Citat:
Jag har sagt det förut, och nu säger jag det igen: Vi måste vara väldigt försiktiga med deltagare i mediakriget som "ändrar sig". Det handlar inte om någonting annat än en omgruppering i skyttegravarna för att pröva nya strategier. Att "vi ska ha vidöppna gränser och alla som kommer hit ska få hur mycket bidrag som helst" inte längre fungerar i mediakriget står ju helt klart. Alltså måste man maskera sin vurm för massinvandring och låtsas vara emot den på det sätt Mattias Svensson nu gör, och som Alice Teodorescu en längre tid gjort.
Alltså, att vara kaosliberal och ha massinvandring och öppna gränser som hjärtefråga är knappast någonting man hux flux överger efter att ha läst en knastertorr bok som rabblar statistik. Det är en livsinställning som lär sitta mycket djupare än att man "ändrar sig" från en dag till en annan. Symptomatiskt för alla som låtsas vara emot massinvandring och i stället försöker smyga in den genom bakdörren är att de alltid talar om problemen i vaga termer. "Det som inte fungerar med integrationen måste åtgärdas". "Man kan inte samtidigt ha ett välfärdssamhälle och öppna gränser" (gissa vad de önskar bort för att råda bot på det motsatsförhållandet...). Konkreta åtgärder lyser alltid med sin frånvaro när dessa mediakrigare är ute i media och paraderar.
Det ska bli intressant att se hur de ändrar taktik i debatten nu när de insett att de måste låtsas vara emot massinvandring och öppna gränser för att kunna debattera trovärdigt, och i stället släppa in invasionsarméerna från flanken. Låt er dock aldrig luras av deras kluvna tungor! Det är bara trojanska hästar de nu försöker rulla fram i mediakriget. Var på er vakt! De vapen som nu används i mediakriget är inte reglerade i Genèvekonventionen. Lär er känna igen dem och hur de används för din egen säkerhets skull. Kom ihåg: Alla meddelanden om att PK-eliten gått över till den mörka sidan är falska.
Frågor på det?
Alltså, att vara kaosliberal och ha massinvandring och öppna gränser som hjärtefråga är knappast någonting man hux flux överger efter att ha läst en knastertorr bok som rabblar statistik. Det är en livsinställning som lär sitta mycket djupare än att man "ändrar sig" från en dag till en annan. Symptomatiskt för alla som låtsas vara emot massinvandring och i stället försöker smyga in den genom bakdörren är att de alltid talar om problemen i vaga termer. "Det som inte fungerar med integrationen måste åtgärdas". "Man kan inte samtidigt ha ett välfärdssamhälle och öppna gränser" (gissa vad de önskar bort för att råda bot på det motsatsförhållandet...). Konkreta åtgärder lyser alltid med sin frånvaro när dessa mediakrigare är ute i media och paraderar.
Det ska bli intressant att se hur de ändrar taktik i debatten nu när de insett att de måste låtsas vara emot massinvandring och öppna gränser för att kunna debattera trovärdigt, och i stället släppa in invasionsarméerna från flanken. Låt er dock aldrig luras av deras kluvna tungor! Det är bara trojanska hästar de nu försöker rulla fram i mediakriget. Var på er vakt! De vapen som nu används i mediakriget är inte reglerade i Genèvekonventionen. Lär er känna igen dem och hur de används för din egen säkerhets skull. Kom ihåg: Alla meddelanden om att PK-eliten gått över till den mörka sidan är falska.
Frågor på det?
Det verkar som du är på rätt spår betr. Mattias Svensson. Denne kommenterar (på Facebook) Patrik Kronqvists ledare så här:
Citat:
Ursprungligen postat av Mattias Svensson
Det är lustigt och lite läskigt det här hur texter blir lästa. För egen del var jag mest nöjd med dagens recension för att den i mitt tycke var den mest mest kritiska mot boken i fråga. Entusiasmen för gränskontroller stämmer inte med de migrationsforskare jag läst, förslagen om att lösa migrationskrisen med att miljontals människor ska flyttas till andra länder på tredje lands bekostnad är en skrivbordsprodukt och jag har farhågor om hur flyktingar skulle behandlas i praktiken, och jag saknar viktiga liberaliseringar bland förslagen. ...
https://www.facebook.com/mattias.sve...92?pnref=story
"Jag saknar viktiga liberaliseringar bland förslagen" LÄS: Det som inte fungerar med integrationen måste åtgärdas, man kan inte samtidigt ha ett välfärdssamhälle och en stor migration.