Citat:
Ursprungligen postat av
orrtupp
Såssen Widar Andersson är också inne på politikernas glömska idag.
Bortsett från de vanliga besvärjelserna mot SD så har karln ganska rätt tycker jag.
Slutklämmen låter väl också som en besvärjelse för att väcka regeringen? Jag tror att det krävs ett mirakel för detta men det sägs ju att mirakel kan ske!
http://www.folkbladet.se/opinion/ake...om4617867.aspx
Säger inte alla såssar glömt bort att Sverige är Sverige. Men de som inte glömt det, är bara sådana som Widar Andersson. Och han har inget att säga till om i den likstela rörelsen. Inte idag. Och inga andra av de möjliga andra klart seende såssarna heller.
Helt ärligt tror jag såssarna är så infiltrerade av olika utländska särintressen, liksom miljöpartiet, att man snart bara har turkiska, kurdiska och palestinska nationalister med flera andra utlänningajävlars särintressens aktörer, kvar som väljare.
Utländska nationalister som här i Sverige högljutt gör anspråk på att vara svenskar. Här högljutt predikar globalism. Och samtidigt som hökar bevakar sin egen särart. Inte släpper en jävel över bron. När det gäller sig själva. Men anser att vi svenskar ska ge upp vår identitet. Kräver att vi ger upp oss själva. Kräver att vi slutar finnas. Kräver att vi slutar finnas som de själva anser sig ha rätt att finnas. Anser att vi svenskar inte har rätt att finnas på samma sätt som dessa utlänningajävlar anser sig ha en självklar rätt att själva finnas till som bara sig själva.
Med svenskt skatteuttag, skatteuttag från dig och mig svensk, som finansiellt stöd. Med bland annat diskrimineringsanmälningar mot oss svenskar som praktiskt stöd för sin särintressespolitik.
Och så. För utlänningarna en sådan politik. I vårt eget land Sverige.
Och faktskt reellt. En politik anammad av och understödd av svensk massmedia och allt fler utlänningar som befolkar våra myndigheter. En politik som har väsentligt inflytande över vårt lands styrelse. Som har denna praktiska politik som egentligen sitt enda rättesnöre. Som enda röda tråd.
Och dessa utlänningajävlar fullständigt uppenbart skiter i Sverige. Oss svenskar skiter man i. Skiter på. Gladeligen. Utom när det gäller att beskatta oss och därigenom försörja sig själva. Utom när det gäller att förneka vår existens. Man tar till och med utan problem ifrån oss vår särart. Man säger att man är oss. Samtidigt som man förnekar vår blotta existens. Skrattar till och med hånfulllt åt oss svenskar. Med svensk massmedias stöd. Med svenska statens stöd. Samtidigt som man själva finns jävligt mycket.
När det gäller mångkultur är Indien ett fint exempel. På hur illa det kan gå börjar man trixa med folks identitet. Identitet och nationalism är inget man trixar ostraffat med. Aldrig någonsin.
Självklart finns det såssar som vet att vi svenskar finns alldeles på riktigt. Men de är förvisade till obetydliga tyckarsidor i Det Nya Sverige. Lika obetydliga som de borgerliga, liberala ledarsidorna.
Att pladdra kostar inget. Det kan vem som helst göra. Till och med jag. Och får jag säga det själv, är jag bättre än de flesta på att just pladdra. Dock är det anmärkningsvärt när vår regering, våra ledare. Landets styrande gör just det. Bara det. Bara pladdrar.
I övrigt är identitet inget man trixar ostraffat med. Inte ens oss svenskars obetydliga identitet, hur mesiga och fåniga vi än sägs vara. Inte ens i det mångkulturella Sverige. Allra minst i det mångkulturella Sverige.
Märk mina ord. Här. Trots att jag alltid kommer att vända mig mot all form av flaggviftande. Identitet är inget man trixar ostraffat med.
I övrigt. Tack för din trevliga kommentar.
Edit.
För att sätta min kommentar in i sitt rätta mångkulturella sammanhang i tråden.
Alla borgerliga ledarsidor har inget emot den politik som faktiskt förs. Annat än när det gäller pladder, pladder, pladder och twitter-flöden. Där finns ingen som ser någon svensk. Även där är du och jag svensk oönskad. Bara så du vet. Där är vi finns vi alls där, bara reducerade till en ekonomisk variabel.