara tacksamhet över allt och jag känner sorg att så många fans och skådisar dog innan det kom, att dom inte fick ta del av det. Att vi inte alla kunde dela det.

Stort minus är att jag aldrig kommer kunna komma över hur Truman nästan var med och något gick fel. Han är den enda karaktären det inte går att komma runt. Som det inte går att arbeta sig runt eller ignorera, den enda som lämnar ett genuint tomrum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in