2017-05-15, 23:24
Medlem
Hermann666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krillkroll
Nix. Vi hade inte druckit en droppe när vi kom 13,30. Vi såg inte heller ovårdade ut.

Hur många var ni? Kanske var klubbägaren rädd för att ni bara skulle sitta och hänga och dricka öl och bli fulla? Annars har jag mest hört om rasprofilering som förekommer på vissa klubbar.
Citera
2017-05-16, 10:49
Medlem
krillkrolls avatar
Vi var tre st, alla ljusa svenskar.

Efter ägaren gått och även vi gått ut, gick en av oss in igen för få hjälp med taxi. Då sa tjejen i receptionen att ägaren ibland kunde vara tvär och inte släppa in "yngre killar".

Det enda jag kan komma på var att när jag gick ut ur taxin så hade jag en energidryck i handen. Men vi klev inte ut och var högljudda eller gjorde high five med varandra.

På Babylon snackade jag med en tjej som jobbat på harmony och som sa att vissa blev nekade ibland för ägaren trodde yngre inte skulle spendera så mkt cash, men ändå vara där i många timmar.
Citera
2017-05-16, 11:01
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Vi var tre st, alla ljusa svenskar.

Efter ägaren gått och även vi gått ut, gick en av oss in igen för få hjälp med taxi. Då sa tjejen i receptionen att ägaren ibland kunde vara tvär och inte släppa in "yngre killar".

Det enda jag kan komma på var att när jag gick ut ur taxin så hade jag en energidryck i handen. Men vi klev inte ut och var högljudda eller gjorde high five med varandra.

På Babylon snackade jag med en tjej som jobbat på harmony och som sa att vissa blev nekade ibland för ägaren trodde yngre inte skulle spendera så mkt cash, men ändå vara där i många timmar.

Min erfarenhet är att det är de äldre som är där längre och bara går på rummet 1 gång.

Ymngre är där kort period och gör flera rum sedan vidare till nästa ställe.
Citera
2017-05-16, 22:41
Medlem
Hermann666s avatar
LR har haft problem med lokala kunder som betalar inträde och sedan hänger där hela dagen, umgås, dricker öl och tittar på sport. De går inte med någon tjej över huvud taget.

Yngre killar som är turister är väl där för att gå på rummen. Dessutom tjänar ju klubben bara pengar på kundernas och tjejernas inträde så om någon inte går till ett rum så många gånger är det enskilda fallet inget problem för klubben. Det är snarare om tjejerna surar till för att de inte får några kunder.
Citera
2017-05-17, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hermann666
LR har haft problem med lokala kunder som betalar inträde och sedan hänger där hela dagen, umgås, dricker öl och tittar på sport. De går inte med någon tjej över huvud taget.

Yngre killar som är turister är väl där för att gå på rummen. Dessutom tjänar ju klubben bara pengar på kundernas och tjejernas inträde så om någon inte går till ett rum så många gånger är det enskilda fallet inget problem för klubben. Det är snarare om tjejerna surar till för att de inte får några kunder.
Dessa sauna klubbar är paradise för män.

Jag menar när du är lokal behöver du inte fuck 2 eller 3 tjejer varje dag.

Du kan bara sitta, koppla av, äta 3-4 gånger, dricka öl och titta på dina favoritsporter. Det finns också bubbelpoolen och bastun.
Citera
2017-05-19, 20:52
Medlem
Har en del frågor hoppas nån kan svara.

Ställer tjejerna i artemis upp på lekar?
Typ blindfold osv.

Vad för andra bra bordeller i tyskland rekommenderar ni som inte är FKK klubb?

Tips i Berlin, Frankfurt osv..
Hur går det till där osv..
Citera
2017-05-22, 09:44
Medlem
krillkrolls avatar
Citat:
Babylon i Hamburg.

Efter vårt misslyckade besök på harmony, se ovan, drog vi till Babylon.
Så här blev vårt omdöme.

+
Läget: buss 112 stannar rätt utanför, den tar 15 min från Centralstationen.

Faciliteterna: stort omklädningsrum, fräscha ytor, pool, solstolar inne att vila i.

-
Maten: helt ok, men flugor som både satt på maten och surrade runt i matdelen. Äckligt.

Tjejerna: vi kom dit lördag vid 15 och drog vid 19. Totalt cirka 12-15 tjejer. Några rätt snygga. MEN, och de är ett stort jävla MEN. Upselling utan dess like och sura miner både under och efter om du inte ville betala mer än 60 euro för 30 min sex. Vissa tiggde även om dricks. Bemötandet var under all kritik.

Slutsats: undvik stället.

Glömde en sak som störde mig.
Just på fkk tycker jag renligheten är stor hos oss besökare. Så jag blev lite förvånad när jag i rummet med tjejen fick sprita mina händer och hon sedan torkade av lilleman och området runt honom.
Det dödade lite av den spänning och kåthet som byggts upp under samtalet innan vi kom in i rummet.
Citera
2017-05-30, 21:24
Medlem
Tjena gubbs

Nu har jag nån fråga ang Livingroom Dusseldorf.

De senaste rapporterna har varit lite annorlunda från varann, den ena säger att de inte tar in några människor raser ...som tex födda svenskar med utländsk utseende och utlänska föräldrar??

På ISG har jag läst rapporter att många av tjejerna som jobbat där länge har slutat och att de nya brudarna tar inte jobbet seriöst, så där har det varit lite random inlägg om hur olika personer känner, detta gör att jag står för ett svårt och lurigt val när jag ska åka om 15 dagar.

LR eller Dolce Vita

Tack för svar från alla såklart och speciellt från Arnold och Hermann...... hjälp.
Citera
2017-05-30, 23:12
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannen1111
Tjena gubbs

De senaste rapporterna har varit lite annorlunda från varann, den ena säger att de inte tar in några människor raser ...som tex födda svenskar med utländsk utseende och utlänska föräldrar??

På ISG har jag läst rapporter att många av tjejerna som jobbat där länge har slutat och att de nya brudarna tar inte jobbet seriöst, så där har det varit lite random inlägg om hur olika personer känner, detta gör att jag står för ett svårt och lurigt val när jag ska åka om 15 dagar.

LR eller Dolce Vita

Tack för svar från alla såklart och speciellt från Arnold och Hermann...... hjälp.
Om du blir insläppt beror först och främst på hur du uppför dig, men det kan även bero på andra orsaker.
Giltiga orsaker (dvs lagliga) kan vara allt från "fel" klädsel, för stort sällskap, fylla, stök, eller helt enkelt att dörrvakten anser att det av annan anledning inte är lämpligt att släppa in vederbörande.
Ägaren, och i sin tur dörrvakten besitter som sagt den rätten i form av sk. Hausrecht, men tysk antidiskrimineringslag (Allgemeines Gleichbehandlungsgesetz)står över Hausrecht och varje individ måste prövas individuellt och ingen får diskrimineras för sin hudfärg, religion, sexuella läggning osv.
Den som anser sig bli diskriminerad kan anmäla klubben, det är då klubben som har bevisbördan att i domstol visa att man inte har gjort sig skyldig till olaga diskriminering.
Så funkar lagen kortfattat.
Sen att vissa oseriösa klubbar kanske inte alltid följer lagen, det är sin sak, och en turist kanske inte alltid heller är så pigg på att anmäla klubben..
Men generellt sett är klubbarna mer försiktiga nu för tiden, lagen har skärps och böterna som döms ut kan bli riktigt höga, ersättningen för den diskriminerade brukar vara runt 10.000 kronor men böterna för klubbar som dömts tidigare kan uppgå till miljonbelopp på 2 till 3 miljoner kronor i böter.
Citera
2017-05-31, 12:37
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Tjena gubbs

LR eller Dolce Vita

Jag har hört från andra att Livingroom tidigare varit restriktiva till att släppa in färgade personer.
Har dock själv sett färgade klienter på LR. Det är numera stenhård konkurrens om klienterna i Düsseldorf, då har klubbarna svårare att neka klienter som sköter sig och betalar för sig. Det viktigaste är att du har ett trevligt uppförande om du går dit och ger sken av att du är en framgångsrik person, så går det nog bra med insläppet.

På LR har tjejerna helt klar bättre service än tjejerna på DV i genomsnitt. Det som garanterar detta är att management på LR har bra koll på tjejerna. När du lämnar LR frågar de i receptionen om du varit på något rum, vem du varit med och om servicen har varit bra. Tjejer som inte sköter sig åker ut.

Mycket hög variation på tjejernas service på DV. Främsta anledningen att jag går till DV är att jag inarbetat en del tjejer (Kelly, Ina, Elisabeth) som jag gått till ofta och som ger superservice. Även bra lokaler och trädgård (vilket man inte kan säga om LR).
Citera
2017-05-31, 18:55
Medlem
fkkgoers avatar
Citat:

Var har du läst dessa rapporter? Jag har varken sett eller hört något om att LR verkligen diskriminerar. Visst släpps inte alla in men så är det på alla klubbar.
LR:s systerklubb Golden Time däremot är (ö)känd för att välja sina gäster noga och att de inte släpper in alla personer som inte ser nordeuropeiska ut. GT har en stadig och stor kund-krets av tyskar och holländare ur den vita medelålders medelklassen. GT är också klubben som många damer önskar att jobba på men där urvalet är hårt och många får nobben ifrån att få jobba på. Så de släpper in gäster de är säkra på beter sig väl.
Citat:
jag står för ett svårt och lurigt val när jag ska åka om 15 dagar.
LR eller Dolce Vita
Det är inget svårt val tycker jag. LR solklart. Om inte LR så åk tåget till Köln och Samya. Har du bil väljer du Babylon eller Acapulco. Därefter möjligtvis DV. Min egen erfarenhet av DV är att den inte har något som gör klubben till förstahandsvalet för en förstagångsbesökare i NRW.
LR däremot är en välskött klubb som har en mycket god lägstanivå på service och utseende. Det är lätträknade gånger jag varit missnöjd.

F
Citera
2017-05-31, 20:57
Medlem
Tack så hemskt mycket för era svar...då vet jag att det bli LR och därefter Acapulco ifall vi inte kommer in,,,så då får vi dela på lite taxi pengar hit o dit,,,men det får man räkna med.

mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in