2014-01-26, 05:32
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
D var jag frdig med ssong 1. Blev sld redan efter pilot-avsnittet ska jag sga. r inte alltfr frtjust i tv-serier men Twin Peaks grep verkligen tag i mig frn frsta brjan. Den har ALLT vill jag sga. Nr en episod r sedd var det (vilket jag hade p knn p frhand) omjligt att inte fortstta kolla. Efter denna fantastiska frsta-ssong r jag beredd att hlla med mnga hr i trden om att detta kan vara en av de absolut vassaste tv-serierna som gjorts. Det drjer inte lnge innan ssong 2 gr igng

Var beredd p att ssong 2 r....ehhm....nnu "konstigare".
ABC tvingade Frost/Lynch att avslja mrdaren fr tidigt och behandlade serien horribelt.
Men hade serien ftt fortstta kanske kvaliteten sjunkit och jag och mnga med mig hade nog inte rankat den som en av vrldens bsta genom tiderna.
Vi fr aldrig veta.

//Crimson
Citera
2014-01-26, 12:16
Medlem
chessjamts avatar
Hmm, frstr inte riktigt all uppstndelse fr Twin Peaks. Kanske mste man vara ver en viss lder fr att till fullo uppskatta serien, eller ett fan av David Lynch. Visst, den var lite sdr mysigt kuslig och spnnande, men bland TV-serier som jag har sett vette fan om den ens platsar topp fem. Fast det kanske r fr att man r bortskmd med BB och GoT numera.

Vad r det, tycker ni som uppenbarligen gillar serien, som gr Twin Peaks s enastende bra? Miljn, karaktrerna, mystiken? Jag har som sagt svrt att frst varfr den ska vara s bra speciellt nu i jmfrelse med s mnga andra fantastiska TV-serier.
Citera
2014-01-26, 12:27
Medlem
slowjamzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
D var jag frdig med ssong 1. Blev sld redan efter pilot-avsnittet ska jag sga. r inte alltfr frtjust i tv-serier men Twin Peaks grep verkligen tag i mig frn frsta brjan. Den har ALLT vill jag sga. Nr en episod r sedd var det (vilket jag hade p knn p frhand) omjligt att inte fortstta kolla. Efter denna fantastiska frsta-ssong r jag beredd att hlla med mnga hr i trden om att detta kan vara en av de absolut vassaste tv-serierna som gjorts. Det drjer inte lnge innan ssong 2 gr igng

Sg TP fr frsta gngen fr ca 3 r sedan. Strcksg i princip bda ssongerna. Fantastisk serie!

Leland Palmer
Citera
2014-01-26, 12:31
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Hmm, frstr inte riktigt all uppstndelse fr Twin Peaks. Kanske mste man vara ver en viss lder fr att till fullo uppskatta serien, eller ett fan av David Lynch. Visst, den var lite sdr mysigt kuslig och spnnande, men bland TV-serier som jag har sett vette fan om den ens platsar topp fem. Fast det kanske r fr att man r bortskmd med BB och GoT numera.

Vad r det, tycker ni som uppenbarligen gillar serien, som gr Twin Peaks s enastende bra? Miljn, karaktrerna, mystiken? Jag har som sagt svrt att frst varfr den ska vara s bra speciellt nu i jmfrelse med s mnga andra fantastiska TV-serier.

JA detta. Men kan inte heller frneka att nostalgin spelar en stor roll, d kanske BB och GoT r objektivt bttre.
Men allt handlar ju om vad DU eller JAG tycker.
Detta r en fr gammal diskussion fr min del, s just frn mig fr du inget annat svar fr tillfllet. Sorry.

//Crimson
Citera
2014-01-26, 14:10
Medlem
Woopiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt

Nu r jag fdd sent 80 tal s kunde tyvrr inte flja serien nr den slpptes men om jag inte minns fel s var TP den frsta(eller en av dom iaf) av sitt slag. Komedi/mord/drama/skrck(viss mn), allt var helt nytt. Om serien kom ut idag helt ny r jag osker om den skulle sl sig in hos tittarna d det finns ganska mnga serier idag som blandar s mkt i en serie.

Sen varfr den blir populr hos nya folk idag r vl lite pga av att den r kult och folk sger den ska vara s jvla bra och sger folk en sak om en serie brukar mnga hlla med.
Personligen r det det som du sger Miljn, karaktrerna, mystiken som gr det fr mig
Citera
2014-01-28, 21:23
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Har nu bara fyra avsnitt kvar att se vilket knns bde spnnande d det brjar dra ihop sig rejlt och allt ska avslutas, men samtidigt ocks trkigt att det r slut snart. Prio 1 nr jag r frdig med serien r sklart att se lngfilmen. Det mest imponerande med Twin Peaks r tycker jag, att man lyckas hlla en sdan pass spnning och kvalit trots en ganska lng serie. Man gillar den mer och mer fr varje nytt avsnitt men s har man ocks i tanke att man hela tiden kommer nrmare slutet av det hela. Drfr knns det som en frdel att ha "definitive-boxen" hemma p hyllan s man kan uppleva sagan igen ngon gng i framtiden
Citera
2014-02-10, 23:26
Medlem
Hirvis avatar
Glor serien fr femte gngen nu, har blivit en tradition att visa det fr motparten varje gng jag hamnar i en seris relation. En fantastisk relation som sllar agnarna frn vetet.

Twin Peaks har en skev balans som jag lskar, hur det r fr mycket av allt och drfr balanserat. Varje karaktr gr ett steg fr lngt i varje riktning, finns ingen mtta. r man ensam, d r man en ensam sjlvmordsbengen sjl. r man en fifflare, d fifflar man sig tillbaka till inbrdeskriget. r man en fresterska ska man nstan frlora oskulden till sin egen pappa. Ska man ha hemligheter ska man knulla hela stan och knarka och manipulera och vara prom queen p samma gng.

Knner mig nstan lyckligt lottad som ftt se den hr serien.
Citera
2014-02-17, 08:11
Medlem
Punklivs avatar
Det snackas ju en del om en tredje ssong, jag har ven lst ngonstans att David Lynch sker skdespelare till ngonting, som i och fr sig inte behver vara Twin Peaks. Det var ju lngesedan han slppte en lngfilm s det kan ju vara det - och det klagar jag ju inte heller p.

Men, om det nu kommer en tredje ssong, r det verkligen ndvndigt? Det kommer antagligen bli ganska svrt att hlla nivn som den hade frr.
Citera
2014-02-17, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Det snackas ju en del om en tredje ssong, jag har ven lst ngonstans att David Lynch sker skdespelare till ngonting, som i och fr sig inte behver vara Twin Peaks. Det var ju lngesedan han slppte en lngfilm s det kan ju vara det - och det klagar jag ju inte heller p.

Men, om det nu kommer en tredje ssong, r det verkligen ndvndigt? Det kommer antagligen bli ganska svrt att hlla nivn som den hade frr.

Lses p egen risk.

Drfr tycker och hoppas fans p att ngonting ska hnda. Sedan har det kommit rykten frn bl a Ray Wise. David Lynchs dotter Jennifer Lynch har dock dementerat och Mark Frost har stllt sig frgande. David Lynch sjlv dementerade det ocks i en Israelisk intervju http://welcometotwinpeaks.com/news/d...lu-ray-rumors/ .

P IMDB str istllet Ronnie Rocket som "Project in development". Betyder kanske ingenting alls fr ingen verkar plockat upp det.
Citera
2014-02-17, 16:11
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrWarum
Lses p egen risk.

Drfr tycker och hoppas fans p att ngonting ska hnda. Sedan har det kommit rykten frn bl a Ray Wise. David Lynchs dotter Jennifer Lynch har dock dementerat och Mark Frost har stllt sig frgande. David Lynch sjlv dementerade det ocks i en Israelisk intervju http://welcometotwinpeaks.com/news/d...lu-ray-rumors/ .

P IMDB str istllet Ronnie Rocket som "Project in development". Betyder kanske ingenting alls fr ingen verkar plockat upp det.

Citera
2014-02-18, 01:07
Medlem
TaxMonkeys avatar
Killen som spelar Bob r dock framliden, s det gr en tredje ssong problematisk.
Citera
2014-04-17, 06:30
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
r lngfilmen ''Fire walk with me'' ngonting att rekommendera? r ett stort fan av TV-serien.
Har lst dliga recensioner och knns som att det kan bli svrt att terskapa stmningen i TV-serien i lngfilmsformat. Kollar p den nu, hursomhelst.
Senast redigerad av FromAnotherPlace 2014-04-17 kl. 06:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in