2017-05-14, 23:35
Medlem
För 20 år sen var det väldigt mycket tjejer från Polen och Ryssland på tyska klubbar, dom dominerade tydligen bland utländska tjejer. Då hade dom det nog mer fattigt också så polskor och ryskor ville tjäna pengar i sexindustrin i väst. Det var väl när Rumänien och Bulgarien kom med i EU som tjejer från dessa länder började strömma in i Tyskland. Asiatiska tjejer har det nog aldrig funnits många av på FKKs. För dom som gillar latinamerikanska tjejer finns Sky saunaclub i Wuppertal, bara latinas där.
Citera
2017-05-15, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tokjavel
Nej alla rumänskor är inte vita men dom vita rumänskorna är väl ändå vita. Finns en del ruggigt snygga rumänskor som ser väldigt nordeuropeiska ut. Jaja, detta är väl lite ot.

Det finns helt klart rumänskor som ser nordeuropeiska ut, även dom som har svart hår. Fast dom med svart hår ser lite goth-aktiga ut, det var nån tysk som sa det.

Sen finns det ju andra som ser mer turkiska ut, främst dom från Bulgarien. Polskorna och ryskorna var tydligen populära annars, snygga och gav bra service. Rumänskorna och bulgariskorna är det lite si och så med.
Citera
2017-05-15, 00:23
Medlem
IaveAfstrCARthenUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barnfitta
Det finns helt klart rumänskor som ser nordeuropeiska ut, även dom som har svart hår. Fast dom med svart hår ser lite goth-aktiga ut, det var nån tysk som sa det.

Sen finns det ju andra som ser mer turkiska ut, främst dom från Bulgarien. Polskorna och ryskorna var tydligen populära annars, snygga och gav bra service. Rumänskorna och bulgariskorna är det lite si och så med.

Det finns bra, bättre och dåliga av alla sorter.

Just rumänskorna utgör ju majoriteten av sexsäljare på tyska FKK. Därför får de också klä skott för de som ger sämst service.

Av alla de besök jag gjort på Artemis i Berlin och bland de många tiotals tjejer jag haft sex med där så är alla i min topp 3 av favoriter från just Rumänien.
Citera
2017-05-15, 08:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IaveAfstrCARthenU
Det finns bra, bättre och dåliga av alla sorter.

Just rumänskorna utgör ju majoriteten av sexsäljare på tyska FKK. Därför får de också klä skott för de som ger sämst service.

Av alla de besök jag gjort på Artemis i Berlin och bland de många tiotals tjejer jag haft sex med där så är alla i min topp 3 av favoriter från just Rumänien.
Det är ju absolut inget fel på rumänskor. Av mina topp 5 tjejer som jag träffat på på olika fkk i Tyskland och Österrike så är 4 från Rumänien. Men eftersom dom är så många så finns det ju en hel del som inte är så bra.
Citera
2017-05-15, 12:40
Medlem
Citat:
Det är ju absolut inget fel på rumänskor. Men eftersom dom är så många så finns det ju en hel del som inte är så bra.

Ryska blondiner kanske är lite mer hotta än goth-brudarna från Draculas land också.
Citera
2017-05-15, 15:03
Medlem
krillkrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krillkroll
Lördagen innehöll ett besök på FKK Harmony. Vi har tidigare besökt Artemis och jämför med den.
Från centrala Hamburg tog det 30 minuter med bil. Byggnaden ligger relativt avskilt på "landet".

Vi kom runt kl 13 och åkte 19,30.
Jag har bara gott att säga om stället.

Stället är mycket mindre än Artemis, men det är fräschare och jag upplevde inte det som sämre att det var mindre. Det blev aldrig trångt.

I huvudbyggnaden finns en bardel,
en liten del baren består att ett rum med några spelmaskiner, sedan har du matdelen där du och tjejerna tar mat och sitter och äter. Där efter kommer flera rum där det visas sport, men där du kan sitta och prata med tjejerna. Finns även en bio med soffor och sängar. Flera låg där bak och hade aktivitet för sig medan man satt och kollade på duken.

Öl ingår, samt att de gör riktigt bra kaffe. Maten stod framme hela tiden, de bytte ut den emellanåt. Frukt finns utställt på flera platser.
Allt var fräscht och gick att äta.

De har en hyfsat stor utomhusdel med solstolar och bekväma sittstolar. Mitt på ute delen har de ett litet nybyggt hus som innehåller 3 små bastu, dusch, toalett, samt frukt och vatten.

Vid 17 började andra passet och vid 18 räknade jag till 20 tjejer som var tillgängliga. Med de tjejer som då var upptagna på rummen eller gjorde sig ordning så bör det varit närmare 30 tjejer. Så utbudet gick inte att klaga på. Många riktigt snygga tjejer och jag tror alla kan hitta någon.

Det som också var bra, jämfört med Artemis, var att tjejerna var mindre aggressiva mot dig. Du kunde sitta i lugn och ro och läsa, slappa, kolla tv utan att bli "påhoppad". Visst kom de fram men de hade en lugnare framtoning.

Vi var tre killar och med de tjejer vi gick iväg med så ingick kyssar i de 60 euro för 30 min. På Artemis fick man köpa till det.

Något som måste framhållas var övriga personalens servicenivå. Allt från hon i baren, till de som plockade disk och tvätt (killar) var riktigt trevliga och bidrog till en god stämning.

Det jag saknade var en liten pool eller jacuzzi.

Följer upp mitt eget inlägg från i höstas. Detta då vi nyligen gjorde ett återbesök. Eller åtminstone försökte.
Vi tog tåg till Hittfeld och sen taxi (25 euro enkel väg) När vi kom fram blev vi dock nekade att komma in.
Från det att vi klev ur taxin tills vi stod i entrén tog det cirka 20 sekunder, under den tiden hann ägaren meddela tjejen i kassan vi inte fick komma in. Säg så här, ägaren var ingen kille du ville bråka med. Eller ta en onödig diskussion.

Motiveringen som tjejen i kassan gav oss, när ägaren gått, och en av oss stod kvar för att få hjälp få dit en taxi, var att vi var för unga. Vi är 38 år.
Vår ålder var för låg gentemot andra gäster och att tjejerna skulle ha mer fokus på oss, samt att vi troligtvis skulle stanna länge utan att spendera mkt pengar. Så vi fick åka tillbaka till city.
Citera
2017-05-15, 15:10
Medlem
krillkrolls avatar
Babylon i Hamburg.

Efter vårt misslyckade besök på harmony, se ovan, drog vi till Babylon.
Så här blev vårt omdöme.

+
Läget: buss 112 stannar rätt utanför, den tar 15 min från Centralstationen.

Faciliteterna: stort omklädningsrum, fräscha ytor, pool, solstolar inne att vila i.

-
Maten: helt ok, men flugor som både satt på maten och surrade runt i matdelen. Äckligt.

Tjejerna: vi kom dit lördag vid 15 och drog vid 19. Totalt cirka 12-15 tjejer. Några rätt snygga. MEN, och de är ett stort jävla MEN. Upselling utan dess like och sura miner både under och efter om du inte ville betala mer än 60 euro för 30 min sex. Vissa tiggde även om dricks. Bemötandet var under all kritik.

Slutsats: undvik stället.
Citera
2017-05-15, 15:47
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Följer upp mitt eget inlägg från i höstas. Detta då vi nyligen gjorde ett återbesök. Eller åtminstone försökte.
Vi tog tåg till Hittfeld och sen taxi (25 euro enkel väg) När vi kom fram blev vi dock nekade att komma in.
Från det att vi klev ur taxin tills vi stod i entrén tog det cirka 20 sekunder, under den tiden hann ägaren meddela tjejen i kassan vi inte fick komma in. Säg så här, ägaren var ingen kille du ville bråka med. Eller ta en onödig diskussion.

Motiveringen som tjejen i kassan gav oss, när ägaren gått, och en av oss stod kvar för att få hjälp få dit en taxi, var att vi var för unga. Vi är 38 år.
Vår ålder var för låg gentemot andra gäster och att tjejerna skulle ha mer fokus på oss, samt att vi troligtvis skulle stanna länge utan att spendera mkt pengar. Så vi fick åka tillbaka till city.

Låter verkligen konstigt att de nekade er inträde.
Klubbarna slåss ju om klienterna numera.

Det var inte så att ni druckit en aning för mycket?
Senast redigerad av Arnold15 2017-05-15 kl. 16:04.
Citera
2017-05-15, 19:43
Medlem
krillkrolls avatar
Nix. Vi hade inte druckit en droppe när vi kom 13,30. Vi såg inte heller ovårdade ut.
Citera
2017-05-15, 21:03
Medlem
IaveAfstrCARthenUs avatar
Citat:
Det är ju absolut inget fel på rumänskor. Av mina topp 5 tjejer som jag träffat på på olika fkk i Tyskland och Österrike så är 4 från Rumänien. Men eftersom dom är så många så finns det ju en hel del som inte är så bra.

Vilket var exakt vad jag skrev
Citera
2017-05-15, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Låter verkligen konstigt att de nekade er inträde.
Klubbarna slåss ju om klienterna numera.

Det var inte så att ni druckit en aning för mycket?

Citat:
Nix. Vi hade inte druckit en droppe när vi kom 13,30. Vi såg inte heller ovårdade ut.

Det finns klubbar som har en policy att bara släppa in tyskar/nordeuropéer. Ni kanske föll utanför den ramen? Eller också uppträdde ni kanske stökigt även om ni inte druckit. Att ni var för unga var ett svepskäl.
Citera
2017-05-15, 23:21
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:

Ni mnåste ju ha gjort något under de 20 sekunder som ni gick från taxin till ingången.

Klubbarna lever till ca 90-95 procent på inträden från tjejerna och klienterna (resten från alkoholförsäljning och VIP-rum).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in