Från trådstarten:
Citat:
Ursprungligen postat av
Dogdylan
Del 2
[...] Kriget har börjat - och det kriget, mina vänner, kommer Sverigedemokraterna inte delta i. Detta är inträdesporten till ett inbördeskrig i medierna. Ägarförhållandet och antalet ligger på vänsterliberalernas och de liberala multikulturalisternas sida - men frågan är om liberalerna kommer böja sig ändå? Vi får se.
Vilka är egentligen mediakrigets aktörer idag? Enskilda skribenter i MSM har, under de sex år som förflutit sedan tråden skapades, allt djärvare börjat ifrågasätta invandringspolitiken. Men sedan? Har någon läst eller hört
en endaste rapport i MSM som
enbart problematiserar svenskars utsatthet och tillvaro? Varför fokuserar media överhuvudtaget inte på de människor som är av svenskt ursprung, den (än så länge) största delen av befolkningen?
MSM verkar
totalt ointresserade av svenskarna som på sin höjd tillåts existera som en luddig demografisk massa i det förflutna. Vad är det då för mediakrig att tala om? Vad spelar det för roll om problemen med invandringen lyfts av olika journalister när det uteslutande handlar om de problem som uppstår för Muhammed, Aisha, Masoud & Co? Visst, Olle och Kajsa kanske får vara med på ett hörn, men mera som nödvändiga tillbehör och oftast när de kan applådera eller ömka Muhammed, Aisha, Masoud & Co.
Medias krig står, som jag ser det, för närvarande mellan MSM och alternativmedia (i all sin brokighet), varav den senare alltmer börjar vinna terräng
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...programid=4091 men jag saknar en djupare analys och rapportering av vad som händer med svenskarna och den svenska kulturen. Var finns den aktören i mediakriget?
Edit: Den efterfrågade aktören är nödvändig som hävstång, bollplank och fyr för att kunna orientera sig i det mishmash som samhället befinner sig i.