2013-02-10, 22:23
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelargeone
Jag ska till artemis torsdagen den 21 februari och kanske även vara där på dagen innan mitt flyg går på fredagskvällen. Nån mer som ska dit? Nån som har nåt tips på tjej man ska prova samt undvikaj? Nån som har koll på vad en taxi kostar från artemis till flygplatsen schönefeld?

Tacksam för svar!

Ta S42 till Tempelhof och S45 vidare till Schönefelt, tar 47 minuter och kostar €3.10.
Det skulle inte förvåna mig om taxi tar längre tid, kostar mer gör det definitivt!

För vidare detaljer, se bvg.de, det går att byta till engelska om man vill.
Citera
2013-02-11, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Ta S42 till Tempelhof och S45 vidare till Schönefelt, tar 47 minuter och kostar €3.10.
Det skulle inte förvåna mig om taxi tar längre tid, kostar mer gör det definitivt!

För vidare detaljer, se bvg.de, det går att byta till engelska om man vill.

Tack för det svaret.

Första gången jag kommer ta tåget iså fall. Biljettautomat på perongen eller vart fixar man lättast biljetten?
Citera
2013-02-12, 16:06
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelargeone
Tack för det svaret.

Första gången jag kommer ta tåget iså fall. Biljettautomat på perongen eller vart fixar man lättast biljetten?
På perrongen!
Enkelbiljett = Einzelfahrschein och för zonerna AB.
Glöm inte att validera biljetten i den lilla gula stämpelmaskinen innan du kliver på tåget.
Citera
2013-02-12, 18:58
Medlem
Antexs avatar
Citat:
På perrongen!
Enkelbiljett = Einzelfahrschein och för zonerna AB.
Glöm inte att validera biljetten i den lilla gula stämpelmaskinen innan du kliver på tåget.

Ligger inte Schönefeld airport i zon C?

/Antex
Citera
2013-02-12, 21:19
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antex
Ligger inte Schönefeld airport i zon C?

/Antex
Ja, du har helt rätt!
Jag trodde 3.10 var priset för AB nu, men det ska vara ABC, helt klart!
Citera
2013-02-14, 11:12
Medlem
Citat:
Ja, du har helt rätt!
Jag trodde 3.10 var priset för AB nu, men det ska vara ABC, helt klart!

Tack för all info. Har sparat in några riksdaler som jag kan investera på artemis istället för en dyr taxiresa. :-)
Citera
2013-02-15, 01:24
Medlem
EvilGuys avatar
Efter en snabb koll online verkar en taxiresa från Tegel till Artemis gå på €16-20 (135-170:-), någon som kan bekräfta?

Kan man betala inträdet med Visa/Mastercard eller tar de bara kontanter även i entrén? Och kan man betala damerna med kort i t.ex. baren eller är det enbart kontanter som gäller?
Citera
2013-02-15, 06:25
Medlem
BlueStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilGuy
Efter en snabb koll online verkar en taxiresa från Tegel till Artemis gå på €16-20 (135-170:-), någon som kan bekräfta?

Det bör stämma eftersom taxi till det hotell jag bodde på i centrala Berlin kostade €16 om jag minns rätt senaste gången jag besökte Artemis.

Citat:
Kan man betala inträdet med Visa/Mastercard eller tar de bara kontanter även i entrén?

Det borde gå att betala med Visa i entrén eftersom det även finns en bankomat inne på klubben.

Citat:
Och kan man betala damerna med kort i t.ex. baren eller är det enbart kontanter som gäller?

Ska du köpa alkohol i baren måste du först köpa en bricka i entrén, det fick i alla fall jag göra när jag ville köpa en öl där senast. Däremot betalar du alltid kontant till den tjej du haft sex med efter själva sejouren.
Citera
2013-02-23, 14:13
Medlem
Hej

Jag har två val åka till RLD eller Artemis i Tyskland. Om jag åker till RLD har jag två dagar på mig, i Tyskland har jag från 10 till 19, åker hem samma dag. Vad tycker ni är bäst? Är väldigt sugen på Artemis men räcker 8 timmar?
Citera
2013-02-23, 14:20
Medlem
BlueStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moronail
Hej

Jag har två val åka till RLD eller Artemis i Tyskland. Om jag åker till RLD har jag två dagar på mig, i Tyskland har jag från 10 till 19, åker hem samma dag. Vad tycker ni är bäst? Är väldigt sugen på Artemis men räcker 8 timmar?

Åtta timmar räcker absolut. Nu vet jag inte hur snabbt du kommer i form igen efter en ordentlig orgasm, men om du är ung och pigg och inte haft någon form av sex (ens med dig själv) på i alla fall en vecka innan du reser dit, så kan du nog hinna med tre sejourer. Jag själv vill vänta i alla fall tre-fyra timmar mellan varje sejour, men känner du att du inte behöver vänta så länge lär du förstås hinna med fler.
Citera
2013-03-04, 22:14
Medlem
Gradozs avatar
Atmos, bra?

Är Atmos bra FKK till skillnad från Artemis? Hur långt är det med taxi från flygplatsen. Vad heter flygplatsen?
Citera
2013-03-04, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gradoz
Är Atmos bra FKK till skillnad från Artemis? Hur långt är det med taxi från flygplatsen. Vad heter flygplatsen?

Nej inte ens i närheten. =) men det duger om du inte kan åka längre. Men förvänta dig inte porrstjärnor som palace å artemis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in