Ja det blir en svår situation att återuppta en serie efter så många år, har du inte sett TP när det gick (vilket kanske ganska många som streamar serier idag inte gjort?) är man väll knappast intresserad av att hoppa in nu 25 år senare samtidigt som du har en uppsjö besvikna fans som inte fick det dem förväntade sig dvs. samma känsla som originalserien gav, och därmed blir det ganska svaga tittarsiffror och därmed ingen säsong 4 Jag personligen hade inte förväntat mig att jag kulle uppskatta den nya säsongen så mycket som jag gjort.
Håller jag med om, hade jag inte sett serien när den gick första gången på SVT och uppskattat den väldigt mycket så undrar jag hur jag hade uppfattat trean...
Alltså, Lynch har ju själv sagt att det här är det sista han gör i filmväg. Så några fler säsonger är det nästan garanterat att det inte blir.
Minns ej vart jag hört detta men är säker på att jag hört att han och även Kyle McLachlan påståtts ha uttalat att om det blir under rätt omständigheter är vi öppna för en säsong till, detta tolkar jag som att om Showtime ger dem helt fria tyglar att göra det man vill så kanske det blir en säsong till. Tror dock inte Showtime ger en säsong till pga. tittarsiffrorna och intresset, men hur det går på Emmy galan kan säkert avgöra lite också eventuellt.
Senast redigerad av Amelito 2017-08-02 kl. 18:27.
Nej, men ettan var så speciell jämfört med allt annat man sett och den känslan av att uppleva en ny stil av berättelse med tv-mediet är väl vad Lynch vill återuppväcka, snarare än att upprepa den stil han hade då. Det är ju också ett mer spännande konstnärligt projekt, och ett större risktagande, än att av kommersiella skäl bara försöka upprepa och göra vad många skulle se som en nostalgitripp. Visst kan det bli en flopp men ingen kan nog förneka att Lynch sätter en konstnärlig ambition framför att publikfrieri, vilket är anledningen till att jag också...
... spekulerar i att detta blir en tragedi i klassiskt Shakespeare-stuk.
Men jag tror vi kommer se någon form av avslut eftersom Lynch klart sagt att det inte blir någon mer säsong.
Håller med dig om att det var nyskapande då och det är än en gång nyskapande, frågan är om världen är redo? den var inte det för 25 år sedan och förmodligen inte nu heller. Gillar för övrigt att man gör något nytt istället för att försöka återskapa gamla Twin Peaks på något sätt precis som du beskriver.
I ärlighetens namn tycker jag att Coopers karaktär från originalet kanske är en av de bästa karaktärer som funnit i Tv seriens historia men jag undrar om inte det blir ett jätte anti klimax ala Audrey när/om Dougie vaknar upp?, många av de "gamla karaktärer" har ju varit en viss besvikelse tycker jag, gillar att original medlemmarna inte fått så stora och betydelsefulla roller faktiskt (räknar MrC/Dougie som nya karaktärer) Hawk, Gordon och Albert hade ju väldigt små roller förr mer gästskådespelare. Det är väll Bobby som kanske kommer spela en större roll i denna historia än vad man först trodde.
Håller med dig om att det var nyskapande då och det är än en gång nyskapande, frågan är om världen är redo? den var inte det för 25 år sedan och förmodligen inte nu heller. Gillar för övrigt att man gör något nytt istället för att försöka återskapa gamla Twin Peaks på något sätt precis som du beskriver.
I ärlighetens namn tycker jag att Coopers karaktär från originalet kanske är en av de bästa karaktärer som funnit i Tv seriens historia men jag undrar om inte det blir ett jätte anti klimax ala Audrey när/om Dougie vaknar upp?, många av de "gamla karaktärer" har ju varit en viss besvikelse tycker jag, gillar att original medlemmarna inte fått så stora och betydelsefulla roller faktiskt (räknar MrC/Dougie som nya karaktärer) Hawk, Gordon och Albert hade ju väldigt små roller förr mer gästskådespelare. Det är väll Bobby som kanske kommer spela en större roll i denna historia än vad man först trodde.
Håller med och angående spoilern håller jag också med, men...
... det gäller i än högre grad Diane som inte ens var en biroll utan bara ett namn.
Håller inte med tyckte den scenen var otroligt irriterande, ibland kan det långsamma tempot ge en känsla av att det är äkta men i detta fall kändes allt väldigt onaturligt och konstgjort. Gillade scenen med Gordon, Albert och den där snygga Franska kvinnan om bara Lynch varit en bättre skådis så hade den varit riktigt bra.
Haha tyvärr så håller jag inte med ett dugg.
Albert kommer in och bad artigt om en minut för att prata med Gordon och bruden drar ut på det i 10 minuter.
Man ser på Albert hur otroligt mycket han kämpar för att hålla frustrationen inombords, vilket var samma känsla jag delade med honom.
När hon började dra i sina kläder så ville jag nästan skrika "Get the fuck out of the room!!"
Att Lynch drar ut på scener är ju inget nytt med det var bara att se den självcentrerade kvinnan som fick det att krypa under huden på mig.
Verkligen noll respekt i den scenen.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!