Citat:
Ursprungligen postat av
Netzach
Betvivlar å det grövsta att man kan bli permanent immun mot en särskild substans... Möjligt att du vant dig på en ren mental nivå men permanent tror jag inte det är. Har du använt något annat under tiden du haft uppehåll från Imovane? 30 mg är visserligen en rätt hög dos och har man väl haft hög tolerans mot ett ämne så finns det alltid risk för s.k. paradoxreaktion:
https://en.wikipedia.org/wiki/Paradoxical_reaction
Jag tycker att grape har både positiva och dåliga egenskaper, effekten sitter i längre men känns ofta mildare fast mer utdragen. Kan vara därför du inte känner av något. Ta dem även på fastande mage för att öka chanserna. Det går att "boosta" med alkohol om du är försiktig men då båda drogerna påverkar samma receptorer kommer det bara öka toleransen ännu fortare. När jag vill få en extra "skjuts" av tabletterna dricker jag ett par bira innan intag och sitter och smuttar på en sista efteråt. Räcker med 3-4 starköl beroende på hur van du är vid sprit, mer kommer du bara få bekymmer av dagen efter.
Här en tråd på ett engelskt forum som diskuterar samma sak:
http://www.benzobuddies.org/forum/in...topic=108865.0
Nej, helt ren från alla substanser i ett helt år. Min motivation var hela tiden att få tillbaka effekten från Imovane efter uppehållet, så det var
hemskt dagen efter jag hade provat och de inte fungerade som de skulle. Det året var ju väldigt givande.
Tar alltid på fastande mage. Däremot brukar jag käka direkt efter jag tagit tabletterna, har för mig att man får bättre effekt då? Eller ska jag vänta tills tabletterna kickar in innan jag äter? Jag skiter i grapefrukt nästa gång, ska prova nästa helg det du skrev några öl innan och sen ta 3 st eller något. Får se om det fungerar då. Kom på att jag en gång blandade jäger och whisky med Imovane min IDIOT, men det var flera år sedan.
Btw man märker verkligen hur stor påverkan Grapefrukt har på nedbrytning av Imovane. Tog i fredags, känner fortfarande av smaken.

Visst tog en ganska hög dos, men kom igen... 4-6 timmar halveringstid borde vara nere på typ 1 mg efter 24 timmar.